ΚοινωνίαΚύριο άρθρο

Γόνιμη συζήτηση στη σύσκεψη για τον ΤΑΡ που έγινε στην Αθήνα

Σύσκεψη φορέων Καβάλας πραγματοποιήθηκε προχθές στην Αθήνα, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, για το θέμα της διέλευσης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ από τα Τενάγη Φιλίππων. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Αγροτών Δήμου Καβάλας κ. Θέμης Καλπακίδης που συμμετείχε στην σύσκεψη, σημείωσε ότι έγινε μία αλληλοενημέρωση με το υπουργείο να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις ενστάσεις των αγροτών για την αλλαγή όδευσης του αγωγού, ώστε αυτός να μην περάσει μέσα από τα Τενάγη Φιλίππων. Ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σταθάκης δεσμεύτηκε να μην προχωρήσει το έργο στην επίμαχη περιοχή μέχρι να γίνει δειγματοληψία του εδάφους και μέχρι να γνωμοδοτήσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην σύσκεψη δεν συμμετείχαν εκπρόσωποι της εταιρείας του ΤΑΡ.

Ο κ. Καλπακίδης δήλωσε ότι «ήταν μία συνάντηση που έγινε από το Υπουργείο προκειμένου να μας ανακοινώσουν, θα έλεγα, κάποια πράγματα. Βέβαια η συζήτηση εξελίχθηκε τελείως διαφορετικά. Ξεκίνησε ο Υπουργός κάνοντας μία εισαγωγή σχετικά με τη μελέτη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, λέγοντας ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα κι ότι όλα θα είναι καλά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην περιοχή. Κατόπιν έδωσε το λόγο στη Δήμαρχο Καβάλας λέγοντας της ότι θα έχετε πάρει μία απόφαση εσείς. Εξήγησε η Δήμαρχος ότι δεν δεχόμαστε τη συγκεκριμένη όδευση και ζητάμε την αλλαγή της και ό,τι άλλο περιέχει αυτή η απόφαση. Από ‘κει και πέρα πήρε το λόγο ο πρώην δήμαροχς Φιλίππων κ.  Λευτέρης Κωταϊδης, αναλύοντας γενικότερα κάποια ζητήματα της περιοχής, το χωροταξικό, τις επιπτώσεις που θα έχει στο περιβάλλουν ο αγωγός και εστιάσαμε όλοι στο ότι δεν έχει γίνει διαβούλευση. Κοινή ομολογία όλων κι όχι παραδοχή μόνο, στο τέλος κι ο ίδιος ο Υπουργός το παραδέχθηκε ότι τελικά δεν έχει γίνει διαβούλευση στην περιοχή κι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι το οποίο η εταιρεία απέφυγε να κάνει και έχει πάρα πολύ μεγάλη ευθύνη για αυτό. Κοινή παραδοχή όλων ήταν ότι για οτιδήποτε συμβαίνει και για οποιαδήποτε καθυστέρηση υπάρχει στην περιοχή, αποκλειστικά και μόνο την ευθύνη την έχει η Κοινοπραξία. Όσον αφορά το θέμα της αλλαγής της όδευσης, θεωρούν ότι δεν υπάρχει χρόνος. Κάθε φορά αυτό μας λένε. Παραδέχθηκαν όλοι ότι και γι’ αυτό υπεύθυνη είναι η Κοινοπραξία. Κι επίσης το σημαντικότερο, κατά την άποψή μας, είναι ότι αποδομήθηκε αυτή η περίτρανη, με τυμπανοκρουσίες, γνωμοδότηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Λέγοντας όλοι ότι πρόκειται για μία μελέτη, εμείς καταφέραμε τελικά και τους αναγκάσαμε να λένε ότι είναι γνωμοδότηση και όχι μελέτη. Αμφισβητήσαμε τα στοιχεία που χρησιμοποίησε το Τεχνικό Επιμελητήριο, καυτηριάσαμε το ότι δεν λήφθηκε υπόψη του Γεωτεχνική Επιμελητηρίου, του καθ’ ύλην αρμόδιου Επιμελητηρίου που είναι ο σύμβουλος του κράτους. Και τεχνηέντως επειδή προφανώς δεν βολεύει στην Κοινοπραξία, το παρακάμπτουν ενώ τους καλούν, υποτίθεται, στο Υπουργείο αλλά τους καλούς τύποις, γιατί δεν λαμβάνουν υπόψη αυτά που τους λέει, παρά μόνο λάμβαναν υπόψη τη γνωμοδότηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου την οποία ένας αγρότης, ένας πρώην Δήμαρχος και ένας ασφαλιστής, καταφέραμε και την αποδομήσαμε ουσιαστικά. Και δεν αμφισβητήσαμε την επιστημοσύνη των ανθρώπων οι οποίοι συνέταξαν τη γνωμοδότηση αλλά τα στοιχεία τα οποία είχαν συγκεκριμένο αποστολέα και είχαν συγκεκριμένο στόχο και σκοπό. Δυστυχώς, δεν μπόρεσε να μας απαντήσει κανείς γιατί υπάρχουν και κάποια ζητήματα τα οποία και ο πιο αδαής θα μπορούσε να αντιληφθεί μέσα στη συγκεκριμένη γνωμοδότηση. Τελικά, αφού αποδέχθηκαν την επιχειρηματολογία μας και ο Υπουργός και οι παρευρισκόμενοι εκεί, αποφάσισε ο Υπουργός ότι θα συνεχίσει -έμμεσα βέβαια, δεν το είπε καθαρά- ότι θα σταματήσει εδώ που βρίσκεται στην περιοχή μας έως ότου λυθούν κάποια ζητήματα, στέλνοντας έναν επιθεωρητή ανεξάρτητο κατά τα λεγόμενά του, να διαπιστώσει αν όντως ο αγωγός διέρχεται εντός ή εκτός τεναγών. Αυτή είναι η ουσία για την ώρα και το ζήτημα που ανέκυψε κι ένα ζήτημα που αναδείχθηκε όπως είπα και αρχικά, είναι ότι δεν έχει γίνει διαβούλευση».

ΤΡΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Πρόσθεσε δε πως «Οπότε εστιάζουμε σε τρία ζητήματα. Το ένα είναι ότι υπάρχει παραδοχή όλων ότι δεν έχει γίνει διαβούλευση, το δεύτερο είναι ότι θα έρθει επιθεωρητής για να εξετάσει κάποια ζητήματα της περιοχής και το τρίτο είναι ότι ο αγώνας μας συνεχίζεται προκειμένου να πειστούν τελικά, γιατί και ο ίδιος ο Υπουργός πείστηκε ότι δεν έχει γίνει διαβούλευση και το παραδέχθηκε τελικά, και για οποιαδήποτε καθυστέρηση και για οτιδήποτε συμβαίνει στην περιοχή μας, αποκλειστικά και μόνο την ευθύνη την έχει η Κοινοπραξία και κανένας άλλος. Αυτό αναδείχθηκε, το παραδέχθηκαν όλοι, ήταν και ομολογία τους. Οπότε συνεχίζουμε ακόμη πιο έντονα και προετοιμαζόμαστε για την αλλαγή της όδευσης στην περιοχή μας. Είναι δύσκολο από την πλευρά και του Υπουργείου και της Κοινοπραξίας να ανακοινώσουν μια αλλαγή της όδευσης. Τους είναι πάρα πολύ εύκολο να λένε ότι δεν έχουμε χρόνο, ότι δεν υπάρχει το περιθώριο για εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων και διάφορα τέτοια αλλά αποκλειστικά και μόνο την ευθύνη την έχει η Κοινοπραξία. Κι από τη στιγμή που ισχύει αυτό, ας επιβαρυνθεί και το χάσιμο του χρόνου και το χάσιμο των χρημάτων και την επιβάρυνση οποιονδήποτε άλλων επιπτώσεων ενδεχομένως να έχει μια καθυστέρηση. Που εμείς θεωρούμε ότι δεν υπάρχει καθυστέρηση γιατί αν ήθελαν να το τελειώσουν το ζήτημα, είχαν πάρα πολλές ευκαιρίες από το 2013 να αλλάξουν τη συγκεκριμένη όδευση γιατί είναι απαίτηση της τοπικής κοινωνίας κι όχι απαίτηση δύο-τριών ανθρώπων. Οπότε, αυτή η «καραμέλα» ότι δεν έχουμε χρόνο και ότι δεν θα προλάβουμε τις παραδόσεις κλπ, έχει τελειώσει πλέον και έχουμε μπει στην ουσία».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *