«Το ΕΠΑΛ είναι κάτι που το είχε ανάγκη η τοπική κοινωνία και είναι άριστα εναρμονισμένο με τον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα, τους δύο πυλώνες της οικονομίας του νησιού», δηλώνει ο δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ
Το ΕΠΑΛ Θάσου είναι μία πραγματικότητα για το νησί μετά από ενέργειες της δημοτικής Αρχής οπόταν λειτουργεί στο νησί παράρτημα του ΕΠΑΛ Χρυσούπολης. Ο δήμαρχος Θάσου κ. Κώστας Χατζηεμμανουήλ σε δηλώσεις του εξέφρασε την ικανοποίησή του για το όλο γεγονός.
Όπως είπε χαρακτηριστικά «από το 2011 είναι κάτι που το θέλουμε και το ήθελε και το είχε ανάγκη η κοινωνία του νησιού αλλά και η τοπική οικονομία αφού τα δύο τμήματα τα οποία λειτουργούν είναι άριστα εναρμονισμένα με τον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα. Δηλαδή τους δύο πυλώνες της οικονομίας του νησιού. Μετά από πολλές προσπάθειες και άκαρπες συναντήσεις και αιτήσεις στα υπουργεία, ήρθε ο καιρός, ωρίμασε το πράγμα και με υπογραφή του υπουργού κ. Δημήτρη Μπαξεβανάκη, πέρυσι το όνειρο έγινε πραγματικότητα. Βρέθηκε το κτήριο ενός δημοτικού σχολείου το οποίο ήταν για χρόνια εγκαταλελειμμένο στην Σκάλα Καλλιράχης η οποία βρίσκεται σε ένα τέτοιο σημείο που θα εξυπηρετήσει καλύτερα τις μετακινήσεις των μαθητών από όλα τα χωριά. Να υπενθυμίσω ότι οι μαθητές μας για πολλά χρόνια ταλαιπωρούνταν μέσα στο καταχείμωνο να περνούν κάθε μέρα με το φέρρυ μπόουτ και να παίρνουν μετά το λεωφορείο, κι αν αγρίευε ο καιρός τα παιδιά έμεναν αποκλεισμένα απέναντι ή δεν μπορούσαν να πάνε να παρακολουθήσουν τα μαθήματα. Και βέβαια ήταν κι εδώ στο νησί κάποια «προνομιούχα» παιδιά από το Λιμένα που είναι απέναντι η ακτή και κάποια τα οποία δεν είχαν καν τα ίσα δικαιώματα με τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους στην εκπαίδευση. Αντιλαμβάνεται κανείς, λοιπόν, ότι ναι ήταν ένα πάρα πολύ καλό βήμα».
ΜΕ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Πρόσθεσε δε πως «Ο Δήμος Θάσου, καλύπτοντας όλα τα έξοδα όλες τις δαπάνες, μέχρι και το τελευταίο καρφί, χωρίς καμία άλλη οικονομική στήριξη από πουθενά, άνοιξε το ΕΠΑΛ. Πέρυσι η Περιφέρεια αδυνάτισε να καλύψει την ελάχιστη υποχρέωσή της που ήταν η μεταφορά των μαθητών και πάλι ήρθε ο δήμος εδώ αν και δεν είχε ούτε αρμοδιότητα, ούτε δικαίωμα, και κάλυψε τη μεταφορά των μαθητών με δικά του έξοδα και δική του μέριμνα. Φέτος επειδή με όλη αυτήν την ταλαιπωρία και επειδή ξεκίνησε στα μισά της σχολικής χρονιάς πέρυσι, και μετά από επισκέψεις που κάναμε σε σχολεία και μιλήσαμε με τους μαθητές γυμνασίων και λυκείων για το τι είναι ΕΠΑΛ, ξεκίνησε η χρονιά κι επειδή και με τις δυσκολίες που είχε φέτος η ηλεκτρονική εγγραφή, φτάσαμε να έχουμε λίγα παιδιά, ζητήσαμε και εκδόθηκε από το υπουργείο Παιδείας η απόφαση να λειτουργήσει το ΕΠΑΛ Θάσου ως ολιγομελές. Ό,τι γίνεται, δηλαδή, σε όλα τα νησιά. Και πράγματι, με αυτήν την υπουργική απόφαση το σώσαμε και άνοιξε και λειτουργεί.
Παρ’ όλα αυτά σήμερα που βρισκόμαστε από την αρχή της χρονιάς, δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί το θέμα της μεταφοράς των μαθητών. Τις πρώτες μέρες ζήτησαν χρήματα από τους μαθητές, τις δεύτερες τα δρομολόγια δεν ταιριάζουν. Δεν έχουμε άλλο περιθώριο. Πέρυσι έγινε ό,τι έγινε. Η Περιφέρεια και το Υπουργείο θα λάβουν γνώση, πρέπει να ανταποκριθεί στην απαίτηση. Ο υπουργός κ. Χαρίτσης έχει δώσει εναλλακτικές. Οι μαθητές πρέπει να πάνε με ασφάλεια στο σχολείο τους, στην ώρα τους, να μην χαθεί καμία διδακτική ώρα και να επιστρέψουν στο σπίτι τους πάλι με ασφάλεια και στην ώρα τους».
ΣΥΝΥΦΑΣΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συνέχισε λέγοντας ότι «έγινε από την αρχή προσπάθεια να απαξιωθεί το ΕΠΑΛ και είπαν ότι είναι θνησιγενές. Δεν συμβαίνει τίποτα. Όταν στον μαθητή δώσεις τη δυνατότητα να μην σκέφτεται τίποτε άλλο παρά μόνο το δικαίωμά του να μπει στο μεταφορικό μέσον και να πάει χωρίς ταλαιπωρία να κάνει το μάθημά του και να επιστρέψει στο σπίτι του, στην ώρα του, δεν υπάρχει κανένα άλλο εμπόδιο. Όλος ο σύγχρονος κόσμος έχει αντιληφθεί ότι η επαγγελματική εκπαίδευση –το ΕΠΑΛ- είναι άριστα συνυφασμένη, συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας. Εκεί που έχουμε επιτυχημένα μοντέλα στα επαγγέλματα στην αγορά εργασίας αυτό οφείλεται κατά μείζονα λόγο στο ότι υπάρχει μία άριστα στοχευμένη και οργανωμένη μέση επαγγελματική εκπαίδευση.
Και δεν στερείται γενικής παιδείας. Υπάρχουν τα μαθήματα κορμού όπου, όμως, μαθητές που έχουν την ίδια γενική παιδεία με το Γενικό Λύκειο συν μία δεξιότητα. Τι είναι προτιμότερο; Να έχουμε ημιμαθείς άνεργους ή ανθρώπους οι οποίοι έχουν μία προοπτική;».

