Εν αναμονή της έκδοσης προσωρινής διαταγής, τα έργα για τα διόδια στην Παράκαμψη…
Μέλη της Διαπαραταξιακής Επιτροπής των Διοδίων σταμάτησαν τον εργολάβο που έσπευσε στην Παράκαμψη για να ξεκινήσει τις εργασίες ενώ ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας κ. Γιώργος Γραμμένος διεμήνυσε στην κατασκευάστρια εταιρεία ότι εκκρεμεί η αίτηση αναστολής των εργασιών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ξεκίνησε μ’ ένα πολύ σύντομο ιστορικό λέγοντας ότι «την Τρίτη είχαμε τη συγκέντρωση στην πλατεία Ελευθερίας στην Καβάλα που εκφράστηκε ένα ομόφωνο «όχι» στην κατασκευή των διοδίων στο συγκεκριμένο σημείο. Εγκρίθηκε κι ένα σχετικό ψήφισμα, ομόφωνα, από τους παρισταμένους και ελπίζαμε ότι αυτό θα ήταν ένα μήνυμα κατ’ αρχήν προς το Υπουργείο, προς το ΤΑΙΠΕΔ, προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, ότι εφόσον εκκρεμεί και μία προσφυγή η οποία υπάρχει στο Συμβούλιο της Επικρατείας δεν θα ξεκινούσαν οι εργασίες. Αντ’ αυτού, την επόμενη ακριβώς μέρα το πρωί, Τετάρτη πρωί, ξεκίνησαν εργασίες περιφρονώντας με τον τρόπο αυτό το λαό της Καβάλας, το δήμο της Καβάλας. Δηλαδή, με μία κίνηση η οποία μας έλεγε ότι «δεν πάτε να λέτε ό,τι θέλετε; Εμείς θα κάνουμε αυτό το οποίο σκοπεύουμε να κάνουμε και δεν υπολογίζουμε ούτε συγκεντρώσεις, ούτε αντιδράσεις, ούτε προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας». Όταν έγινε αντιληπτό αυτό την επόμενη μέρα, εγώ με τον κ. Τσουρουκίδη τον πρόεδρο της Διαπαραταξιακής Επιτροπής που έχει συγκροτηθεί για τον σκοπό αυτό, ανεβήκαμε στο συγκεκριμένο σημείο και μετά από πιέσεις μαζί με τον κ. Κελαϊδάκη ο οποίος παραβρέθηκε και τον κ. Τσιρωνίδη, μέλη της Διαπαραταξιακής Επιτροπής, κατορθώσαμε και δεν έγινε καμία εργασία την ημέρα εκείνη πάνω ή έξω από το οδόστρωμα. Μάλιστα, φεύγοντας το μεσημέρι, αφαιρέθηκε και όλη η σήμανση η οποία είχε τοποθετηθεί επί του οδοστρώματος. Η κουβέντα μας την ημέρα εκείνη μετά από πολύωρη παραμονή στο σημείο ήταν –και μιλώντας με τη Νομική Υπηρεσία της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Οδού- τους κοινοποίησα στις 3-3.30 το μεσημέρι όλα τα στοιχειά τα οποία υπήρχαν στη διάθεσή μας σχετικά με την αίτηση αναστολής η οποία είχε κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας και το αίτημα για την έκδοση προσωρινής διαταγής το οποίο αναμένουμε από μέρα σε μέρα, για το οποίο αναμένουμε από μέρα σε μέρα να αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας και είχα την εντύπωση ότι θα είχαμε και τη βοήθεια της Νομικής Υπηρεσίας της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Οδού με την οποία μίλησα, ότι τουλάχιστον για τις επόμενες ημέρες και μέχρι να εκδοθεί η προσωρινή διαταγή δεν θα εκτελούνταν καμία εργασία.
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ
Αντ’ αυτού πάλι την Πέμπτη το πρωί ξεκίνησαν να γίνονται εργασίες, όχι επί του οδοστρώματος, δεν είχε τοποθετηθεί σήμανση, αλλά παράπλευρα στο σημείο γινόταν διάνοιξη ενός χώρου προφανώς για να εγκατασταθεί κάποιο εργοτάξιο ή να τον χρησιμοποιήσουν ως χώρο στάθμευσης των οχημάτων τα οποία σκοπεύουν να φέρουν. Ανεβήκαμε πάλι με τον κ. Καλανταρίδη επειδή ο κ. Τσουρουκίδης μετά την ταλαιπωρία που υπέστη την προηγούμενη μέρα αρρώστησε και ήταν στο κρεβάτι με πυρετό. Ανεβήκαμε με τον κ. Καλανταρίδη, εκεί διαπιστώσαμε ότι υπήρχε ισχυρότερη αστυνομική δύναμη σε σχέση με την πρώτη μέρα. Εκφράσαμε πάλι τα παράπονά μας, τους είπαμε ότι αυτό που κάνουν αντιβαίνει σε κάθε δεοντολογία, σε κάθε καλή συνεννόηση, σε κάθε ένδειξη καλής θέλησης κι από τις δύο πλευρές. Δεν μπορέσαμε, όμως, να κάνουμε κάτι περισσότερο. Ήμουν εγώ με τον κ. Καλανταρίδη και στη συνέχεια είπαμε ότι θα πρέπει να συγκληθεί άμεσα η Διαπαραταξιακή Επιτροπή και ενδεχομένως να αποφασιστούν οι περαιτέρω κινητοποιήσεις εφόσον τα έργα συνεχιστούν.
Η πληροφόρησή μου είναι ότι χθες (σ.σ. προχθές) από το μεσημέρι αργά και μετά τοποθετήθηκε ξανά η σήμανση πάνω στην Εγνατία Οδό, δηλαδή έκλεισε η μία λωρίδα κυκλοφορίας με κώνους και προειδοποιητικές πινακίδες και εξ’ όσων γνωρίζω προχωρούν πάλι στις προπαρασκευαστικές εργασίες, αυτές δηλαδή που είχαν ξεκινήσει από την Τετάρτη, εκτός του οδοστρώματος βεβαίως. Απομένει σήμερα (σ.σ. χθες) να συνέλθει η Συντονιστική Επιτροπή για να αποφασίσουμε τις περαιτέρω κινητοποιήσεις μας.
ΠΙΟ ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
Αυτό που θέλω, όμως, να πω και βλέπω ότι στο συλλαλητήριο υπήρξε μια συμμετοχή αυτή η οποία υπήρξε, δεν βλέπω ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την πλευρά των φορέων ή άλλων προσώπων, προκειμένου να αντιδράσουν πιο δυναμικά στην έναρξη αυτών των εργασιών. Δεν μπορούν, 4 ,5, 10 ή 20 άτομα να πηγαίνουν, να ανεβοκατεβαίνουν κι αυτό έχει να κάνει είτε με τον ΤΑΡ με τον οποίο επίσης έχουμε θέμα στις Κρηνίδες, είτε με τα διόδια στην Παράκαμψη. Δεν μπορούν 5, 10 ή 20 άτομα να ανεβοκατεβαίνουν, να πηγαίνουν και να προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα αυτό. Εμείς αυτήν τη στιγμή ευελπιστούμε, περιμένουμε από μέρα σε μέρα την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, όσον αφορά τα διόδια για την έκδοση προσωρινής διαταγής. Εάν εκδοθεί προσωρινή διαταγή επί της αιτήσεως αναστολής που καταθέσαμε, είναι αναγκασμένη η Κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο να σταματήσει κάθε περεταίρω εργασία και να απέχει από οποιαδήποτε εργασία μέχρι να συζητηθεί η αίτηση αναστολής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
ΚΑΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ
Εδώ έχουμε ακόμη ένα πρόβλημα της κακιάς στιγμής, ας το πούμε, ότι μετά την παραίτηση του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας υπάρχει ένα ζήτημα με τις συνθέσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας κι αναμένουν από μέρα σε μέρα τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου για να τοποθετηθούν οι νέοι πρόεδροι και αντιπρόεδροι τόσο στον Άρειο Πάγο όσο και στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Καταλαβαίνετε ότι και το κλίμα λίγο εκεί αυτήν τη στιγμή στα ανώτατα δικαστήρια είναι στάσιμο, δεν προχωράνε εύκολα τα πράγματα. Εμείς, όμως, είμαστε αναγκασμένοι και έτσι πρέπει, να περιμένουμε την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας».