ΚοινωνίαΚύριο άρθρο

Πολιτική η απόφαση για τα δρομολόγια Πρίνου όπως τονίζει ο Αντιπρόεδρος της Θασιακής Ν. Τσιλογιώργης

Μία σύσκεψη θα γίνει στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για το θέμα των δρομολογίων της πορθμειακής γραμμή Καβάλας – Πρίνου. Ο Αντιπρόεδρος της Θασιακής Ένωσης κ. Νίκος Τσιλογιώργης σημείωσε ότι είναι καλό να γίνονται συσκέψεις για να αναδεικνύεται το θέμα, συμπληρώνοντας πως «το θετικό ήταν ότι συναντηθήκαμε πάλι με τον κ. Κουρουμπλή όπως συναντηθήκαμε και την προηγούμενη φορά το Μάρτιο. Του υπενθυμίσαμε τις δεσμεύσεις για τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων κατάρτισης των δρομολογίων εδώ στην Αντιπεριφέρεια και στο Λιμεναρχείο. Δεν πήραμε βέβαια ουσιαστική απάντηση ή κάποια δέσμευση ότι είναι θέμα χρόνου για να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες εδώ. Επισήμανε το γεγονός ότι η μεταφορά των αρμοδιοτήτων δεν θα λύσει το πρόβλημα που υπάρχει στην πορθμειακή γραμμή του Πρίνου, αλλά από την άλλη μεριά όμως άλλο είναι να συνεδριάζουν οι φορείς εδώ τοπικά που γνωρίζουν πολύ καλύτερα τα προβλήματα της περιοχής μας, κι άλλο είναι να συνεδριάζουν οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας ή να συνεδριάζει το ΣΑΣ. Αυτή τη στιγμή από ότι κατάλαβα η αίσθηση που υπάρχει στην Αθήνα είναι ότι η Θάσος συνδέεται με την Καβάλα με 18 δρομολόγια από την Κεραμωτή προς το Λιμένα και άλλα 18 από το Λιμένα προς την Κεραμωτή. Δηλαδή ουσιαστικά έχουμε 36 δρομολόγια στο καταχείμωνο. Τα οποία κατ΄ εμέ είναι αρκετά. Αυτό βλέπουν».

ΑΠΟΚΟΜΜΕΝΟ

Τόνισε δε πως «δεν βλέπουν ότι είναι αποκομμένο το κέντρο, η πρωτεύουσα η Καβάλα με το κεντρικό και νότιο τμήμα του νησιού. Και πρέπει επίσης να πούμε αυτό που  έχουμε πει πολλές φορές ότι η γραμμή του Πρίνου εξυπηρετεί σήμερα όλο το νησί, όχι μόνο τα χωριά που βρίσκονται νοτιότερα του Πρίνου. Και το λέω αυτό γιατί μετά τη μεταφορά των υπηρεσιών εδώ στην Καβάλα όλοι οι Θάσιοι αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στον Πρίνο, χρησιμοποιούν τη γραμμή αυτή. Κατά συνέπεια το πρόβλημα είναι μεγάλο. Εγώ είπα χαρακτηριστικά στον υπουργό το εξής. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο δρομολόγια. Το τελευταίο δρομολόγιο από τον Πρίνο προς την Καβάλα είναι 11 η ώρα και το τελευταίο δρομολόγιο από την Καβάλα προς τον Πρίνο είναι 1.30 η ώρα. Γίνονται δύο δρομολόγια τα οποία εξυπηρετούν και καλύπτουν ένα πλήρες οχτάωρο. Ούτε ένα τέταρτο παραπάνω για τους ναυτεργάτες. Τα δύο δρομολόγια που υπάρχουν σήμερα, αυτά τα κουτσουρεμένα που δεν καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού ισχύουν μέχρι τις 20 Νοεμβρίου. Δηλαδή μέχρι τις 20 Νοεμβρίου περιμένουμε να αποκατασταθεί η βλάβη στον Άγιο Παντελεήμονα οπότε να μπει σε κανονικά δρομολόγια. Το θέμα είναι ότι κάθε φορά, γιατί ζημιές στα πλοία θα έχουμε, θα έχουμε και ακινησίες λόγω συντήρησης, πρέπει άμεσα αν όχι από την ίδια εταιρία, όταν κάποιο πλοίο παθαίνει βλάβη άμεσα να αντικαθίσταται από πλοίο είτε της ίδιας εταιρίας είτε από άλλη εταιρία. Κι αυτό είναι θέμα πλέον και του Λιμεναρχείου αλλά και του υπουργείου Ναυτιλίας. Οι συσκέψεις καλές είναι αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα. Κι επειδή κάποιοι επικαλούνται ευρωπαϊκό δίκαιο κι ότι το θεσμικό πλαίσιο είναι δύσκολο να αλλαχθεί γιατί υπάρχουν κοινοτικές οδηγίες, τα πάντα μπορούν να λυθούν. Προσωπικά εγώ πιστεύω ότι είναι θέμα πολιτικής βούλησης, ότι δεν θέλουν να δώσουν λύση εδώ πέρα γιατί έχουν ρίξει όλο το βάρος των δραστηριοτήτων οι ναυτιλιακές εταιρίες στη γραμμή της Κεραμωτής και έχουν αφήσει να υποβαθμίζεται και να γίνεται προβληματική η πορθμειακή γραμμή του Πρίνου. Το θετικό σε όλη την υπόθεση είναι ότι αυτή τη στιγμή εκτός από τη Θασιακή Ένωση, εκτός από την Αντιπεριφέρεια, υπάρχουν και στη Θάσο κάποιες κινήσεις από άλλους φορείς, δηλαδή αρχίζει το πρόβλημα να γίνεται θέμα του κόσμου. Γιατί ο κόσμος πρέπει να κινητοποιηθεί, πρέπει να στηρίξει τις προσπάθειες όλων των φορέων. Εάν κάθε χρόνο αυτήν την περίοδο μιλάμε και ρίχνουμε τουφεκιές στον αέρα δεν θα το λύσουμε. Και όπως είπα και στον υπουργό Ναυτιλίας πρέπει να δώσει οριστική λύση. Δεν μπορεί κάθε χρόνο την ίδια περίοδο να συζητάμε τα ίδια θέματα. Πρέπει να δοθεί οριστική λύση. Και η οριστική λύση είναι αυτό που ζητάνε όλοι οι φορείς, εάν σε κάποια σημεία έχουμε μικροδιαφοροποιήσεις μεταξύ των φορέων, το θέμα είναι ότι πρέπει να υπάρχουν επαρκή δρομολόγια τους χειμερινούς μήνες όλη τη μέρα κι όχι το νησί να αποκόπτεται από τις 11 η ώρα το πρωί. Εμείς συνεχίζουμε πάντως, δεν θα σταματήσουμε εδώ. Και θα συνεργαστούμε και με άλλους φορείς της Θάσου, έχει δημιουργηθεί από ότι ακούω μια συντονιστική επιτροπή των Θασίων, γιατί ο στόχος είναι κοινός. Η πορθμειακή γραμμή του Πρίνου να μείνει ζωντανή και να έχει ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες επαρκή δρομολόγια όλη τη διάρκεια της ημέρας».

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Για τη σύσκεψη που προγραμματίζεται στην Αθήνα ο κ. Τσιλογιώργης σημείωσε πως «οι συσκέψεις είναι καλές. Κι επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι κρατείται στην επικαιρότητα το πρόβλημα που υπάρχει στην πορθμειακή γραμμή του Πρίνου. Και μάλιστα τη Δευτέρα στη συνάντηση που είχαμε με τον κ. Κουρουμπλή ήταν παρόντες όλοι. Και οι τρεις κυβερνητικοί βουλευτές, ο πρόεδρος του ΟΛΚ, ήταν η δήμαρχος, ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης, που σημαίνει ότι είναι θετικό ότι συσκέπτονται οι φορείς για να δώσουν κάποια λύση. Πρέπει επίσης να πω το εξής για να γίνει κατανοητό. Εγώ είμαι αντίθετος στη δημιουργία δημοτικής ή διαδημοτικής επιχείρησης ανάμεσα στους δύο Δήμους Καβάλας και Θάσου. Δεν πρέπει να εμπλακούν οι δήμοι στο να αγοράσουν κάποιο πλοίο και να κάνουν δρομολόγια. Οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται και που κερδίζουν αρκετά για να μην πω πολλά χρήματα από τη γραμμή του Πρίνου πρέπει να δώσουν λύση οι ίδιες οι εταιρίες. Οι τρεις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή της Κεραμωτής έχουν αρκετά πλοία, πρέπει να είναι υποχρεωμένες να εκτελούν και αρκετά δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου. Προσωπικά εγώ θεωρώ ότι οι δύο γραμμές είναι ενιαίες. Βεβαίως πρακτικά είναι χωριστές γραμμές, αλλά στην ουσία πρέπει οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή της Κεραμωτής πρέπει να δεσμεύονται να κάνουν δρομολόγια και στη γραμμή του Πρίνου. Και στην περίπτωση που δεν μπορούν να ανταποκριθούν να αφαιρείται αυτόματα η άδεια δρομολόγησης των πλοίων στη γραμμή της Κεραμωτής. Είναι θέμα πολιτικής βούλησης, τα πάντα μπορούν να γίνουν. Απλώς βλέπω μια αδυναμία της Πολιτείας, της κυβέρνησης, του υπουργείου Ναυτιλίας, να βάλει τάξη σε αυτό το χάος που επικρατεί στην πορθμειακή γραμμή του Πρίνου».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *