«Πονοκέφαλος το νέο σύστημα συνταγιογράφησης» δηλώνει η Αντιπρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας Δέσποινα Ιατρού
Με ανακοίνωση του ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας δηλώνει ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης συνοδεύτηκε από σοβαρές δυσλειτουργίες, προκαλώντας αναστάτωση στους ασθενείς και μεγάλη δυσχέρεια και καθυστέρηση στους γιατρούς.
Σύμφωνα με την Αντιπρόεδρου του Ιατρικού Συλλόγου Δέσποινα Ιατρού η αδυναμία του συστήματος να ανταποκριθεί στις καθημερινές ανάγκες της συνταγογράφησης δημιούργησε σοβαρές καθυστερήσεις, ενώ ταυτόχρονα το νέο σύστημα για ηλεκτρονικό ραντεβού επισκέψεων είναι ανεπαρκές και ανεφάρμοστο για την πλειοψηφική μερίδα των ασφαλισμένων.
Διευκρινίζει δε πως οι ιατροί δε φέρουν καμία ευθύνη για την ταλαιπωρία των ασθενών καθώς η πηγή της δυσλειτουργίας προέρχεται από την εφαρμογή της νέας προβληματικής εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ.
Όπως εξήγησε «Το θέμα αυτό μας απασχολεί πολύ έντονα. Το νέο σύστημα από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου έχει τεθεί σε ισχύ με επιβολή παρά τις συνεχείς συστάσεις των Ιατρικών Συλλόγων για την ομαλή μετάβαση στο σύστημα αυτό που το υπουργείο μας εφάρμοσε αναγκαστικά… Δεν προετοιμαστήκαμε κατάλληλα και τελικά μας οδήγησαν σε μια αποσπασματική και μη αποδοτική υλοποίηση της πράξης αυτής.
Τη Δευτέρα πήγαμε στη δουλειά μας μη μπορώντας να δουλέψουμε γιατί το σύστημα είναι σύγχρονο μεν, πολύπλοκο δε που ήθελε χρόνο για να το μάθουμε και να το εφαρμόσουμε.
Εξάλλου δεν λειτουργούσε όλη την ημέρα την Τρίτη και δεν μπορούσαμε να γράψουμε τις συνταγές μας για να τις δώσουμε στους ασθενείς μας. Δεν μπορούσαμε να γράψουμε παραπεμπτικά με αποτέλεσμα η δουλειά να συσσωρευτεί και η ένταση να είναι επίσης πολύ μεγάλη.
Παράλληλα το Σάββατο που ξεκίνησε στα νοσοκομεία δεν μπορούσαν να το υλοποιήσουν και να το εφαρμόσουν και φυσικά δεν μπορούσαν να δώσουν συνταγές ούτε στα φαρμακεία και τελικά δίδαμε χειρόγραφες συνταγές… Αδυναμία του συστήματος να ανταποκριθεί στις καθημερινές ανάγκες της συνταγογράφησης και έτσι λοιπόν είχαμε ταλαιπωρία ενώ πλέον έχουμε ένα νέο σύστημα για ηλεκτρονικό ραντεβού επισκέψεων επίσης ανεπαρκές για την πλειοψηφική μερίδα των ασφαλισμένων».
Η ΕΥΘΥΝΗ
Και εξηγεί στην συνέχεια ότι «Θέλουμε ο κόσμος να γνωρίζει ότι οι γιατροί δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτή την ταλαιπωρία, ότι έχουμε μια εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ προβληματική και εμείς ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία που έχει και σε εμάς αντίκτυπο και προσπαθούμε.
Να σκεφτείτε ότι πολλοί Ιατρικοί Σύλλογοι έχουν κάνει εξώδικο στην συγκεκριμένη ΗΔΙΚΑ και αναζητούμε λύσεις. Η εφαρμογή βέβαια έχει μπει στην ζωή μας και άνοιξε επιτέλους και γράψαμε μαζεμένες συνταγές… Θα δούμε πως θα κυλήσει, περιμένουμε απαντήσεις από το υπουργείο και την ΗΔΙΚΑ».