Κύριο άρθροΠολιτική

Η κατασκευή του οδικού άξονα Ε61 που ενώνει τη Δράμα με την Καβάλα  με πάρα πολλές απώλειες πεύκων…

Για μία ακόμη φορά  εισήχθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας ένα πολύ σοβαρό θέμα  που διχάζει.. Συγκεκριμένα το θέμα της κατασκευής του οδικού άξονα Ε61 που ενώνει τη Δράμα με την Καβάλα  συζητήθηκε  έντονα  χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας, ένα οδικό δίκτυο που ουσιαστικά ενώνει τη Δράμα με την Εγνατία Οδό. Πλην όμως ο σχεδιασμός της Εγνατίας Οδού προβλέπει την διέλευση του άξονα από το αισθητικό δάσος της Καβάλας από την περιοχή του Αγίου Σίλα έως τον Αμυγδαλεώνα, που σημαίνει κοπή χιλιάδων πεύκων. .  Η δήμαρχος κ. Τσανάκα σημείωσε ότι το έργο εντάχθηκε στο στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης  τονίζοντας ότι το έργο θα πρέπει να γίνει με τις λιγότερες δυνατές ζημίες και  με την αναπλήρωση των δέντρων που θα καταστραφούν. Η  Εγνατία Οδός ζητά  τη λήψη δειγμάτων εδάφους, τα λεγόμενα «καρότα» για να διαπιστώσει την καταλληλότητα ή μη  του εδάφους ώστε να κινηθεί ανάλογα. Το στέλεχος της Εγνατίας κ. Ιωακειμίδης στην πρόταση που του έγινε από δημοτικούς συμβούλους το έργο να κατασκευαστεί με σήραγγες,  αντέτεινε ότι αυτό θα ανεβάσει πολύ το κόστος και δεν θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί. Τελικά μετά από πρόταση της κ. Τσανάκα αποφασίστηκε να επανέλθουν τα στελέχη της Εγνατίας στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου  με μία πιο βελτιωμένη πρόταση  που θα προβλέπει την κοπή πολύ λιγότερων πεύκων

ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΕΣ

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών κ. Φιλιππίδης πρόσθεσε δε ότι πρόκειται για δοκιμαστικές γεωτρήσεις της Εγνατία Οδού στον Αμυγδαλεώνα και το Σταυρό για να εκτιμήσουν τις αντοχές των εδαφών και στη συνέχεια οι μηχανικοί να δουν ποιες γέφυρες είναι πιο πρόσφορες και να δουν και πόσα πεύκα θα κοπούν.

Ακολούθως ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Αμυγδαλεώνα κ. Πουρσαϊτίδης ανέφερε ότι το Τοπικό Συμβούλιο έλαβε αρνητική απόφαση για την καταστροφή του δάσους στο Σταυρό και τον Αμυγδαλεώνα, καθώς ο δρόμος θα περάσει μέσα από το αισθητικό δάσος της περιοχής από τον Άγιο Σίλα μέχρι το Σταυρό, τονίζοντας ότι δεν έγινε καμία ενημέρωση από την Εγνατία και τη Δασάρχη. Συν τοις άλλοις στο κομμάτι αυτό υπάρχει και η παλιά Εγνατία Οδός και το ύψωμα Βασιλάκι που απειλούνται με εξαφάνιση.

ΥΠΟΓΕΙΟ ΤΟΥΝΕΛ

Η πρότασή τους δεν είναι να γίνει ένα υπόγειο τούνελ ή μια παράκαμψη, καθώς ο δρόμος αυτός φτάνει μέχρι το ιδιωτικό ΚΤΕΟ.

Από την πλευρά της η Δασάρχης κ. Γεωργούση ξεκαθάρισε οτιμε βάση τη νομοθεσία το Δασαρχείο δεν μπορεί να είναι αρνητικό με τέτοια έργα οδοποιίας και ότι στην παρούσα φάση υπάρχουν διερευνητικά στάδια καθώς θα πρέπει να γνωμοδοτήσει η υπηρεσία τους στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και πως αν δεν είναι κατάλληλο το έδαφος σαφώς δεν θα γνωμοδοτήσουν θετικά. Πρόσθεσε ότι αρχικά προβλεπόταν 1.800 μέτρα για αυτές τις δειγματοληψίες τύπου «καρότο» που περιορίστηκαν στα 1.300.

Η δήμαρχος ζήτησε να υπάρξει αποκατάσταση όλων των δέντρων που θα κοπούν, η κ. Γεωργούση απάντησε ότι ήδη ζήτησαν από την Εγνατία Οδό να ενημερωθούν για το πόσα έργα θα κοπούν, τονίζοντας την ανάγκη μικρότερης περιβαλλοντικής ζημίας.

Από τη συζήτηση που έγινε φαίνεται ότι θα κοπούν περίπου 1.000 δέντρα μόνο από τις δειγματοληψίες εδάφους, ενώ δικαιολογημένη ήταν και η αντίδραση του πρόεδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου Αμυγδαλεώνα κ. Παναγιώτη Παπαδόπουλου που υποστήριξε ότι ήδη γίνονται δειγματοληψίες στο ύψωμα Βασιλάκι.

Από πλευράς Εγνατία Οδού ο μηχανικός κ. Γιάννης Ιωακειμίδης δήλωσε ότι ο Ε61 ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα, είναι στρατηγικής σημασίας καθώς ενώνει την Καβάλα με τον κάθετο άξονα με τον Προμαχώνα.

** Αξίζει να σημειωθεί ότι το Δημοτικό Συμβούλιο αντιμετώπισε με καχυποψία όλο αυτό το έργο, ενώ σημειώθηκε ένταση μεταξύ του κ. Μάκη Παπαδόπουλου και του προέδρου του Δ.Σ. κ. Γραμμένου, όταν ο πρώτος ζήτησε «οι μαγκιές να γίνονται αλλού» και ο δεύτερος ανέφερε ότι «αρκετά σε ανεχτήκαμε».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *