«Είμαστε υποχρεωμένοι να κρατήσουμε ζωντανή και ακμαία τη ΔΕΥΑΚ»  δηλώνει ο πρόεδρός της Νίκος Ξανθόπουλος

Για πρώτη φορά η ΔΕΥΑ Παγγαίου καλείται να πληρώσει χρήματα στην ΔΕΥΑ Καβάλας για λύματα που προωθούνται προς την ΔΕΥΑΚ για τον βιολογικό καθαρισμό της. Πρόκειται για λύματα που προωθούνται στον Βιολογικό Καθαρισμό του Δάτου. Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ κ. Ξανθόπουλος τόνισε πως συνεχίζουν την πολιτική τους να συγκεντρώσουν χρήματα από οφειλέτες της επιχείρησης για να βελτιώσουν τα οικονομικά της.  Ήδη 350.000 ευρώ έχουν μπει στα ταμεία της ΔΕΥΑΚ επιπλέον φέτος το Α` εξάμηνο σε σχέση με πέρυσι.

 

«Τα νέα είναι δυσάρεστα και όχι ευχάριστα…. Εδώ και πέντε χρόνια που ο Δήμος Καβάλας, καλλικρατικά απορρόφησε το Δήμο Φιλίππων, χρεώνεται από μια υπηρεσία που παρέχεται από τη ΔΕΥΑ Καβάλας στο βιολογικό του Δάτου στο Δήμο Παγγαίου αυτή η υπηρεσία που τα προηγούμενα 5 χρόνια έως και σήμερα που μιλάμε παρέχεται κανονικά και εξυπηρετεί τους κατοίκους των Αμισιανών και του Κοκκινοχώματος.

Όταν ο βιολογικός του Δάτου κατασκευάσθηκε στο Δήμο Φιλίππων, έγινε μα συμφωνία. Επειδή δεν υπήρχε βιολογικός στο Δήμο Παγγαίου και επειδή οι οικισμοί Αμισιανών και Κοκκινοχώματος ήταν πολύ κοντά στο βιολογικό του Δάτου, υπήρξε συμφωνία και ήταν μάλιστα όρος του προγράμματος με το οποίο χρηματοδοτήθηκε το έργο του βιολογικού από το ΕΣΠΑ, να εξυπηρετεί τους κατοίκους αυτών των οικισμών.

Έναντι λοιπόν αυτής της δουλειάς είχαν κάνει μια συμφωνία με το Δήμο Παγγαίου, κάθε κυβικό που μπαίνει στο βιολογικό του Δάτου θα δίδει ο Δήμος Παγγαίου ένα αντίτιμο και δη η ΔΕΥΑ Παγγαίου.

Καλλικρατικά λοιπόν αυτή η είσπραξη δεν έγινε ποτέ και όταν ήρθα για πρώτη φορά εδώ στη ΔΕΥΑΚ είδα ότι αυτή η παροχή και η υπηρεσία δεν είχε ζητηθεί ποτέ καλλικρατικά από το Δήμο Καβάλας. Γιατί ο Δήμος Φιλίππων ως καποδιστριακός Δήμος εισέπραττε από το Δήμος Ελευθερούπολης έως το 2010 αυτό το αντίτιμο της παροχής» σημείωσε αρχικά.

ΔΕΝ ΧΡΕΩΘΗΚΕ ΠΟΤΕ…

Ο κ. Ξανθόπουλος πρόσθεσε πως «Έως το 2015 όμως που βρίσκομαι εδώ αυτή η υπηρεσία δεν χρεώθηκε ποτέ και για αυτό βάλαμε από τον Ιανουάριο του 2016 απόφαση είσπραξης αφού μετράμε το λύμα στο βιολογικό Δάτου και έναντι αυτής της παροχής στείλαμε τον λογαριασμό ζητώντας να γίνει το αυτονόητο».

ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ

Αναφορικά με τους οφειλέτες της επιχείρησης ο ίδιος δηλώνει ότι  «Υπήρχε μια κακή νοοτροπία και μια λάθος πληροφόρηση και θέλω να πω ότι πίστευαν πως η ΔΕΥΑΚ Δεν κόβει νερό αν μιλάμε για χρέος 500 ή 1000 ευρώ. Αν διαβάσει κανείς τον κανονισμό της ΔΕΥΑΚ βλέπει  ότι η είσπραξη είναι υποχρεωτική και όλοι οι προηγούμενοι γιατί δεν τον έκανε δεν το ξέρω.  Ίσως γιατί δεν ήθελαν να είναι δυσάρεστοι, δεν ξέρω γιατί το έκαναν. Όταν ανέλαβα λοιπόν εγώ και ζητώντας στοιχεία από τις οικονομικές υπηρεσίες  είδα ότι το χρέος προς τη ΔΕΥΑΚ άγγιζε τα 3 εκ. 700 χιλιάδες ευρώ. Ποσό τεράστιο τελικά σε σχέση μάλιστα με το ποσό των προσδοκώμενων εσόδων, ποσοστό που έφθανε το 40% . Σε αυτά τα χρήματα είναι όμως ξεκάθαρο ότι υπάρχει μια κατηγορία πελατών που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες.  Εμείς έχουμε και την Πρόνοια του Δήμου Καβάλας, όντας ένας οργανωμένος Δήμος που έχει όλες τις υπηρεσίες  και μπορεί να αναλάβει τη διαχείριση προβληματικών καταστάσεων.  Υπάρχουν επιστήμονες που ασχολούνται με τα προβλήματα πολιτών.

Δηλαδή αν έρθει κάποιος και ζητήσει συνδρομή της Πρόνοιας τότε άμεσα θα υπάρξει μέριμνα για τη δική τους ιδιαίτερη περίπτωση, όπως αυτή θα ρυθμισθεί από τις υπηρεσίες της Πρόνοιας.  Η ΔΕΥΑΚ αναγνωρίζει τα όποια αληθινά προβλήματα υπάρχουν και όσοι αιτούνται την συνδρομή μας η ΔΕΥΑΚ κάνει κάθε τι δυνατό και δεν κόβει νερό σε καμία από τις περιπτώσεις αυτές. Θα το τονίσω όμως και πάλι.

Αν υπάρχουν κάποιοι που εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση και αξιοποιούν το γεγονός της δυσχέρειας ορισμένων συμπολιτών μας, ώστε να μην πληρώσουν και αυτοί νερό τότε φθάνουμε να έχουμε οφειλές από καταναλωτές έως και 10 χιλιάδων ευρώ».

ΟΦΕΙΛΗ 10.000 ΕΥΡΩ

Ο κ. Ξανθόπουλος πρόσθεσε πως «Ήρθε συμπολίτης από τον πρώην Δήμο Φιλίππων με οφειλή 10 χιλιάδων ευρώ. Δηλαδή αυτός ο άνθρωπος δεν πλήρωσε λογαριασμό από τότε που ήταν κοινότητα η περιοχή μέχρι και σήμερα που είναι καλλικρατικός Δήμος.

Αυτοί όλοι λοιπόν πήραν το μήνυμα ότι αυτός είναι ο κανονισμός της ΔΕΥΑΚ και δεν κάνει ό,τι θέλει ο Πρόεδρος, ο νυν ή ο επόμενος,. Αυτό λέει ο κανονισμός και τίποτε παραπάνω.

Δηλαδή βάσει κανονισμού αν υπάρχει δεύτερος λογαριασμός απλήρωτος η ΔΕΥΑΚ είναι υποχρεωμένοι αφού ειδοποιήσει τον καταναλωτή να κόψει την παροχή και ο καταναλωτής δεν έρθει να κάνει διακανονισμό αυτό θα γίνει.

Και επειδή κάνουμε αυτή την προσπάθεια βλέπουμε πια πολλοί καταναλωτές που έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν, δεν πληρώνουν όμως επειδή εκμεταλλεύονται αυτή την οικονομική δυσπραγία της ΔΕΥΑΚ έρχονται και κάνουν πια διακανονισμό. Και βλέπουμε να αποδίδει η προσπάθεια μας αυτή και να εξοφλούνται παλιοί λογαριασμοί.

Μάλιστα οι διακανονισμοί είναι στα μέτρα τους ειδάλλως δεν υπάρχει άλλη πρόοδος. Και τελικά μετά από όλα αυτά έχουμε περί τις 350 χιλιάδες ευρώ επιπλέον στα ταμεία της ΔΕΥΑΚ για το πρώτο εξάμηνο και όλα αυτά σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία. Αυτή είναι η πολιτική μας και αυτή αποδίδει ενώ αυτά τα χρήματα μας δίδουν τη δυνατότητα επιχειρησιακά να γινόμαστε καλύτεροι, να αγοράζουμε εξοπλισμό, να κάνουμε επενδύσεις, να αλλάζουμε δίκτυα εκεί που πρέπει και υπάρχουν προβλήματα, να ανταποκρινόμαστε σε υποχρεώσεις παλαιοτέρων ετών, θυμίζω περίπτωση διακανονισμού ΔΕΗ, περίπτωση Αγγελούδη, περίπτωση Στυλιανίδη και άλλες που έρχονται από την εποχή που υπήρχε καποδιστριακά Δήμος Φιλίππων και Δήμος Καβάλας και για αυτό έχουμε ακόμη οικονομικές υποχρεώσεις τις οποίες σιγά σιγά πληρώνουμε με αυτά τα χρήματα».

ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ

Ο κ. Ξανθόπουλος δήλωσε με έμφαση ότι «Είμαστε υποχρεωμένοι επομένως να πράττουμε με αυτό τον τρόπο ειδάλλως δεν θα μπορούμε να εκτελούμε τις υποχρεώσεις μας, να δίδουμε δηλαδή νερό με ασφάλεια, να παρέχουμε υπηρεσίες αποχέτευσης, να έχουμε καθαρές και με γαλάζιες σημαίες θάλασσες.

Γι αυτό προσπαθώ και εγώ και όλοι μας και δημόσια το λέω αυτό και εξηγώ σε όλους τους συμπολίτες ότι πρέπει η ΔΕΥΑΚ να προσπαθεί και να εισπράττει. Η ΔΕΥΑΚ πρέπει να παραμείνει δυνατή, λειτουργικά αξιόμαχη, το προσωπικό βάζει πλάτη, το κοινό ανταποκρίνεται και κάποιοι απλά εκμεταλλεύονται καταστάσεις αν και αυτό δεν είναι σωστό γιατί το νερό πρέπει να είναι καθαρό, τα δίκτυα να αλλάζουν, το προσωπικό να εκπαιδεύεται. Αυτό δεν γίνεται έτσι γιατί η ΔΕΥΑΚ δεν έχει άλλους πόρους. Πρέπει να λειτουργεί ανταποδοτικά γιατί έτσι φτιάχτηκε και εμείς πρέπει να την κρατάμε ενεργή σε όλο το μήκος και πλάτος του Δήμου Καβάλας. Εμείς έχουμε πελάτες και σε αυτούς πρέπει να προσφέρουμε ότι είναι καλό».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση