«Αυτή η γραφειοκρατία ακόμη δημιουργεί μεγάλα προβλήματα» τόνισε ο Αντιδήμαρχος Δημοσθένης Τουλκίδης
Την Τετάρτη η δήμαρχος Καβάλας κ. Τσανάκα παρουσίασε τα έργα που έγιναν επί της θητείας της, παρουσία και του Αντιδημάρχου κ. Δημοσθένη Τουλκίδη που έδωσε κάποιες συμπληρωματικές πληροφορίες του. Χθες έκανε συμπληρωματικές.
O κ. Τουλκίδης πρόσφερε περισσότερες λεπτομέρειες σε σχέση με τις ανακοινώσεις της διοίκησης του Δήμου την Τετάρτη (στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου). Από τις δηλώσεις του κ. Τουλκίδη προέκυψε μία ακόμη φορά το μεγάλο πρόβλημα της γραφειοκρατίας, το οποίο αν εξεταστεί αναλυτικά είναι σαφώς μεγαλύτερο απ’ ότι νομίζουμε.
‘Όπως τόνισε αρχικά «Το έργο στο κτήριο του ΕΟΚ γίνεται με χρήματα του Δήμου Καβάλας και προχωρά πολύ καλά, βρισκόμαστε στα τελευταία στάδια. Περίσσεψαν μάλιστα κάποια χρήματα και θα κάνουμε κάποιες εχτρά εργασίες στο υπόγειο προκειμένου εκεί να γίνει το αρχείο της Πολεοδομίας.
Το έργο πρέπει να παραληφθεί αλλά σύντομα θα μεταφερθούμε μια και πιέζει και το υπουργείο Ανάπτυξης για να φύγουμε από τον πρώτο όροφο. Το έργο στο κτήριο είναι έτοιμο και λόγω των χρημάτων που μας περίσσεψαν θα γίνουν εκεί έργα για να κάνουμε και βιβλιοθήκη και γραφείο στο υπόγειο για το αρχείο της Πολεοδομίας μας».
ΕΓΙΝΕ Η ΜΕΛΕΤΗ
Πρόσθεσε δε πως «Στην θητεία του τέως Αντιδημάρχου κ. Φιλιππίδη έγινε η μελέτη του έργου και τώρα κάνουμε το έργο επί δικής μου θητείας. Εμείς καταθέσαμε και επιστολή στο ΥΠΕΡΑ και ελπίζουμε να πάρουμε χρηματοδότηση προκειμένου να προχωρήσουμε και στον άλλο όροφο του κτηρίου. Θα έχουμε σύντομα ανάδοχο. Στο κομμάτι που τελείωσε μέσα στο 2018 θα φύγουν για εκεί υπηρεσίες. Για όλο το κτήριο θα μιλάμε για μετεστέγαση μέσα στο 2019.
Εκεί θα έχουμε μέχρι 30 υπαλλήλους και θα μεταφερθεί ή η Τεχνική ή Οικονομική Υπηρεσία. Σκοπός είναι να εξασφαλίσουμε λειτουργικότητες».
Ο ίδιος μίλησε για έργα που μελετήθηκαν και κλείνουν στην συγκεκριμένη θητεία της διοίκησης Τσανάκα.
Από τις δηλώσεις του κ. Τουλκίδη προκύπτουν ορισμένα νέα που δεν αναφέρθηκαν στη συνέντευξη τύπου της Τετάρτης όπως:
-Η ανακαίνιση τμήματος 1ου ορόφου στο κτίριο πρώην ΕΟΚ έχει τελειώσει. Γίνονται συμπληρωματικές επεμβάσεις στο υπόγειο (θα είναι το αρχείο της Πολεοδομίας) που καθυστερούν την παράδοση των νέων χώρων στο Δήμο. 30 περίπου δημοτικοί υπάλληλοι θα μετακομίσουν και θα εργαστούν στους νέους χώρους την Άνοιξη. Θα είναι μάλλον η Οικονομική υπηρεσία μαζί με τα Έσοδα.
– Τον Φεβρουάριο θα παραδοθεί προς χρήση το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Καβάλας (πρώην ΠΙΚΠΑ). Τότε θα μετακομίσουν εκεί οι υπάλληλοι του, οι οποίοι σήμερα δουλεύουν σε χώρους του Διοικητηρίου. Ως κατασκευή είναι έτοιμο, θα γίνουν καθαρισμοί και μετά θα παραληφθεί το έργο. Γρήγορα, ίσως Φεβρουάριο να είναι μέσα.
-Κάθε χρόνο ο Δήμος Καβάλας μπορεί να ανακαινίζει 4 με 5 παιδικές χαρές. Για το 2018 επελέγησαν παιδικές χαρές στον πρώην Δήμο Φιλίππων. «Πάμε και σε άλλες περιοχές και κινούμαστε με συγκεκριμένο προϋπολογισμό. Η ΣΑΤΑ για τεχνικό πρόγραμμα είναι 1εκ 400 χιλιάδες ευρώ ανά έτος. Με αυτά πολεμάμε…. Καταθέσαμε σε πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου για να μπορέσουμε να πάρουμε χρήματα πίσω για κάποιες από αυτές. Να σκεφτείτε ότι περί τα 400 χιλιάδες ευρώ δίδουμε σε κάθε παιδική χαρά».
ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ
Ο ίδιος μίλησε για γραφειοκρατία.
«Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του δημοτικού έργου ανακαίνισης του Βερούλειου. Δημοπρατήθηκε και προωθήθηκε από το Δήμο το Καλοκαίρι, η σύμβαση με τον ανάδοχο ήταν 4 μήνες για έλεγχο σε αρμόδια υπηρεσία των Αθηνών. Εδώ και 1,5 εβδομάδα ο έλεγχος έγινε, η σύμβαση επέστρεψε στην Καβάλα. Περιμένουμε τον ανάδοχο να την υπογράψει» είπε ο κ. Τουλκίδης. Και πρόσθεσε ότι «Αυτή δυστυχώς η διαδικασία της τελικής υπογραφής (αμέσως μετά ο ανάδοχος εγκαθίσταται, το έργο αρχίζει) δεν είναι τόσο απλή αφού ανακύπτουν και άλλες διαδικασίες που την καθυστερούν. Κατά συνέπεια ουδείς γνωρίζει πότε ακριβώς ο ανάδοχος θα εγκατασταθεί, πότε ακριβώς το έργο θα αρχίσει».
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ
Ο κ. Τουλκίδης μίλησε για μια σειρά από άλλα έργα. «Δυστυχώς στην Ελλάδα πήραμε τη γραφειοκρατία και την ψηφιοποιήσαμε. Για αυτό έχουμε το ΚΕΠ που φτιάχτηκε εξ αρχής από την αρχή και δη με ψηφιακό έγγραφο για αυτό και παρέχει πολλά. Γιατί άραγε να χρειάζεται επιστολή να έρθει ταχυδρομικά από την Αθήνα στην Καβάλα; Κάπως έτσι προχωράμε και σκεφτόμαστε κάτι και για τα κτήρια Χέρντζοκ. Θα δούμε τι θα κάνουμε για να μην εγκαταλειφτούν στην τύχη τους. Για άλλα έργα τόνισε.
– Εντός του έτους θα αρχίσουν τα έργα υποδομής στο Περιγιάλι που θα είναι διανοίξεις οδών.
-Ο Δήμος Καβάλας «ωριμάζει» εργολαβία άνω των 25.000 ευρώ στην κεντρική πλατεία. Το αντικείμενο της οποίας δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
– Εντός του μήνα φρεσκάρεται ο χρωματισμός των σημείων της ελεγχόμενης στάθμευσης, μέτρο που επανέρχεται. Η ελεγχόμενη στάθμευση θα αφορά το κέντρο της πόλης. Όχι την οδό Ερυθρού Σταυρού και το τμήμα του δημοτικού έργου στην οδό Βενιζέλου.
Ο ίδιος εξήγησε τέλος ότι για να γίνει ένα έργο χρειάζεται ένας σχεδιασμός μια επιτροπή για να το φτιάξει και μια για να το παραλάβει, δηλαδή επτά μηχανικούς όταν ο Δήμος Καβάλας έχει εννιά.