ΚοινωνίαΚύριο άρθρο

Πρώτη η ΑΝΕΘ  οικιοθελώς κατέθεσε στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΕΝ πρόταση εκτέλεσης δρομολογίων στη γραμμή του Πρίνου – Καβάλας

Όπως έγινε γνωστό, η Ναυτιλιακή Εταιρεία ΑΝΕΘ κατέθεσε στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ)  την πρόταση της για τα χειμερινά δρομολόγια στη γραμμή Καβάλας –  Πρίνου και περιμένει την απόφαση αυτού, σύμφωνα με το Γενικό Διευθυντή της κ. Τσούπρα.  Αυτό δε έγινε χωρίς τη Δημόσια Επιβολή του ΥΕΝ, όπως εξήγησε.

Όπως ανέφερε  ο κ. Τσούπρας  «η ΑΝΕΘ ήταν η πρώτη η οποία οικιοθελώς κατέθεσε στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΕΝ πρόταση εκτέλεσης δρομολογίων στη γραμμή του Πρίνου. Και αυτό το κάναμε χωρίς τη δημόσια επιβολή. Τα προηγούμενα χρόνια ερχόταν το ΥΕΝ και επέβαλε στις εταιρίες να εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου. Φέτος η ΑΝΕΘ πρώτη και στη συνέχεια ακολούθησαν και οι άλλες εταιρίες, οικιοθελώς δρομολόγησε το πλοίο της «Άγιος Παντελεήμων» για την εξυπηρέτηση και της γραμμής Πρίνου – Καβάλας».

ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΣ

Συμπλήρωσε δε πως «είχαμε μια σύγκληση του ΣΑΣ στις 15/9, επρόκειτο να ληφθεί απόφαση ορισμού των δρομολογίων κατ΄ αριθμό και τρόπο εκτέλεσης για τη νέα δρομολογιακή περίοδο που ξεκινάει την 1η Νοεμβρίου του 2016 και λήγει 31.10.2017. Δεν πάρθηκε όμως απόφαση γιατί το θέμα αναβλήθηκε. Το θετικό είναι ότι η πρόταση η οποία ετέθη υπόψη μας συντάχθηκε από την ίδια τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών. Είναι μια για πρώτη φορά καλοδουλεμένη πρόταση και όσον αφορά τις δρομολογιακές περιόδους και όσον αφορά τον αριθμό των δρομολογίων ανά περίοδο και τον τρόπο εκτέλεσής τους. Κι επίσης θα πρέπει να πούμε ότι αυτή η πρόταση του ΥΕΝ ενσωματώνει και ικανοποιεί αιτήματα τοπικών φορέων τα οποία μας ταλαιπωρούσαν τα προηγούμενα χρόνια, όπως είναι η διακίνηση των μαθητών της Θάσου προς το ΕΠΑΛ της Χρυσούπολης, η θεσμοθέτηση της υποχρέωσης των εταιριών να παρέχουν σκάφος επιφυλακής για μεταφορά ασθενών, ένα πρώτο δρομολόγιο από την Κεραμωτή για όσους επιθυμούν να περάσουν στο νησί νωρίς. Όλα αυτά λοιπόν τα ενσωμάτωνε και ήταν μια καλοδουλεμένη πρόταση. για κάποιον λόγο όμως αναβλήθηκε. Βέβαια εμείς υποθέτουμε αναβλήθηκε διότι δεν άρεσε στην εταιρία του Φιλιάγκου. Δηλαδή ενώ έχουμε μια κοινή θέση από πλευράς ΑΝΕΘ – Κοινοπραξίας, με κάποιον τρόπο ο κ. Φιλιάγκος δημιούργησε κάποιο θέμα και το ΥΕΝ έκρινε ότι θα πρέπει να αναβάλει την οριστική λήψη απόφασης για το επόμενο ΣΑΣ το οποίο τοποθετείται για τα μέσα του Οκτώβρη. Το σύστημα το οποίο θα εφαρμοστεί φέτος θα είναι αυτό της εναλλακτικής εκτέλεσης των δρομολογίων, δηλαδή όλα τα πλοία όλες οι εταιρίες θα έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα. Θα εναλλάσσονται τα πλοία στην εκτέλεση όλων των δρομολογίων. Πράγμα που δεν συνέβαινε στο παρελθόν, ο καθένας επιθυμούσε τα δρομολόγια εκείνα που έχουν μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον. Και κάποιοι άλλοι έκαναν δρομολόγια και σε νεκρές περιόδους με προφανή ζημία. Αυτό φαίνεται ότι πάει να διορθωθεί και ελπίζουμε να πρυτανεύσει η λογική και η ισονομία».

ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Ερωτηθείς ο κ. Τσούπρας ποιος είναι ο αριθμός δρομολογίων που προτείνει η ΑΝΕΘ για τη χειμερινή περίοδο, ανέφερε πως «ο αριθμός των δρομολογίων που εμείς και η Κοινοπραξία προτείνουμε είναι 15 δρομολόγια στη γραμμή της Κεραμωτής, αλλά και στη γραμμή του Πρίνου η ΑΝΕΘ θα κάνει δύο, άλλα δύο θα κάνει ο Μητσόπουλος με το πλοίο του «Παναγία Θάσου» και όταν έρθει και το πλοίο «Νικητής» που ναυπηγείται και βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, ένα μικρό επιβατηγό – οχηματαγωγό γύρω στα 40 μέτρα, θα προστεθούν και άλλα δρομολόγια. Συνεπώς θα υπάρχει επαρκής αριθμός δρομολογίων που θα εξυπηρετεί πλήρως τη γραμμή. Το πλοίο «Νικητής» ανήκει σε μια εταιρία που λέγεται «Νικητής Ναυτική Εταιρία» και είναι συμφερόντων της οικογένειας Φιλιάγκου».

ΕΥΧΗ

Κλείνοντας ο κ. Τσούπρας συμπλήρωσε πως «θέλω να εκφράσω μια ευχή να πρυτανεύσει σε επίπεδο ΣΑΣ η λογική και η ισονομία, να σταματήσουν οι όποιες παρεμβάσεις, αν γίνονται, σε αυτό το επίπεδο. Άλλωστε η πρόταση είναι δουλεμένη από την ίδια τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΕΝ και τυγχάνει και της έγκρισης της τοπικής λιμενικής αρχής, η οποία με αντικειμενικό τρόπο προσεγγίζει το θέμα και δεν έχει κανένα λόγο να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της μιας ή της άλλης εταιρίας. Συνεπώς θα έχουμε νέα περί τα μέσα του Οκτώβρη. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρξει ένα σύστημα κανόνων που δεν θα αλλάζει κάθε χρόνο. Δεν  μπορεί να παρουσιάζονται φαινόμενα κάποιοι από τη Σαλαμίνα να ανεβαίνουν πέντε  μήνες το καλοκαίρι, να παίρνουν την κρέμα και οι τοπικές εταιρίες να βολοδέρνουν όλο το χειμώνα. Αυτό είναι άδικο».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *