Σύσκεψη για τον άξονα Ε61 που θα ενώνει την Καβάλα με την Δράμα, δεν την γλυτώνουν τα πεύκα….

Χθες   στις 11 το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο γραφείου του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρου Μαρκόπουλου με θέμα την πορεία της μελέτης και του έργου της κατασκευής του οδικού άξονα Ε61στην περιοχή της Καβάλας που θα την ενώνει με την Δράμα.  Στην σύσκεψη παραβρέθηκαν  και στελέχη της Εγνατίας Οδού Α.Ε. για να ενημερώσουν σχετικά με την πορεία της μελέτης και του έργου αλλά και ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Πατακάκης, η δήμαρχος Καβάλας κ. Τσανάκα, η Δασάρχης κ. Γεωργούση, ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Κυριαζίδης  και άλλα υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας.

Ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε πως είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί η μελέτη του έργου καθώς η μη ολοκλήρωση της αποτελεί μία πρώτης τάξεως δικαιολογία για να παραπεμφθεί το όλο έργο στις καλένδες. «Σαφώς αγαπάμε το περιβάλλον και πιστεύω ότι τα οπιαδήποτε περιβαλλοντικά μέτρα θα χρειαστούν θα ληφθούν υπόψη και θα υλοποιηθούν με μεγάλη ακρίβεια» σημείωσε χαρακτηριστικά.  Υπενθυμίζεται ότι για τις ανάγκες του έργου θα χρειαστεί να κοπούν 2000 περίπου δένδρα από το περιαστικό δάσος από τον Άγιο Σίλα μέχρι τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα κάτι στο οποίο αντιδρούν οι  κάτοικοι.

Από την πλευρά του ο κ. Πατακάκης σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο που έχει αναπτυξιακή προοπτική που θα δώσει διέξοδο στην Εγνατία γιατί η Δράμα είναι αποκλεισμένη και πιστεύουν ότι έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα αναπτυξιακά, τουριστικά  όταν πάνω από 130.000 αυτοκίνητα πέρασαν από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα για την Καβάλα και την Θάσο. «Πρέπει κάποτε και είναι η τελευταία ευκαιρία να αξιοποιήσουμε όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και να δώσουμε μία δυναμική ώστε ο Ε61 να υλοποιηθεί, γιατί οι μελέτες υπάρχουν από την δική μας πλευρά, αλλά δεν υπάρχουν από την Μπάφρα προς τις Σέρρες και είναι ένα πλεονέκτημα που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για να υλοποιηθεί το έργο» σημείωσε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε ότι «δεν είναι δυνατόν να δίνονται για την Ιόνιο Οδό 1,5 δις ευρώ και στην περίπτωση μας που χρειάζονται 140 εκ. ευρώ για να κλείσουμε με την Εγνατία να έχουμε συνεχώς προβλήματα , ανασφάλειες και να  μην είναι επικαιροποιημένα    όλα τα έργα που είναι σημαντικά για αυτήν την προσπάθεια την οποία κάνουμε, πιστεύουμε ότι θα πρυτανεύσει η λογική και θα βρούμε  λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα».

Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Από την πλευρά της η κ. Τσανάκα τόνισε πως ο δρόμος αυτός που ενώνει την Καβάλα με την Δράμα, δηλαδή το κομμάτι της Εγνατίας είναι πάρα πολύ σημαντικό για τον τόπο και το ενέταξαν στον Στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας σε συνεννόηση με την Δράμα και την Ξάνθη κα είναι η απάντηση της δυτικής Πλευράς της Περιφέρειας στα σχέδια των Θρακιωτών που τους ενδιαφέρει μόνον η Θράκη και κανείς άλλος. «Είναι μεγάλη υπόθεση για εμάς γιατί οι κάθετοι άξονες από την Σόφια και από την Ρουμανία βγαίνουν στον προμαχώνα Σερρών και από  εκεί κατευθείαν    πρέπει να έρχονται στην Καβάλα χωρίς άλλους ενδιάμεσους σταθμούς, είναι το μέλλον των παιδιών μας αυτός ο δρόμος» όπως σημείωσε. Και πρόσθεσε ότι δεν θα κατηγορηθούν ότι τους δόθηκε η ευκαιρία να το κάνουν και δεν το έκαναν καθώς αν γίνει 12 λεπτά η απόσταση Καβάλας – Δράμας, σε 20 χρόνια οι δύο πόλεις Καβάλας – Δράμας θα ενωθούν, οπόταν δεν πρέπει να μείνουν στις λεπτομέρειες και να μην το κάνουν.

Η ΕΓΝΑΤΙΑ

Από πλευράς της Εγνατίας Οδού ο κ. Γιάννης Ιωακειμίδης, μέλος του ΔΣ δήλωσε πως η Εγνατία Οδός βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης των μελετών για τον άξονα Ε61 και στην παρούσα φάση ζητούν να μπορέσουν να υλοποιήσουν κάποιες πρόσθετες γεωτεχνικές έρευνες για το τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο του Σταυρού μέχρι τον κόμβο του Αγίου Σίλα έτσι ώστε να ολοκληρώσουν και το συγκεκριμένο στάδιο της μελέτης. Στο ερώτημα αν προτείνουν κάποια εναλλακτική λύση για να μην κοπούν 2000 δένδρα απάντησε πως στο στάδιο της προκαταρκτικής μελέτης για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα εξετάστηκαν διάφορες εναλλακτικές προτάσεις οι περισσότερες των οποίων αποδείχτηκε ότι ήταν τεχνικά ανέφικτες. «Συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με μεγάλες σήραγγες και γέφυρες έχουν πάντα το πολύ μεγάλο πρόβλημα του μεγάλου κόστους και επομένως καταλήξαμε στην συγκεκριμένη πρόταση μετά από μία σειρά εναλλακτικών προτάσεων» σημείωσε χαρακτηριστικά.  Και πρόσθεσε πως ο άξονας θα περάσει μέσα από το δάσος ενώ η λύση που παρουσιάστηκε με σήραγγα και γέφυρα ήταν μία από τις εναλλακτικές προτάσεις και η συγκεκριμένη είχε σημαντικές τεχνικές δυσκολίες να πραγματοποιηθεί λόγω της πολύ μεγάλης μηκοτομικής κλίσης  και απορρίφθηκε. Που σημαίνει ότι ο οδικός άξονας θα περάσει μέσα από το περιαστικό δάσος της περιοχής με ότι αυτό συνεπάγεται λόγω του κόστους που υπάρχει, θυσιάζοντας το περιβάλλον.  Και φυσικά αναμένεται να εκδηλωθούν μεγάλες αντιδράσεις από πλευράς κατοίκων και οικολογικών οργανώσεων…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση