Η επαναλειτουργία του παλιού αεροδρομίου της Θάσου στην ατζέντα της συνάντησης του δημάρχου Θάσου Κ. Χατζηεμμανουήλ με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Π. Καμένο

Με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Καμένο συναντήθηκε ο δήμαρχος Θάσου κ. Χατζηεμμανουήλ για το θέμα του παλιού αεροδρομίου του Πρίνου και της επαναλειτουργίας του για τη χρήση του από μικρά αεροσκάφη. Ο υπουργός ήταν θετικός και σύντομα θα ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες.

Αναλυτικά στις δηλώσεις του ο δήμαρχος Θάσου σημείωσε πως «στην Αθήνα γίνονται δύο πολύ σημαντικά συνέδρια που αφορούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ένα είναι διεθνές κι έχει να κάνει με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και το δεύτερο είναι το συνέδριο των δήμων που έχουν δράσεις πάνω στην κοινωνική πρόνοια. Μέσα στο πρόγραμμά μου ήταν και η συνάντηση με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας τον κ. Καμένο και με τον υπουργό Ναυτιλίας τον κ. Κουρουμπλή. Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας επισκέφθηκα το πρωί της Τετάρτης, να δούμε τη συνέχεια της καλής συνεργασίας του υπουργείου με το Δήμο Θάσου σε πάρα πολλά έργα, όπως είναι τα έργα αντιπυρικής προστασίας που είχαμε φτιάξει με τα μηχανήματα του Στρατού, όπως και με τα αντιπλημμυρικά έργα, με την πρόοδο του πεδίου άσκησης που πάλι γίνεται σε συνεργασία του δήμου και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Όμως μην ξεχνάμε και το αεροδρόμιο που είχαν γίνει και πολλά όταν μετά από 100 χρόνια φέραμε στο φως το πεδίο προσγείωσης κι απογείωσης του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου κι είχαμε κάνει τότε κάποιες πρώτες συζητήσεις με τον υπουργό. Και τώρα είναι η ώρα να συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση για να δούμε πώς αυτό το αεροδρόμιο θα το αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο ως πεδίο προσγείωσης και απογείωσης ελαφρών αεροσκαφών στην αρχή, πώς μπορεί αυτό να είναι και το ανοιχτό μουσείο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και πώς θα δώσει μια προοπτική για το μέλλον του νησιού μας. Συμφωνήσαμε η συνεργασία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και Δήμου Θάσου με τα μηχανήματα του Στρατού να προχωρήσει στην αξιοποίηση αυτού του πεδίου. Βεβαίως θα απευθυνθούμε και στην Περιφέρειά μας να συνδράμει. Εκτός αυτού βάλαμε και ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα και μάλιστα με πρωτοβουλία του ίδιου του υπουργού του κ. Καμένου πώς θα αξιοποιηθούν οι περιουσίες των Βακουφείων που καταρρέουν και απαξιώνουν κυρίως την πρωτεύουσα του νησιού. Και μιλώ για το παλιό βακούφικο ελαιοτριβείο που είναι μπροστά στη μαρίνα, για τα άλλα κτήρια που είναι στο λιμανάκι που είναι ερείπια δίπλα στο άλλο ερείπιο που είναι το Ξενία αλλά και μπροστά στη μαρίνα που καταρρέει τόσα χρόνια χωρίς κάποιον να έχει το δικαίωμα να τη λειτουργήσει. Ενόψει του ταξιδιού και της συνάντησης του υπουργού με τον ομόλογό του στην Κύπρο ζήτησε και τον εφοδίασα με χάρτες, τοπογραφικά, φωτογραφίσεις από αέρος καθώς και μελέτες που είχα δώσει παλαιότερα στην αιγυπτιακή πρεσβεία για την αξιοποίηση του κτηρίου που καταρρέει για να το μετατρέψουμε σε συνεδριακό κέντρο. Όλο αυτό μέσω ΣΔΙΤ όπως συζητήσαμε θα μπορούσε να γίνει, υπάρχει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της περιουσίας του ελληνικού κράτους και δίπλα όμορα είναι το σύμπλεγμα κτηρίων της Αιγύπτου, να αναδειχθεί όλη αυτή η περιοχή μέσω ΣΔΙΤ και βεβαίως μέσω συνεργασίας των δύο χωρών. Παρόλο που ξεφεύγει αυτό από τα στενά πλαίσια των αρμοδιοτήτων ενός υπουργού όμως ανέλαβε και μέχρι στιγμής έχω την πληροφορία ότι έχει ενημερώσει τον ομόλογό του και θα κάνουν κι άλλες επαφές και συναντήσεις. Μάλιστα μού προτάθηκε να κατεβούμε και στην Αίγυπτο μαζί, η συνεργασία Δήμου Θάσου και υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι υποδειγματική».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Ναυτιλίας ο δήμαρχος Θάσου συναντήθηκε με τον ίδιο τον υπουργό τον κ. Κουρουμπλή, με τον Γενικό Γραμματέα κ. Καλαματιανό, καθώς και με υπηρεσιακούς παράγοντες που ασχολούνται με ζητήματα ναυτεργασίας. Όπως ανέφερε «η ατζέντα για ακόμα μια φορά ήταν πλούσια, ζητώντας η γραμμή του Πρίνου να ενισχυθεί να μην υπάρχει η δυνατότητα να απαξιώνεται κατά το δοκούν της κάθε εταιρίας. Επίσης να υπάρχει ανταπόκριση του τελευταίου δρομολογίου με το αεροδρόμιο. Έθεσα υπόψη ότι είναι απαράδεκτο να μπαίνει ένα πλοίο 6,3 τόνων και μιλώ για το Νικητή της εταιρίας Φιλιάγκος τελευταίο της γραμμής και να παίρνει μόνο 4 ή 5 αυτοκίνητα, να αφήνει επιβάτες απέξω, αντί να μπαίνει πλοίο με δυνατότητα να μεταφέρει 150 – 200 αυτοκίνητα. Βεβαίως εδώ ο νόμος είναι δεσμευτικός γιατί από τη στιγμή που έχεις το νηογνώμονα παίρνεις το δρομολόγιο και ταλαιπωρείς τον κόσμο. Ζήτησα την παρέμβαση του υπουργείου και σε αυτό το κομμάτι. Βεβαίως συζητήσαμε ακόμα μια φορά για το θέμα των διακομιδών του Κ.Υ. Πρίνου. Σε πολλά πράγματα ενώ αμέσως ενήργησε το υπουργείο πέρσι το Φεβρουάριο, εδώ και πέντε μήνες το Νομικό Συμβούλιο του κράτους δεν έχει απαντήσει, δεν έχει αποφανθεί σε ένα ζήτημα που είναι σημαντικό για μας να λυθεί, το ζήτημα του πλοίου επιφυλακής. Είναι ένα θέμα νομικό το τι σημαίνει υπέρβαση ωραρίου, πως δηλαδή θα επιτρέπεται να υπερβαίνει το πλήρωμα το ωράριο εργασίας γιατί από το νόμο ορίζεται το διάστημα ανάπαυσης του πληρώματος και πώς θα μπορεί να συνεχίζει κανονικά το πρόγραμμά του την επόμενη μέρα. Κάτι που έχει λυθεί όταν κινδυνεύει πχ μια βάρκα ή ένα πλοίο να μπορεί να γίνεται υπέρβαση ωραρίου, δεν έχει δοθεί ακόμα ερμηνεία, είμαστε σε αναμονή για να μπορέσει να λυθεί. Έγιναν τρεις τέσσερις συσκέψεις στο υπουργείο για αυτό το θέμα, με τον υπουργό, με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, με το Γενικό Γραμματέα. Ικανοποίησε περσινό μας αίτημα, αναβάθμισε το Λιμενικό Τμήμα της Θάσου. Είναι τρίτης κατηγορίας που σημαίνει ότι έχει εξασφαλισμένη τη δύναμη που διορίζεται όχι από το Λιμεναρχείο Καβάλας αλλά από την Αθήνα, έχουμε υψηλότερη μοριοδότηση πλέον ενώ παλαιότερα είχαμε ίδια μοριοδότηση με την Καβάλα. Ζήτησα μέσω του αρχηγού να εφοδιαστεί το Λιμενικό Τμήμα και με ένα καινούριο 4×4 τζιπ για να μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες. Και βεβαίως τέθηκαν μια σειρά από άλλα θέματα τα οποία είναι επίσης σημαντικά κι έχουν να κάνουν με την ενίσχυση των γραμμών του νησιού με την Καβάλα και την Κεραμωτή».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.