Κύριο άρθροΠολιτική

Αντίθετος ο δήμαρχος Θάσου, Κώστας Χατζηεμμανουήλ, με την απαγόρευση της μεταφοράς βαρέων φορτηγών από την Κεραμωτή

Την αντίθεσή του, με δηλώσεις του, εξέφρασε ο δήμαρχος Θάσου κ. Κώστας Χατζηεμμανουήλ για την απαγόρευση της μεταφοράς βαρέων φορτηγών από τον Λιμένα στην Κεραμωτή και αντίστροφα.

Αιτιολόγησε την άποψή του λέγοντας ότι «είναι μία κανονιστική απόφαση, δηλαδή μια απόφαση που ρυθμίζει την κυκλοφορία μέσα στον οικισμό της Κεραμωτής. Δεν είναι απαγόρευση η οποία αφορά το λιμάνι. Απλώς το λιμάνι, μέσω της αποφάσεως, στραγγαλίζεται. Ακυρώνεται η χρήση του. Βεβαίως, η απόφαση, κατά την άποψή μου, μπάζει. Δεν είναι ούτε καν τεκμηριωμένη όπως θα έπρεπε. Από τη στιγμή που επικαλείται λόγους ότι καταστρέφεται το οδόστρωμα, υφίστανται ζημιές στα κτήρια της Κεραμωτής λόγω του σαθρού εδάφους πάνω στα οποίο είναι χτισμένο το χωριό. Την ίδια στιγμή, όμως, επιτρέπει τα ίδιου τύπου οχήματα που εξυπηρετούν τη Κεραμωτή μόνο, δηλαδή μεταφορά οικοδομικών υλικών, βαρέα οχήματα πάνω από 12 τόνους, δηλαδή τα δικά τους δεν βλάπτουν, τα ξένα βλάπτουν –ως επιχειρηματολογία. Δεύτερον: Ποιος είναι αυτός ο οποίος μπορεί να παρακωλύσει τη λειτουργία ενός λιμανιού το οποίο εξυπηρετεί το νησί. Το λιμάνι είναι για να εξυπηρετεί το νησί, όχι για να εξυπηρετεί την Κεραμωτή. Επιπλέον, επειδή μίλησα και με τον πρόεδρο του ΟΛΚ και με το δήμαρχου Νέστου, από την πρώτη στιγμή που συνέβη, αλλά και με τον κεντρικό Λιμενάρχη Καβάλας, την Τετάρτη, βεβαίως είναι κάτι το οποίο για να εφαρμοστεί χρειάζεται η σήμανση και όλα αυτά είναι χρονοβόρα και δεν βλέπω να υπάρχει φέτος κάποια εφαρμογή».

ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ, ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ

Πρόσθεσε δε πως «Το πνεύμα είναι αντιπαραγωγικό, αντιαναπτυξιακό, έχει άλλα ζητήματα. Το «Φίλιππος Β’» το οποίο προτείνεται ως εναλλακτική λύση για τα βαρέα οχήματα, έχει κάποια προβλήματα. Κατ’ αρχήν το κρηπίδωμά του δεν είναι κατάλληλο ή έχει μία θέση η οποία κάτω από κάποιες προϋποθέσεις να γίνει κατάλληλο για να πέφτει ο καταπέλτης του φέρρυ μπόουτ. Τα φέρρυ μπόουτ, επίσης, δεν έχουν τα πιστοποιητικά για να ταξιδεύουν σε ανοιχτή θάλασσα όπως Καβάλα- Πρίνος ή Λιμένας- Φίλιππος Β’. Θέλει άλλα πιστοποιητικά για τις πλώρες των φέρρυ μπόουτ αυτών και δεν τα διαθέτουν. Άρα υπάρχει και ένα τέτοιο ζήτημα, και βεβαίως φέτος, μια και είναι η χρονιά που είμαι και στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με το μεταφορικό ισοδύναμο, πώς είναι δυνατόν όταν το υπουργείο Ναυτιλίας αγωνιά και αγωνίζεται σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση να βρει τι θα κάνει με τα νησιά για να υπάρξει μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή να μην κοστίζει το προϊόν παραπάνω στον νησιώτη απ’ ό,τι στον Έλληνα της ηπειρωτικής Ελλάδας, όλες αυτές οι αποφάσεις, οι εγκρίσεις των αποφάσεων, νομίζω ότι κάθε άλλο παρά έχουν κάποια λογική στη βάση που το συζητάμε».

ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΚΕΡΑΜΩΤΗ

Και τόνισε ότι «Κάτω από αυτές τις σκέψεις, κρίνω ότι είναι μία κακή απόφαση. Είναι μία απόφαση που δεν ωφελεί ούτε την Κεραμωτή η οποία οφείλει την ανάπτυξή της –οφείλουν να ομολογήσουν- στο νησί της Θάσου. Μπορούν να φανταστούν πώς θα ήταν σήμερα η Κεραμωτή αν δεν υπήρχε απέναντι η Θάσος; Άρα, λοιπόν, ας εκτιμήσουν κάποια πράγματα, ας μην παρεμβαίνουν στη λειτουργία του νησιού, ας μην βάζουν θέματα –ακόμη κι αυτό- το πότε πρέπει να φεύγουν τα φέρρυ μπόουτ και ποιο πρέπει να είναι το μεσοδιάστημα, γιατί μπαίνουν και τέτοια ζητήματα μεταξύ των δρομολογίων. Ο επισκέπτης θα περάσει, θα γνωρίσει και την Κεραμωτή, καλό κάνει ακόμη και το πέρασμα, γιατί η προτεινόμενη λύση και να μην διανύουμε μεγάλες αποστάσεις και να μην έχουμε τα προβλήματα αυτά, που υπάρχει όχληση, όμως ένα λιμάνι δεν φέρνει μόνο τα καλά, φέρνει και την όχληση. Βέβαια υπάρχουν και θέματα Natura που πρέπει να λυθούν, δίπλα όμως υπάρχει το καρνάγιο να γίνει by pass η Κεραμωτή και να φεύγουν όλα από ‘κει. Όχι μόνο τα φορτηγά και τα Ι.Χ. και τα μικρά αυτοκίνητα. Εν πάση περιπτώσει νομίζω ότι είναι μία κίνηση η οποία δεν θέλω να τη χαρακτηρίσω, είναι πιο πολύ πολιτική παρά αναπτυξιακή».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *