«Την ανηφόρα πήραν οι τιμές των υγρών καυσίμων με άμεσο αντίκτυπο σε όλες τις χώρες» τονίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Φώτης Πούλος
Την ανηφόρα πήραν οι τιμές των υγρών καυσίμων λόγω της κρίσης στις ασιατικές χώρες με αποτέλεσμα η μέση τιμή της βενζίνης στην Καβάλα να κυμαίνεται στο 1.65 ευρώ το λίτρο. Ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών κ. Φώτης Πούλος σημείωσε ότι αυτή την άνοδο την είχαν προβλέψει εδώ και έναν μήνα!
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «Όπως είχαμε πει και προ μηνός, δυστυχώς τα καύσιμα και οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου έχουν ανέβει.
Έχουν ξεπεράσει το 60% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα. Πέρσι την αντίστοιχη περίοδο ήμασταν κοντά στα 47 δολάρια το βαρέλι και φέτος έχουμε ξεπεράσει τα 80 δολάρια το βαρέλι.
Η αύξηση αυτή κυρίως οφείλεται στην αστάθεια που υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. Είπαμε πολλές φορές και το ξαναλέμε ότι το πετρέλαιο είναι καθαρά χρηματιστηριακό προϊόν και κάποιοι κύκλοι βρίσκουν αφορμή να κερδίσουν με αυτό το προϊόν!
Γιατί δεν υπάρχει αύξηση της ζήτησης. Η παγκόσμια οικονομία δεν είναι τόσο ανεπτυγμένη ώστε να χρειάζεται μεγαλύτερη ζήτηση για να ανεβούν οι τιμές του προϊόντος.
Αυτή την στιγμή η κρίση είναι καθαρά τεχνική και την πληρώνουμε εμείς, σαν καταναλωτές, σαν πολίτες, σαν επιχειρηματίες και σαν κράτος φυσικά. Αλλά θέλω να τονίσω ότι μέχρι στιγμής έχει ξεπεράσει πανελλαδικά η μέση τιμή των 1,60 ευρώ το λίτρο και 1.3 ευρώ είναι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης!
Για μια ακόμη φορά θα πω ότι τα 60 λεπτά είναι το κόστος του προϊόντος από τις παραγωγές χώρες, η μεταφορά για να έρθει στα ελληνικά διυλιστήρια, το κόστος για την παραγωγή των διυλιστηρίων, το κέρδος των πρατηριούχων».
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗ
Πρόσθεσε δε πως «Εκεί που μπορεί να γίνει κάποια αποσυμπίεση μια και οι τιμές είναι πολύ συμπιεσμένες από τους άλλους κλάδος, είναι μόνο στον ειδικό φόρο κατανάλωσης.
Έχουμε τονίσει τόσες φορές ότι όταν βλέπουμε φαινόμενα που έχουμε μεγάλες αυξήσεις στις διεθνείς τιμές να υπάρχει μείωση του ειδικού φόρου. Αυτή η αύξηση πλήττει πολλούς τομείς, την παραγωγή, τα αγροτικά προϊόντα, μια μεγάλη αλυσίδα της ελληνικής οικονομίας.
Αν μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης όπως λέμε, μια και είναι ο υψηλότερος φόρος σε όλη την Ευρώπη, υψηλότερος ακόμη και από τον φόρο της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Αγγλίας, χώρες που είναι πολύ πιο ανεπτυγμένες και έχουν πολύ πιο υψηλό βιοτικό επίπεδο οπότε εμείς είμαστε πολύ υψηλά έναντι αυτών, τότε θα πέσουν οι τιμές.
ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ
Ο κ. Πούλος σχολίασε ακολούθως ότι «Συν τοις άλλοις δεν υπάρχουν μέσα για να προφυλαχθούμε από το λαθρεμπόριο. Και το λέω συνεχώς. Όσο ανεβαίνουν οι τιμές των καυσίμων τόσο ανοίγει η όρεξη για να γίνεται λαθρεμπόριο και να ανθεί. Η ψαλίδα μεγαλώνει και έτσι πιο εύκολα κάποιος μπορεί να κάνει λαθρεμπόριο.
Δεν υπάρχουν μηχανισμοί ώστε κάποια βήματα και κάποιες ενέργειες να περιορισθούν. Έγιναν κάποια βήματα με το σύστημα των εισροών – εκροών αλλά δυστυχώς σταμάτησαν στον τελευταίο κρίκο της αλυσίδας.
Υπάρχουν οι μεταφορές όπου δεν έχει γίνει κάτι, και πρέπει να περάσουν και κάποια άλλα βήματα εμπρός. Αν προχωρούσαν ίσως να είχαμε περισσότερα έσοδα και να είχαμε και αποκλιμάκωση των τιμών».