«Κάθε τουριστικός προορισμός που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει να λειτουργεί με σοβαρότητα», δηλώνει ο δήμαρχος Θάσου, Κώστας Χατζηεμμανουήλ
Μία ιδιαίτερη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στη Θάσο από τον Οργανισμό Τουρισμού όπου θα παρουσιαστεί ο τουριστικός προσανατολισμός του νησιού. Ο δήμαρχος Θάσου κ. Κώστας Χατζηεμμανουήλ επεσήμανε ότι με επιστημονικό τρόπο θα πορευτούν από εδώ και στο εξής στο κομμάτι του τουρισμού.
Για την εκδήλωση είπε ότι «τη διοργανώνει ο Οργανισμός Τουρισμού. Είναι κάτι το οποίο εμπνεύστηκε, καθοδηγήθηκε και οργανώθηκε, συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του Δήμου από το 2011 που είναι και η πρώτη χρονιά της θητείας μου. Πιστεύω ότι δουλειά πρέπει να γίνεται μ’ αυτούς που ασχολούνται με τον τουρισμό, που είναι στην πρώτη γραμμή του τουρισμού, που είναι οι επαγγελματίες, οι ξενοδόχοι, οι ναυτιλιακές, όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό και δεν πιστεύω στην αποτελεσματικότητα των Επιτροπών που πολλές φορές τα μέλη από τις δημοτικές Αρχές επιλέγονται και με άλλα κριτήρια τα οποία δεν είναι τεχνοκρατικά, είναι ίσως περισσότερο πολιτικά ή μικροπολιτικά. Έτσι, λοιπόν, η Θάσος έχει το δικό της Οργανισμό Τουρισμού ο οποίος είναι ένα όργανο επίσημο. Συμμετέχουν σ’ αυτό όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό. Είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό, δεν είναι δηλαδή θεωρητική η προσέγγισή τους αλλά είναι πραγματική, έχουν την εμπειρία. Όμως επειδή η εμπειρία δεν φτάνει, η εμπειρία είναι πολύτιμη να αξιολογηθεί, να μετρηθεί και να αποτελέσει τη βάση ούτως ώστε να πάμε σε καλύτερες πρακτικές και γι’ αυτό υπάρχει και η επιστήμη. Ο τουρισμός διδάσκεται στο πανεπιστήμιο, άρα λοιπόν έχουμε τους ειδικούς. Κι επειδή εμείς μπορεί να είμαστε ξενοδόχοι ή εστιάτορες και έχουμε μία ταβέρνα, δεν μπορεί να είμαστε και επιστήμονες τουρισμού, έχουμε όμως την εμπειρία. Εδώ τι έγινε… Ο Οργανισμός Τουρισμού κάλεσε αυτούς τους ειδικούς, να έρθουν να δουν, να αναλύσουν το τουριστικό προϊόν της Θάσου. Βεβαίως πάντα μέσα από τη δική μας εμπειρία, μέσα από τα δικά μας «θέλω», να βάλουμε τη στοχοθεσία, δηλαδή να γίνει ένα επιχειρησιακό σχέδιο, ένας σχεδιασμός το ποιοι είμαστε, που βρισκόμαστε, ποια είναι τα χαρακτηριστικά του τουριστικού μας προϊόντος και που στοχεύουμε. Σε ποιες αγορές, σε ποιο προφίλ, σε ποιες ιδιαιτερότητες. Τι αναδεικνύουμε; Τι είναι αυτό που μας κάνει διαφορετικούς; Τι είναι αυτό που μας κάνει πιο ελκυστικούς όσον αφορά το τουριστικό μας προϊόν; Όλα αυτά είναι επιστήμη. Χρειάζεται, λοιπόν, τον ειδικό. Έχει γίνει μία ανάρτηση τον προηγούμενο καιρό, δόθηκαν όλα αυτά τα δεδομένα κι όλες αυτές οι κατευθυντήριες ούτως ώστε να αξιολογηθούν, να τις επεξεργαστούν οι ειδικοί και στις 2 Μαΐου θα υπάρξει μία πρώτη παρουσίαση η οποία θα έχει να κάνει με το επιχειρησιακό. Ποια είναι τα επόμενα βήματα; Πού στοχεύει η Θάσος; Ποιοι θέλουμε να είμαστε σ’ αυτό το παγκόσμιο, το διεθνές, τουριστικό στερέωμα; Τι μπορούμε να κάνουμε; Όλα αυτά τα πράγματα, μέσα από μία επιστημονική ανάλυση και μέσα από το διάλογο και τη διαβούλευση –γιατί δεν υπάρχουν «καλούπια» όπου μπαίνεις άψυχα μέσα, αλλά υπάρχουν πλαίσια μέσα στα οποία διαμορφώνεις το δικό σου προφίλ. Αυτό γίνεται. Ποιο είναι το branding, όπως λέγεται, της Θάσου; Ποιο είναι το brand name; Τι είναι αυτό το οποίο θα είναι το σήμα κατατεθέν το δικό μας; Τα γνωρίζουμε, όμως όλα αυτά πρέπει να τα επικοινωνήσουμε με έναν τρόπο σύγχρονο, μοντέρνο, αποτελεσματικό. Νομίζω ότι κάθε τουριστικός προορισμός που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να λειτουργεί με αυτήν τη σοβαρότητα, γιατί το «τα ξέρω όλα και αφού πάω καλά μέχρι εδώ άρα αυτό που κάνω είναι πετυχημένο», όπως μιλάμε για αειφορία στο περιβάλλον, στη φύση, στους πόρους, έτσι πρέπει να εμπεδωθεί μέσα μας η πίστη, η πεποίθηση, ότι και ο τουρισμός ως προϊόν πρέπει να έχει κάποια χαρακτηριστικά αειφόρα. Κάτι, δηλαδή, που να τον καθιστά βιώσιμο και ανθεκτικό».
ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Κατέληξε λέγοντας ότι «η εκδήλωση θα έχει ενδιαφέρον και θα έχει και συνέχεια. Γιατί αυτό δεν είναι κάτι το οποίο το παίρνεις σαν οδικό χάρτη και κάνεις τη διαδρομή σου. Το παίρνεις σαν κατευθυντήρια, την ακολουθείς και μέσα από την εμπειρία σου αξιοποιείς την εμπειρία αυτής της κατευθυντήριας και αλλάζεις πορεία ή την τροποποιείς. Πάντως είναι μία δυναμική σχέση ανάμεσα στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή».