ΚοινωνίαΚύριο άρθρο

Θα γίνουν οι μελέτες για τον οδικό άξονα Ε 61 Καβάλας – Δράμας αλλά και του άξονα Δράμας – Θεσσαλονίκης

Ιδιαίτερη αναφορά στον οδικό άξονα Ε 61 Καβάλας – Δράμας αλλά και του άξονα Δράμας – Θεσσαλονίκης έγινε στο αναπτυξιακό συνέδριο στην Κομοτηνή. Σύμφωνα με το βουλευτή Καβάλας κ. Εμμανουηλίδη και τα δύο έργα είναι ιδιαίτερα σημαντικά, ενώ στην παρούσα φάση ξεκίνησε η διαδικασία εκπόνησης μελετών έτσι  ώστε να αποφασιστεί πιο έργο θα ξεκινήσει πρώτο.

Στις δηλώσεις του ο κ. Εμμανουηλίδης σημείωσε πως «εκείνο που έγινε εξαγγελία από τον πρωθυπουργό είναι ότι και οι δύο οδικοί άξονες και ο Ε61που ενώνει τη Δράμα με την Καβάλα και βέβαια περνάει βορειότερα για να λειτουργήσει ως άξονας μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων με τη Βουλγαρία και τη νότια Βαλκανική, κι από την άλλη πλευρά είναι ο οδικός άξονας Δράμας Θεσσαλονίκης καθώς η χάραξη θα περάσει μέσα από την Αμφίπολη για να κουμπώσει πάνω στην Εγνατία. Αντιλαμβάνομαι και το αίτημα των Δραμινών γιατί διευκολύνονται ως ένα βαθμό στη μετάβασή τους στη Θεσσαλονίκη, από την άλλη πλευρά ο Ε61 εξυπηρετεί οικονομική στόχευση γιατί ανοίγει το δρόμο για τη νότια Βαλκανική ή ακόμα ευρύτερα για την Ευρώπη».

ΣΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ

Συμπλήρωσε δε πως «σε αυτό το δίλημμα η απάντηση που δόθηκε από τον πρωθυπουργό θα έλεγα είχε τη σοφία μιας τακτοποίησης, μιας εκκρεμότητας. Και ποια ήταν η πρόταση που εξαγγέλθηκε. Ήταν να γίνουν οι μελέτες και για τα δύο αυτά έργα και στη συνέχεια έχοντας το χρόνο σύμμαχο να γίνει μία αξιολόγηση όχι της ωριμότητας των μελετών, γιατί αυτές εκ παραλλήλου θα εκπονηθούν, όσον αφορά τη σκοπιμότητα του έργου την οικονομική και την κοινωνική βέβαια και όποια από τις δύο προκριθεί θα πάρει και το χρόνο και τη σειρά της χρονικής προτεραιότητας. Και τα δύο έργα έχουν προοπτική υλοποίησης σε διαφορετικούς χρόνους. Αυτή ήταν η θέση ξεκάθαρα και δεν νομίζω να δημιουργείται πρόβλημα γιατί αντιλαμβανόμαστε ότι και το κοινωνικό ζητούμενο της Δράμας έχει τη βασιμότητά του, όπως δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε και την αναγκαιότητα ενός οδικού άξονα που συνδέει εντελώς φυσικά και αυτονόητα ένα λιμάνι, λιμάνι με ιδιαίτερη αξία οικονομική, καθώς αποτελεί μια από τις τρεις πύλες εισόδου των εμπορευμάτων και των αγαθών προς την Ευρώπη. Εννοώ τον άξονα Ε61 γιατί αυτός είναι ο στόχος της δημιουργίας αυτού του οδικού άξονα και εφόσον θα υπάρξει κίνηση εμπορευματική κατά τρόπο αυτονόητο νομίζω ότι θα υλοποιηθεί αυτό το έργο γιατί έχει εντελώς ξεκάθαρα αναπτυξιακό χαρακτήρα. Και για τα δύο έργα δεν υπάρχει χρονικός ορίζοντας, πρέπει να έχουμε ωρίμανση των μελετών και στη συνέχεια να έχουμε μια εκτίμηση βιωσιμότητας των δύο αυτών έργων. Οπωσδήποτε είναι έργα σημαντικά, δεν είναι μικρές παρεμβάσεις, αλλάζουν το οικονομικό και κοινωνικό τοπίο της περιοχής».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *