Μόνο με τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας η χάραξη του οδικού άξονα Καβάλας – Δράμας σύμφωνα με το βουλευτή  Δημήτρη Εμμανουηλίδη

Ο βουλευτής Καβάλας κ. Δημήτρης Εμμανουηλίδης ξεκαθάρισε σε δηλώσεις του ότι η χάραξη του οδικού άξονα Ε61 που θα κατασκευάσει η Εγνατία Οδός και θα ενώνει Καβάλα – Δράμα θα γίνει μόνον με την συναίνεση της τοπικής κοινωνίας.

Συγκεκριμένα ο κ. Εμμανουηλίδης σημείωσε πως «υπάρχει πράγματι μια πρόταση από πλευράς της Εγνατίας ΑΕ να γίνει καταρχάς η σύνδεση Δράμας – Καβάλας, ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας. Γίνεται χάραξη σε περιοχές έξω από τα χωριά όπου μέχρι τώρα περνάει ο δρόμος. Αυτό είναι ένα αναγκαίο έργο, υπό την έννοια ότι για δεκαετίες είναι αίτημα των Δραμινών και νομίζω είναι εύλογο να υπάρξει σύνδεση επιτέλους με την Εγνατία. Υπάρχει το πρόβλημα ότι φτάνοντας στον Αμυγδαλεώνα, στη διασταύρωση ακριβώς, πρέπει να γίνει η χάραξη με όρους ανοικτού δρόμου, που σημαίνει ότι θα έχουμε παρεμβάσεις περιβαλλοντικές οπωσδήποτε βίαιες στο δασικό όγκο πάνω από τη διασταύρωση ανεβαίνοντας το ύψωμα του Αγίου Σίλα. Αυτή είναι η μία πρόταση. οι κάτοικοι της διασταύρωσης και του Αμυγδαλεώνα προφανώς και δικαιολογημένα έχουν αρχικά επιφυλάξεις και στη συνέχεια εκτιμώ ότι έχουν αρνητική στάση απέναντι σε ένα έργο που τόσο καθοριστικά παρεμβαίνει στο περιβάλλον το οποίο είναι η καθημερινότητα των ανθρώπων. Το δάσος είναι για αυτούς ένα κομμάτι της ζωής τους. Ήρθαμε σε επικοινωνία με τους αρμοδίους και δεν είναι μονοδρομημένη αυτή η λύση. Αν υπάρξει αντίδραση από τους κατοίκους και μέσα από το Δημοτικό Συμβούλιο, εκεί θα ληφθεί μια απόφαση».

ΔΥΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ

Όπως συμπλήρωσε δε «υπάρχουν δύο εναλλακτικές. Η μία είναι η χάραξη να γίνει όπως έχει προβλεφθεί και φθάνοντας στο ύψος του Αμυγδαλεώνα εκεί να παραμείνει η παλιά οδός ανεβάσματος στον Άι Σίλα. Τεχνικά είναι ένα έργο ελλειμματικό αυτό γιατί δεν θα υπάρχει συνεχής ροή, σε εκείνο το σημείο θα υπάρχει πρόβλημα. Αυτά συναξιολογούνται από τους κατοίκους, θα πάρουν μια θέση οι άνθρωποι, αυτή τη θέση θα την εκφράσουν στο Δημοτικό Συμβούλιο, το Δημοτικό Συμβούλιο κι αυτό με τη σειρά του θα αποφανθεί και στη συνέχεια η όποια πρόταση θα έρθει στην Εγνατία Οδό για να πάρουν την τελική απόφαση. Πάντως εκείνο που με διαβεβαιώσαν είναι ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα αν δεν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των κατοίκων της περιοχής. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν αντισταθμιστικά έργα που δημιουργούν ένα περιβαλλοντικό ισοζύγιο. Δηλαδή ότι ζημιά γίνει στην περιοχή αυτή μπορεί να γίνει δεντροφύτευση σε άλλη περιοχή. Εκείνο βέβαια που είναι σαφές είναι ότι δεν γίνεται στην περιοχή που παρεμβαίνουν, γίνεται σε άλλη περιοχή και αυτό συνολικά μπορεί να διασφαλίζει ένα ισοζύγιο, ωστόσο για τους κατοίκους είναι ένα απόλυτο έλλειμμα. Και βέβαια πρέπει να πούμε ότι τα τεχνικά έργα πάντοτε όπως και να το κάνουμε λειτουργούν επί ζημία της αισθητικής και της περιβαλλοντικής ισορροπίας. Έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα στα δύο. Νομίζω ότι οι τοπικές κοινωνίες έχουν και την ωριμότητα και τη συναίσθηση ευθύνης να επιλέξουν το καλύτερο για αυτούς».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση