Ενδιαφέρον Αμερικανών επενδυτών για το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β’»
Επενδυτικό ενδιαφέρον εκφράστηκε από Αμερικανούς επενδυτές για το νέο Λιμάνι «Φίλιππος» Β’» στο οποίο υπολείπονται οι υποδομές. Μάλιστα ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα το δήλωσε σε μία εκδήλωση κάτι που επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας κ. Χρήστος Ηλιάδης.
Κατ’ αρχάς είπε ότι «όλα τα λιμάνια από το 2012, οι μετοχές τους ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, με σκοπό, όπως αναφέρει η Νομοθεσία την αξιοποίησή τους. Από ‘κει και πέρα να δούμε και πραγματικά τι συμβαίνει στα λιμάνια μας και ιδιαίτερα στο εμπορικό μας λιμάνι, το «Φίλιππος Β’». Από το 1990 κατασκευάζεται ένα εμπορικό λιμάνι. Μετά από 28 χρόνια, είμαστε στο στάδιο να έχουμε 400 μέτρα κρηπιδωμάτων και μία πλατεία και να το ονομάζουμε σαν λιμάνι. Δηλαδή, λείπει το απαραίτητο μήκος των κρηπιδωμάτων που χρειάζεται ένα λιμάνι για να λέγεται πραγματικά λιμάνι. Γι’ αυτό, βέβαια, είναι σε εξέλιξη το έργο της επέκτασης των κρηπιδωμάτων το οποίο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί. Από ‘κει και πέρα, όμως, δεν υπάρχουν υποδομές κτηριακές, αποθηκευτικοί χώροι, δεν υπάρχουν τα απαραίτητα ΗΜ, τα ηλεκτρομηχανολογικά, για να μπορέσει να λειτουργήσει πλήρως ένα εμπορικό λιμάνι και να αποδώσει την ανάλογη αξία στην ευρύτερη περιοχή. Ή θα πρέπει το ελληνικό δημόσιο να ρίξει χρήματα -κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, για να ολοκληρωθούν οι υποδομές και παράλληλα να τροποποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τους Οργανισμούς Λιμένος, για να μπορούν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από άλλα λιμάνια ιδιωτικά όπως είναι της Θεσσαλονίκης ή όπως μπορεί να είναι αύριο της Αλεξανδρούπολης- ή θα πρέπει να βρεθεί κάποια ιδιωτική εταιρεία να αναλάβει να ολοκληρώσει τις υποδομές και να παρουσιάσει ένα business plan σύμφωνα με το οποίο θα προκύπτουν και νέες θέσεις εργασίας και περισσότερη δουλειά για τα επαγγέλματα που είναι γύρω- γύρω από ένα εμπορικό λιμάνι. Νομίζω ότι λίγοι άνθρωποι συνειδητοποιούν την αξία ενός εμπορικού λιμανιού για την ευρύτερη περιοχή. Το αναπτυξιακό «αποτύπωμα» που μπορεί να προσφέρει και το κοινωνικό όφελος. Εγώ είμαι σίγουρος ότι πρέπει να αξιοποιηθεί το λιμάνι μας. Από τη στιγμή που το κράτος, το ελληνικό δημόσιο, δεν μπορεί και δεν έχει χρήματα για τέτοιου είδους παρεμβάσεις και έργα –γιατί, μην ξεχνάμε ότι δεν είναι μόνο το λιμάνι της Καβάλας. Υπάρχουν πάρα πολλά λιμάνια ανά την Ελλάδα που χρειάζονται τέτοιες υποδομές, αλλά και δεν είναι η Ελλάδα μόνο λιμάνια. Είμαι της άποψης ότι πρέπει να αξιοποιηθεί, να βρεθεί μία ιδιωτική εταιρεία, να κάνει όλα αυτά που είπαμε και να γίνουν όλα, φυσικά, με πλήρη διαφάνεια και αυτό που μετράει πάνω απ’ όλα είναι το κοινωνικό όφελος από μία τέτοια μεγάλη επένδυση».
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
Συνέχισε λέγοντας ότι «το ενδιαφέρον υπάρχει. Όταν εκφράζεται και ο Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών και μιλάει για ενδιαφέρον αμερικανικών εταιρειών για το «Φίλιππος Β’», καταλαβένετε ότι πλέον το εμπορικό μας λιμάνι έχει σοβαρούς επενδυτές οι οποίοι το έχουν υπ’ όψιν τους. Δεν μπορώ να ξέρω σε τι βαθμό έχει προχωρήσει κάθε επενδυτής και έχει μελετήσει τα «συν» και τα «πλην» του λιμανιού, ωστόσο όμως θεωρώ ότι τα επόμενα 1-2 χρόνια θα έχουμε εξελίξεις και οι εξελίξεις αυτές, όπως είπα, θα είναι πάντα σύμφωνα με το κοινωνικό όφελος –ο πρώτος παράγοντας- και νομίζω θα είναι ό,τι καλύτερο όχι μόνο για την Καβάλα αλλά και για την ευρύτερη περιοχή».
ΧΡΗΣΙΜΗ Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ
Σχολιάζοντας για το «Φίλιππος Β’» είπε ότι «έχει τρομερά πλεονεκτήματα και αυτό που έλειπε μέχρι τώρα είναι –το βασικό- η σιδηροδρομική σύνδεση. Όταν, όμως, έχει μπει πλέον σε μία διαδικασία η σιδηροδρομική σύνδεση της Καβάλας, του λιμανιού «Φίλιππος Β’» με τα λιμάνια της Βουλγαρίας αλλά και του Δούναβη, κι αυτό είναι κάτω από την Ενωσιακή «ομπρέλα», από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι διακρατικές συμφωνίες, καταλαβένετε ότι είναι ένα έργο το οποίο θα γίνει και μάλιστα γρήγορα. Και δεν είναι, απλώς, μία ακόμη υπουργική εξαγγελία. Με τη σιδηροδρομική σύνδεση αποκτά, πλέον, άλλες δυνατότητες το «Φίλιππος Β’», εξαιρετικά μεγάλες και γι’ αυτό κινεί και το ενδιαφέρον επενδυτών για την αξιοποίησή του».