Την δυσκολία των θεμάτων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις τονίζει η Ένωση Φροντιστών Καβάλας

Ιδιαίτερης δυσκολίας χαρακτήρισε  τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων κυρίως  στην Χημεία ο Σύλλογος Φροντιστών Νομού Καβάλας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του κ. Αργύρη Μυστακίδη θεωρούν ότι θα πρέπει να καθιερωθεί ένα σύστημα αξιολόγησης των θεμάτων.

Όπως τόνισε αρχικά «Δώσαμε λοιπόν και εμείς συνέντευξη Τύπου προκειμένου να κινηθούμε σε δύο άξονες. Κάναμε απολογισμό της ιδιαίτερης εκπαιδευτικής χρονιάς που και για εμάς ήταν ιδιαίτερη, Ο κλάδος μας βέβαια ανταποκρίθηκε άμεσα και αποτελεσματικά. Βρεθήκαμε από την πρώτη στιγμή δίπλα στους μαθητές, στηρίζοντας την προσπάθεια τους και το έργο τους. Εμείς έπρεπε να στηρίξουμε τα παιδιά στη διαδρομή τους προς την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θεωρώ ότι τα πήγαμε εξαιρετικά καλά τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο.  Εκεί όμως που σταθήκαμε περισσότερο ήταν στο γεγονός ότι έχουμε εντοπίσει τα τελευταία χρόνια ότι ο βαθμός δυσκολίας στα μαθήματα των θετικών επιστημών και ιδιαίτερα ενώ παλιά είχαμε τα μαθηματικά με τις δυσκολίες τους, τώρα την σκυτάλη έχει πάρει η φυσική και η χημεία με θέματα ιδιαίτερης δυσκολίας αλλά και με ασφυκτικά χρονικά περιθώρια. Θα λέγαμε ότι ένα μεγάλο θέμα είναι αυτό. Ο χρόνος επίλυσης των θεμάτων δεν είναι επαρκής. Υπήρξαν βέβαια τα θέματα με το μάθημα της χημείας, ιδιαίτερα ζητήματα αναπτύχθηκαν και υπήρξαν πολλές αντιδράσεις από τις επιστημονικές ενώσεις».

ΤΑ ΑΝΕΔΕΙΞΑΝ

Και πρόσθεσε πως «Αναδείξαμε αυτά τα θέματα, καταθέσαμε και κάποιες προτάσεις και θεωρούμε ότι όλα αυτά θα βοηθήσουν προς την υπέρβαση τους. Έχουμε για παράδειγμα την καθιέρωση ενός συστήματος αξιολόγησης των πανελλαδικών εξετάσεων στο οποίο ένα απλό ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώνουν τόσο οι διδάσκοντες όσο και οι βαθμολογητές και οι καθηγητές αλλά γιατί όχι και οι μαθητές που θα συμμετάσχουν θα μπορέσουν να δώσουν μια σαφή εικόνα γρήγορη και εύκολη για το που κινήθηκε το επίπεδο της θεματοδοσίας.

Προτείνουμε μια ιδέα την ώρα που γράφουν τα παιδιά ένα τυχαίο δείγμα καθηγητών του δημόσιου σχολείου να διαγωνίζεται στα ίδια θέματα προκειμένου να μετρηθούν οι χρόνοι αντίδρασης τους, η δυνατότητά τους να απαντήσουν τα θέματα και αυτό θα βοηθούσε στην εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων. Θεωρούμε ότι η ύπαρξη των λεγόμενων καθηγητών λυτών στη διαδικασία δεν είναι σε επαρκή αριθμό. Θα πρέπει να μπουν περισσότεροι καθηγητές ώστε η γνώση να δίδεται πριν περάσουν τα θέματα στα χέρια των παιδιών. Έτσι θα αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα”.

ΑΝΗΣΥΧΙΑ

Ο ίδιος σημειώνει ότι η ανησυχία του δεν θα ήταν τόσο μεγάλη αν δεν υπήρχαν οι λεγόμενες κοινές σχολές. “Υπάρχουν κάποια τμήματα που είναι προσβάσιμα σε πολλά επιστημονικά πεδία οπότε αυτό δημιουργεί ένα αίσθημα αδικίας στα παιδιά που μπαίνουν από τις επιστήμες υγείας ή της θετικές επιστήμες έχοντας γράψει χημεία με δύσκολα θέματα και να μπουν σε μια σχολή όπως είναι τα παιδαγωγικά τμήματα, τα τμήματα φυσικής αγωγής, οι αξιωματικοί, η αστυνομία, τα τμήματα λιμενικού, πυροσβεστικής.  Οπότε αν αυτά τα παιδιά διεκδικούν αυτές τις σχολές με παιδιά από άλλες ομάδες προσανατολισμού που έχουν διαγωνισθεί σε άλλου επιπέδου δυσκολίας θέματα σαφώς και αισθάνονται την αδικία.  Άρα καλό είναι να υιοθετηθούν κάποιες από τις προτάσεις μας τις οποίες εμείς καταθέτουμε σε έναν δημόσιο διάλογο και είθε να βρεθούν ευήκοα ώτα” τόνισε καταληκτικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.