Σε διαμεσολάβηση  καλεί η κατασκευάστρια εταιρεία του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ τον Αγροτικό Σύλλογο Καβάλας και τους φορείς για να ξεπεραστούν οι ανησυχίες τους μέσα από διάλογο

Σε διαμεσολάβηση  καλεί η κατασκευάστρια εταιρεία του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ τον Αγροτικό Σύλλογο Καβάλας και τους φορείς για να ξεπεραστούν οι όποιες ανησυχίες τους μέσα από έναν τεκμηριωμένο διάλογο. Η Διευθύντρια Επικοινωνίας του ΤΑΡ στην Ελλάδα κ. Κατερίνα Μουζουράκη σημείωσε ότι η διαδικασία αυτή είναι η πιο ενδεδειγμένη στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Συγκεκριμένα στις δηλώσεις της η κ. Μουζουράκη ανέφερε πως «έχουμε αποστείλει μια πρόσκληση σε διαμεσολάβηση. Η διαμεσολάβηση είναι μια διαδικασία κατά την οποία τα δύο μέρη που έχουν κάποια διαφωνία όπως εμείς αυτήν τη στιγμή με τον Αγροτικό Σύλλογο Καβάλας και τη Συντονιστική Επιτροπή Πολιτών, προσφεύγουμε σε αυτήν τη διαδικασία που προβλέπεται από το νόμο χρησιμοποιώντας διαμεσολαβητές οι οποίοι διευκολύνουν να γίνει μια συζήτηση προκειμένου να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση».

ΤΡΙΠΛΑ;

Κληθείσα να σχολιάσει την άποψη του προέδρου του Αγροτικού Συλλόγου κ. Καλπακίδη ότι αυτή η ενέργεια αποτελεί μια «τρίπλα» από την πλευρά της εταιρίας, η κ. Μουζουράκη σημείωσε πως «δεν έχουμε κανένα λόγο να κάνουμε καμία «τρίπλα». Είναι μια προσπάθεια μετά από πολλές προσπάθειες που έχουν γίνει να έρθουμε σε συνάντηση και να συζητήσουμε με τον Αγροτικό Σύλλογο. Τον έχουμε προσκαλέσει σε πολλές κατ΄ ιδίαν συζητήσεις τις οποίες δεν έχει αποδεχτεί. Ζητήσαμε να γίνει και μια συνάντηση προκειμένου να εξηγήσουμε τη διαδικασία διαμεσολάβησης και να του παραδώσουμε ιδιοχείρως αυτήν την πρόσκληση την οποία δεν δέχθηκε. Τη στείλαμε με e-mail, τη στείλαμε με κούριερ, έχουμε κάνει πολλές προσπάθειες προσέγγισης γιατί για εμάς έχει μεγαλύτερη σημασία να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση και να ολοκληρωθούν οι εργασίες γενικά, παρά να είμαστε σε μια συνεχή διαμάχη χωρίς τέλος και για αυτό και προτείναμε αυτήν τη διαδικασία διαμεσολάβησης. Είναι πολύ σοβαρή διαδικασία, οι διαμεσολαβητές είναι διαπιστευμένοι από το υπουργείο Δικαιοσύνης, είναι μητρώο διαπιστευμένων διαμεσολαβητών, συμμετέχουν οι δικηγόροι και των δύο πλευρών, είναι μια θεσμοθετημένη διαδικασία η οποία πραγματικά πιστεύουμε ότι αν καθίσουμε στο τραπέζι με καλή θέληση να συζητήσουμε τα προβλήματα ενδεχομένως θα μπορούσαμε να βρούμε και μια λύση».

ΠΡΟΤΑΣΗ

Στο ερώτημα αν από την πλευρά του Αγροτικού Συλλόγου έχει γίνει πρόταση εγγράφως για την αλλαγή όδευσης του αγωγού, σημείωσε πως «όχι, πρόταση εγγράφως δεν έχει γίνει. Προφορικά έχουν διατυπωθεί κάποιες φορές κάποιες ιδέες ή προτάσεις, κυρίως αυτά που ακούμε από τα μέσα ενημέρωσης, εγγράφως όμως δεν έχουμε λάβει κάποια πρόταση. Στο παρελθόν, όταν ήμασταν στη διαδικασία δημιουργίας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είχαν γίνει κάποιες συναντήσεις με τους τοπικούς φορείς, μιλάω για αρκετά χρόνια πριν το 2013 και 2014, τότε στις προφορικές συζητήσεις είχαν διατυπωθεί διάφορες εναλλακτικές και προτάσεις. Το Γεωτεχνικού Επιμελητήριο (ΓΕΩΤΕΕ)  είχε κάνει μια πρόταση όδευσης η οποία όμως δεν είναι αυτή η οποία αναφέρει ο Αγροτικός Σύλλογος, ήταν μια άλλη πρόταση, η οποία είχε αποδειχτεί ότι τεχνικά δεν γινόταν να γίνει και μετά είχαμε μείνει μόνο σε προφορικές συζητήσεις. Και έκτοτε όντως δεν έχουμε λάβει κάποια γραπτή πρόταση. Από την άλλη όμως για να προχωρήσουμε το διάλογο δεν είναι θέμα το αν θα λάβουμε μια γραπτή πρόταση, δεν περιμένουμε από ανθρώπους να καταθέσουν μια κατασκευαστική μελέτη, αλλά προκειμένου να κάνουμε μια σοβαρή συζήτηση για το για ποιο λόγο θεωρούνε ότι η  εγκεκριμένη όδευση που υπάρχει αυτή τη στιγμή τους δημιουργεί πρόβλημα ή ανησυχίες ή θεωρούν ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος. Θα πρέπει να καθίσουμε σε ένα τραπέζι το οποίο να μην είναι ένα επικοινωνιακό τρίκ, δεν θέλουμε ένα τραπέζι παρουσία δημοσιογράφων και κοινού για να κάνουμε κάτι για το θεαθήναι. Θέλουμε να κάτσουμε οι δυο πλευρές σε ένα τραπέζι σοβαρά, με τα επιχειρήματά μας τα τεχνικά, τα επιστημονικά, να συζητήσουμε ποια είναι τα προβλήματα και να δούμε τι λύση μπορεί να βρεθεί. Κάτι που το έχουμε προτείνει πολλές φορές στον Αγροτικό Σύλλογο».

ΤΥΡΦΩΝΑΣ

Κληθείσα να σχολιάσει την άποψη του Αγροτικού Συλλόγου ότι ο αγωγός περνάει μέσα από τον τυρφώνα, σημείωσε πως «η αλλαγή όδευσης που αποφασίστηκε το 2014 η καινούρια όδευση δεν περνάει μέσα από τον τυρφώνα, τον παρακάμπτει. Αυτό φαίνεται και από το χάρτη της όδευσης, φαίνεται και από τις συνοδευτικές μελέτες που υπάρχουν στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κι έχουν κατατεθεί στο υπουργείο και από όλες τις εδαφολογικές μελέτες που έχουμε κάνει και τότε αλλά και τις πρόσφατες εδαφολογικές μελέτες που κάναμε το 2016, όλα τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπάρχουν στοιχεία τυρφώνα στο κομμάτι το οποίο περνάμε στην καινούρια όδευση. Όταν το 2014 κάναμε όλη αυτήν τη διαδικασία να αλλάξουμε την όδευση για να μην περνάμε μέσα από τον τυρφώνα, δεν θα είχε νόημα να επιλέξουμε πάλι μια όδευση που περνάει μέσα από τον τυρφώνα, θα μπορούσαμε να είχαμε μείνει στην αρχική που ήταν επίσης ασφαλής και εγκεκριμένη. Επιλέξαμε να αλλάξουμε για να δείξουμε ότι πραγματικά αντιλαμβανόμαστε την ανησυχία των αγροτών, γιατί κατασκευαστικά δεν υπάρχει κάποια ανησυχία ή θέμα ασφάλειας, είναι μόνο το θέμα το οποίο αναφέρουμε σε σχέση με τη γη υψηλής παραγωγικότητας. Επειδή είναι υψηλής παραγωγικότητας η γη δεν θα θέλανε να περάσει από κει, αλλά θέμα ασφάλειας δεν τίθεται. Ακούγοντας λοιπόν αυτό το αίτημά τους κάναμε μια όδευση που δεν περνάει μέσα από τον τυρφώνα. Δεν θα είχε νόημα να κάνουμε όλη τη διαδικασία μελέτης, εγκρίσεων, που κράτησε μήνες, για να ξαναεπιλέξουμε μια όδευση που περνάει μέσα από τον τυρφώνα».

ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΤΕΕ

Σχετικά με τη μελέτη του ΤΕΕ ανέφερε πως «αυτή η μελέτη στην ουσία βλέπει όλα τα στοιχεία των δικών μας μελετών που γίνανε τα τελευταία χρόνια και διαπιστώνει με βάση επιστημονικά δεδομένα που προκύπτουν από τους ίδιους τους επιστήμονες του ΤΕΕ που συμμετέχουν, τους δείχνουν βασικά να δουν αν αυτές οι ανησυχίες που εκφράζονται από τον Αγροτικό Σύλλογο σε σχέση με τη συγκεκριμένη όδευση ευσταθούν ή υπάρχει κάποια υπόσταση που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και να δούμε αν θα πρέπει να γίνουν κάποιες διορθωτικές κινήσεις. Η απάντηση του ΤΕΕ είναι ότι δεν υπάρχουν επιστημονικά θέματα που να δημιουργούν κάποιο λόγο ανησυχίας με τη συγκεκριμένη όδευση. Αυτή η μελέτη είναι στη διάθεση επιστημονικών φορέων της περιοχής του Νομού Καβάλας, τους έχει δοθεί και φαντάζομαι θα δουν και εκείνοι αυτά τα αποτελέσματα. Μιλάμε για μια μελέτη του κεντρικού ΤΕΕ που έχουν συμμετάσχει επιστήμονες από διάφορες ειδικότητες ανάλογα με το κάθε θέμα που έπρεπε να εξεταστεί».

Κλείνοντας ανέφερε ότι στελέχη της εταιρίας ήταν στην περιοχή της Κομοτηνής την Τρίτη στο πλαίσιο ολοκλήρωσης δωρεάς προς την Παιδιατρική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής για την αναβάθμισή της. Πρόσθεσε ότι στόχος είναι η προώθηση του προγράμματος Κοινωνικών και Περιβαλλοντικών Επενδύσεων και στο Δήμο Καβάλας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.