Η Συντονιστική Επιτροπή Αλλαγής Όδευσης Αγωγού ΤΑΡ εμμένει στις θέσεις της όπως τονίστηκε χθες σε συνέντευξη τύπου
Σε συνάντηση που έγινε στις Κρηνίδες την Τετάρτη 13/6 με τη συμμετοχή φορέων και συλλόγων, συζητήθηκαν οι εξελίξεις σχετικά με την όδευση του αγωγού tap.
Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Καβάλας κ. Θέμης Καλπακίδης σημείωσε ότι στην συνάντηση αυτή «αποφασίστηκε να δοθεί συνέντευξη Τύπου χθες στα γραφεία της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Νομού Καβάλας και ώρα 10.30, προκειμένου να ενημερώσει τους πολίτες του τόπου μας σχετικά με την αδιαλλαξία της κοινοπραξίας του tap, των παράνομων ενεργειών της και των αναληθών ισχυρισμών της, καθώς επίσης και για της περεταίρω ενέργειες της Συντονιστικής Επιτροπής, των πολιτών, και των συλλογικοτήτων για την υπεράσπιση των διαχρονικά δικαίων αιτημάτων μας». Στην συνέντευξη μεταξύ άλλων ήταν ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών και ο Γραμματέας κ.κ. Παναγιωτίδης και Αρσονιάδης, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην Καβάλα Oil κ. Κελαϊδάκης και ο πρώην δήμαρχος Φιλίππων κ. Κωταϊδης.
Ο κ. Καλπακίδης αναφέρθηκε αρχικά στο ιστορικό της υπόθεσης που ξεκινά από το 2013, λέγοντας ότι «τότε, ήρθαν ουσιαστικά 4 άνθρωποι στις Κρηνίδες λέγοντάς μας ότι ενδεχομένως να περάσει από την περιοχή μας ένας αγωγός, αν εγκριθεί. Από τη στιγμή που θα περάσει αυτός και θα εγκριθεί η όδευση από τη συγκεκριμένη περιοχή, θα ακολουθήσει διαβούλευση και θα ακολουθήσουν διάφορες συζητήσεις σχετικά με τον τρόπο και με την αντιμετώπιση γενικότερα και των ιδιοκτητών και των καλλιεργητών και του περιβάλλοντος στην περιοχή. Από τότε εμείς ξεκινήσαμε, τον Ιούνιο του 2013, στέλνοντας έγγραφα στα υπουργεία, στην κοινοπραξία και παντού, προκειμένου να ζητήσουμε να μην περάσει ο αγωγός από ‘κει μιας και ήταν πολύ πιο εφικτό απ’ ό,τι είναι σήμερα, και ήταν στα σχέδια χωρίς να έχει οριστικοποιηθεί η συγκεκριμένη όδευση. Από ‘κει και πέρα ουδέποτε εμφανίστηκε κάποιος της εταιρείας και μάλιστα οι συγκεκριμένοι κύριοι άφησαν και μία κάλπη για να ακούσουν τις απόψεις του κόσμου και μάλιστα αυτή η κάλπη ακόμη βρίσκεται στις Κρηνίδες και ουδέποτε τη μάζεψε κανείς. Ουσιαστικά η Κοινοπραξία, με το έτσι θέλω, προσπαθεί ακόμη και σήμερα να περάσει τον αγωγό από τη συγκεκριμένη περιοχή, μη ακούγοντας την τοπική κοινωνία, μη ακούγοντας τους φορείς και να εμμένει χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση στη συγκεκριμένη όδευση. Ουσιαστικά επικαλούμενη ότι έχει κάνει μία αλλαγή όδευσης, επί της ουσίας είναι μία απλή μετατόπιση του αγωγού στη συγκεκριμένη περιοχή και υπάρχουν στοιχεία για όλα αυτά. Ξεκινάει από 30-40 μέτρα έως 300 μέτρα. Αυτό δεν λέγεται αλλαγή όδευσης, λέγεται μετατόπιση του αγωγού. Η βασική παρανομία που έχει κάνει ο ΤΑΡ στη συγκεκριμένη περιοχή, είναι η έλλειψη διαβούλευσης η οποία, ουσιαστικά, είναι προαπαιτούμενο να γίνει πριν ξεκινήσουν καν τα έργα. Αυτό ουδέποτε έχει γίνει και προσπαθώντας σήμερα να καλύψει το κενό αυτό και μάλιστα μετά από εμμονή ή συμβουλή, προφανώς, των Τραπεζών για τη χρηματοδότηση, βλέπουμε ότι βγάζει διάφορα Δελτία, κάνει διάφορες ανακοινώσεις, προκειμένου να κάνει διαβούλευση με τον κόσμο.
Ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο, με ψευδή στοιχεία, η Κοινοπραξία έχει υποκλέψει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Γι’ αυτό και μπορεί και επικαλείται ότι είναι νόμιμη. Δηλαδή είναι σαν να έχει πάρει κάποιος το δίπλωμά του χρηματίζοντας κάποιους αλλά είναι νόμιμος οδηγός. Και πάρα πολλές φορές, η Κοινοπραξία ουσιαστικά αυτοαποδέχεται και αυτοδιαψεύδεται ότι δεν έχει κάνει διαβούλευση. Ακούσαμε ότι έχει αποζημιώσει όλους και μάλιστα χθες (σ.σ. προχθές) με πληροφόρησαν –δεν το έχω δει εγώ κάπου- ότι υπάρχει μία διαφήμιση σε κάποια φυλλάδια εφημερίδων που λένε ότι όποιος δεν έχει αποζημιωθεί και όποιος θέλει να αποζημιωθεί, μπορεί να πάρει τηλέφωνο και να επικοινωνήσει προκειμένου να μάθει για το πώς θα αποζημιωθεί, για την αποκατάσταση της γης, για τα δικαιώματά του κι όλα αυτά. Αυτά θα τα ήξερε ο κόσμος αν η εταιρεία είχε κάνει διαβούλευση. Από τη στιγμή που η Κοινοπραξία δεν έχει κάνει διαβούλευση, δεν ξέρει κανένας τα δικαιώματά του, δεν ξέρει κανένας ότι μπορεί να επέμβει ή να παρέμβει, αν τελικά περάσει ο αγωγός από τη συγκεκριμένη περιοχή, και ουσιαστικά υπάρχουν άνθρωποι και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μας αφορά αλλά ουσιαστικά το αναφέρουμε για να αποδείξουμε ότι η Κοινοπραξία λέει ψέματα στον κόσμο, προκειμένου να δείξει το κοινωνικό της πρόσωπο. Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν υπογράψει εδώ και δύο χρόνια και δεν έχουν αποζημιωθεί. Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι περνάει ο αγωγό από το χωράφι τους και δεν το γνωρίζουν. Υπάρχουν καλλιεργητές με τους οποίους η Κοινοπραξία ουδέποτε έχει έρθει σε επαφή. Παρ’ όλα αυτά όμως, εμείς έχουμε ανθρώπους, έχουμε ιδιοκτήτες, έχουμε καλλιεργητές, μπορούμε να τους παρουσιάσουμε, ότι δεν έχουν πληρωθεί κι ότι δεν έχει έρθει ποτέ η εταιρεία σε επαφή μαζί τους. Ουσιαστικά καταστρατηγείται και η διακρατική συμφωνία η οποία λέει ότι θα πρέπει να έρθει με τον καθένα ιδιοκτήτη- καλλιεργητή ξεχωριστά σε επαφή για να κάνει διαπραγμάτευση. Από τη στιγμή που δεν έχει γίνει ποτέ αυτό, η εταιρεία παρανομεί για ακόμη μία φορά. Όλα αυτά τα στοιχεία, λοιπόν, κι άλλα πολλά εμείς τα έχουμε καταγγείλει στη δικαιοσύνη, τα έχουμε καταγγείλει δημόσια, τα έχουμε καταγγείλει στα υπουργεία αλλά, δυστυχώς, κάποιοι κωφεύουν. Και μάλιστα είναι απορίας άξιον το πώς βγαίνουν δημοσιεύματα που λένε ότι έχουμε χάσει δικαστήρια. Πώς ξέρουν τις δικαστικές αποφάσεις και μάλιστα ο κ. Σταθάκης μέσα στο υπουργείο; Μας είπε ότι μάλλον χάνετε και το Συμβούλιο Επικρατείας. Υπάρχει δημοσίευμα σε site και εφημερίδα των Αθηνών που λέει ότι έχουμε χάσει τα δικαστήρια. Πώς γνωρίζουν αυτοί ότι εμείς έχουμε χάσει και πώς γνωρίζουν ότι τελικά δεν πρόκειται να έχουμε καμία τύχη στο Συμβούλιο της Επικρατείας; Η εταιρεία έχει κάνει παράνομες εργασίες στην περιοχή τις οποίες έχουμε σταματήσει με την αστυνομία. Και δυστυχώς κανένας πάλι δεν ενδιαφέρθηκε, παρά μόνο όταν έκανε η εταιρεία παράνομες εργασίες για αν καλύψει προφανώς κάποια κενά της στη συγκεκριμένη περιοχή, φέρανε 50 αστυνομικούς και μας απειλούσαν ότι θα μας συλλάβουν. Τελικά η δικαιοσύνη είναι για όλους ή για κάποιους; Ο νόμος ισχύει για όλους ή για κάποιους; Θα πρέπει δηλαδή κάποιοι, αυτοί και από την πολιτεία και αυτοί που εκπροσωπούν το νόμο, να δώσουν κάποιες απαντήσεις σχετικά με το γιατί έχουν γίνει μηνύσεις εδώ και 2 χρόνια και δυστυχώς έχουν καθυστερήσει τόσο πολύ αλλά όταν εμείς πάμε να διαμαρτυρηθούμε για κάποια ζητήματα και δίκαια μπορούμε να πούμε, από τη στιγμή που εμείς έχουμε έγγραφα από τη Διεύθυνση Υδάτων της Καβάλας που λέει ότι δεν έχει δοθεί άδεια για άντληση υδάτων από τη συγκεκριμένη περιοχή. Υπάρχει νόμος που απαγορεύει την άντληση υδάτων στα 1000 μέτρα από τα λασπόλουτρα και μάλιστα ο λόγος είναι ότι σε περίπτωση που υπάρχουν μεγαλύτερες ή μικρότερες ποσότητες νερού, μπορεί να αλλοιωθεί η ποιότητα του πηλού έτσι ώστε να απαξιωθεί η συγκεκριμένη περιοχή και τα λασπόλουτρα και γενικά το ιαματικό αποτέλεσμα που μπορεί να έχει η λάσπη.
Από ‘κει και πέρα έχουνε ουσιαστικά καταπατηθεί οι συνθήκες, η συνθήκη του Άαρχους, έχουν καταστρατηγηθεί διάφορες ευρωπαϊκές νομοθεσίες. Εμείς όσες φορές έχουμε έρθει σε επαφή με την εταιρεία, με την Κοινοπραξία και με τα υπουργεία, αφορούσε την αλλαγή της όδευσης και καμία διαβούλευση. Η εταιρία λέει ότι έχει κάνει διαβούλευση. Ποτέ δεν είχαμε πρόσβαση στις πληροφορίες, έτσι όπως θέλουν να φαίνεται και δεν συμμετείχαμε στη λήψη αποφάσεων».
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Ακολούθως τόνισε ότι «Υπάρχουν γνωμοδοτήσεις από το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο κι από το Τεχνικό Επιμελητήριο. Η Κοινοπραξία, από τη στιγμή που δεν τη βόλευε η γνωμοδότηση του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Μακεδονίας κι αφού πήρε το δικαστήριο στο Συμβούλιο της Επικρατείας 11 ή 12 αναβολές, έκανε μνημόνιο συνεργασίας, έδωσε στοιχεία στο Τεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών, προκειμένου να βγάλει μία κατά παραγγελία έκθεση έτσι ώστε να προχωρήσει το έργο και πλέον και τυπικά. Υπήρχε δέσμευση εκεί μέσα, όταν έγινε αυτή η παρουσίαση, ότι θα έρθουν στην Καβάλα να παρουσιάσουν αυτήν την έκθεση. Δυστυχώς, ποτέ δεν έγινε αυτό και μάλιστα οι αποδέκτες αυτής της έκθεσης ήταν οι ευρωπαϊκές τράπεζες και το Συμβούλιο Επικρατείας. Και τι σύμπτωση, αφού λοιπόν εκπονήθηκε αυτή η έκθεση, μετά εκδικάστηκε η υπόθεση στο Συμβούλιο Επικρατείας. Και κάποιοι γνώριζαν και το αποτέλεσμα. Όμως, στη συνάντηση που έγινε στις 28 Μαρτίου μέσα στο υπουργείο, τα βασικά επιχειρήματα της συγκεκριμένης έκθεσης αποδομήθηκαν όχι από ειδικούς, από έναν αγρότη, από έναν ασφαλιστή και από έναν πρώην δήμαρχο. Και ο υπουργός τι έκανε; Αφού δεν μπορούσαν οι καθηγητές και οι επιστήμονες του Τεχνικού Επιμελητηρίου να απαντήσουν στα ζητήματα που βάζαμε κι αποδέχθηκαν ότι όλα αυτά είναι στοιχεία του ΤΑΡ κι όχι δικά τους, είναι στοιχεία από τη βιβλιογραφία που αφαίρεσαν λέξεις, όπως για παράδειγμα ότι ο άργιλος στην περιοχή δεν είναι απλώς άργιλος και περιγράφεται στη σελίδα 29 της μελέτης του ΕΘΥΑΓΕ, ότι ο άργιλος στην περιοχή είναι τυρφώδης. Τη λέξη τυρφώδη την αφαίρεσαν, προκειμένου να γίνουν πιο πειστικοί. Αφού, λοιπόν, παραδέχθηκαν ότι θα υπάρχει και συνίζηση, όχι καθίζηση, στην περιοχή, ουσιαστικά ο υπουργός κατάλαβε ότι θα πρέπει να γίνει κάτι διαφορετικό κι ότι η έκθεση αυτή δεν στέκει. Δεσμεύτηκε μπροστά σε όλους να στείλει περιβαλλοντικό επιθεωρητή. Και μάλιστα μας είπε ότι δεν θα γίνει καμία εργασία στην περιοχή αν δεν έρθει ο περιβαλλοντικός επιθεωρητής και μάλιστα θα κάνει ό,τι κάνει με παρουσία δική μας, για να μην έχουμε μετά αμφιβολίες και να μη λέμε πάλι διάφορα έτσι όπως έχουν εντύπωση ότι αυτά που λέμε είναι διάφορα. Και αντ’ αυτού τι έκανε; Έβγαλε ένα ψεύτικο Δελτίο Τύπου που λέει ότι σε συνέχεια της συνάντησης της 28ης Μαρτίου στο υπουργείο και προχωρώντας σε μία συζήτηση ουσιαστικά για τα αντισταθμιστικά. Δεν έγινε καμία συζήτηση για αντισταθμιστικά μέσα στο υπουργείο, παρά μόνο μία αναφορά της δημάρχου ότι μας ενδιαφέρουν τα αντισταθμιστικά και με ενδιαφέρει το συγκεκριμένο έργο. Σ’ αυτήν την παρέμβασή της, ο κ. Μαρκόπουλος ρώτησε τη δήμαρχο αν αλλάζει την αλλαγή με το έργο αυτό και είπε «φυσικά και όχι». Ήταν η μοναδική συζήτηση που έγινε για αντισταθμιστικά. Παρ’ όλα αυτά, όμως, το υπουργείο και ο υπουργός θρασύτατα βγάλανε ένα ψεύτικο Δελτίο Τύπου με ψεύτικα στοιχεία και λέει σε συνέχεια της συνάντηση της 28ης Μαρτίου. Σε αυτήν τη συνάντηση συμμετείχαμε όλοι και όταν υπάρχει μία συνάντηση και έπεται μία άλλη, στη συνέχεια αυτής συμμετέχουν κι αυτοί που συμμετείχαν στην προηγούμενη. Δυστυχώς εμείς δεν καλεστήκαμε, όπως δεν καλέστηκε και το ΓΕΩΤΕΕκαι έτσι όπως ουσιαστικά περιγραφόταν στο Δελτίο Τύπου. Είδαμε, λοιπόν, έναν υπουργό να καταφθάνει στην Καβάλα, θα μπορούσε να πει κάποιος ως dealer του ΤΑΡ, με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων να προσπαθεί να διευκολύνει ένα έργο ιδιωτικών συμφερόντων».
ΕΡΓΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ
Στην συνέχεια αναφέρθηκε στο έργο ύδρευσης που θα γίνει στους Φιλίππους από το Υπουργείο Περιβάλλοντος σε συγχρηματοδότηση του ΤΑΡ στο πλαίσιο των ανταποδοτικών, τονίζοντας ότι το έργο εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμος Καβάλας παραμένει στο πλευρό τους και πως είναι υποχρέωση όλων να επαναφέρουν τον ΤΑΡ στην νομιμότητα. Πρόσθεσε πως έκαναν διαβούλευση με την εταιρεία και αντιμετώπισαν μία αδιαλλαξία στο αίτημα τους η όδευση του αγωγού να γίνει βόρεια των οικισμών ενώ υπάρχει το πρόβλημα με την συνίζηση αλλά και την αυτανάφλεξη, την ώρα που η εταιρέια υποστηρίζει ότι δεν έγινε μέχρι σήμερα κανένα ατύχημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση από πλευράς αγωγού όταν προσφάτως έγινε στην Αγγλία. Ακολούθως ανέφερε ότι η αρμόδια για τον αγωγό στην Ελλάδα κ. Παπαλεξανδρή υποστήριξε ότι δεν υπάρχει καμία επίσημη πρόταση από πλευράς της Συντονιστικής Επιτροπής για την αλλαγή όδευση του αγωγού όταν από πλευράς τους έχει γίνει η πρόταση για συγκεκριμένη διέλευση του εκτός των Τεναγών Φιλίππων. «Θέλουν να περάσουν τον αγωγό μέσα από τον Τυρφώνα των Τεναγών κάτι που υποδηλώνει ότι έχουν άλλους σκοπούς» σημείωσε χαρακτηριστικά. Τέλος επανέλαβε ότι από το 2013ζητούν να μην περάσει ο αγωγός μέσα από τον Τυρφώνα, απλά από πλευράς της εταιρείας προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο για να δημιουργήσουν τετελεσμένα αποτελέσματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος αγωγός «Ποσειδών» που περνάει από την περιοχή των Φιλίππων, διέρχεται από την περιοχή όπως ακριβώς προτείνει στον ΤΑΡ η Συντονιστική Επιτροπή για την αλλαγή όδευσης του αγωγού!!! Δηλαδή διέρχεται από την ορεινή πλευρά των Φιλίππων και όχι μέσα από τα Τενάγη Φιλίππων.