Γραμμή  Πρίνου-Καβάλας – δρομολόγια  2018 -2019 –  το θρίλερ συνεχίζεται

Άλλη μια σύσκεψη , σχετική με το θέμα της πορθμειακής γραμμής Καβάλα- Πρίνου , έγινε την Τρίτη  23-10-2018  στο Υπουργείο Ναυτιλίας .  Η σύσκεψη , δεύτερη στην σειρά,  μετά την αναβολή λήψης απόφασης  από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ,  πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Τεμπονέρα  και εκτός από τους υπηρεσιακούς  παράγοντες παρευρέθησαν και εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων ναυτιλιακών εταιρειών που θα δρομολογήσουν πλοία τους στις τοπικές γραμμές στην επόμενη δρομολογιακή περίοδο από 1/11/2018 μέχρι 31/10/2019.

Πέραν από το μέγα θέμα της ανυπαρξίας κατάλληλων λιμενικών υποδομών στην Θάσο , στην Κεραμωτή και στον Πρίνο για την εξυπηρέτηση των  17 συνολικά πλοίων  της νέας δρομολογιακής περιόδου , συζητήθηκε εκτενώς  και  η ανάγκη συνέχισης της εξυπηρέτησης της πορθμειακής γραμμής Πρίνου-Καβάλας,  όπου καμία εταιρεία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για οικειοθελή δρομολόγηση πλοίου κατά την νέα δρομολογιακή  πέρίοδο .

Ο κ. Τεμπονέρας ανακοίνωσε στους εκπρόσωπους των εταιρειών ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας, κάνοντας χρήση διατάξεων του νόμου, θα εξασφαλίσει την συνέχιση της εξυπηρέτησης της γραμμής αφού αυτό αποτελεί γενική απαίτηση των κατοίκων του νησιού.

Αυτό θα γίνει με επιβολή δημόσιας υπηρεσίας σε όλες τις  πλοιοκτήτριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην γραμμή Θάσου-Κεραμωτής , ώστε αυτές υποχρεωτικά να διαθέσουν κατάλληλο πλοίο τους και για τα δρομολόγια στην γραμμή Πρίνου-Καβάλας.

Οι τοπικές εταιρείες ΑΝΕΘ και κ. Μητσόπουλου  αλλά και η εταιρεία του κ. Φιλιάγκου δήλωσαν ότι αν τους επιβληθεί δημόσια υπηρεσία θα ανταποκριθούν και θα δρομολογήσουν ένα από τα πλοία τους στην Γραμμή Πρίνου-Καβάλας. Το μέτρο όμως θα πρέπει να ισχύσει  καθ΄όλη την διάρκεια της νέας δρομολογιακής περιόδου και να επιβληθεί σε όλες ανεξαιρέτως τις εμπλεκόμενες ναυτιλιακές εταιρείες.

Αντίθετη ήταν η τοποθέτηση των πλοιοκτητών από την Σαλαμίνα που το καλοκαίρι του 2019  θα  δρομολογήσουν , τέσσερα νέα πλοία  μόνο στην γραμμή Κεραμωτής –Θάσου και μόνο κατά την θερινή περίοδο του 2019 .  Αμφισβήτησαν  το δικαίωμα του Υπουργείου να επιβάλει  την παραπάνω ρύθμιση για λόγους δημοσίου συμφέροντος και απείλησαν ότι αν υπάρξει επιβολή θα προσβάλουν και θα ακυρώσουν  την απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Δικαιολόγησαν την θέση τους  λέγοντας ότι δεν διαθέτουν κατάλληλο πλοίο για την γραμμή Πρίνου-Καβάλας  και δεν προλαβαίνουν να το αποκτήσουν   πριν την έναρξη της νέας δρομολογιακής περιόδου.

Οι δικαιολογίες αυτές  κρίνονται αβάσιμες και προσχηματικές διότι :

1ον   Το μέτρο της επιβολής προβλέπεται ρητά από τον νόμο ( Ν. 2932/2001) και έχει εφαρμοσθεί στο παρελθόν στην γραμμή Πρίνου-Καβάλας με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας .  Αυτό όφειλαν να το γνωρίζουν οι έμπειροι κατά τα άλλα Σαλαμίνιοι Πλοιοκτήτες και να έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα.

2ον  Η δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Πρίνου-Καβάλας πλοίου συνεπάγεται για τον πλοιοκτήτη υψηλό κόστος  που σχετίζεται με τα ειδικά κατασκευαστικά προσόντα και τον επιπλέον εξοπλισμό που πρέπει να διαθέτει  αυτό το πλοίο. Οι  Σαλαμίνιοι Πλοιοκτήτες              το γνωρίζουν αυτό και αρνούμενοι να αποδεχθούν την επιβολή κατ΄ ουσίαν θέλουν να αποφύγουν  οι ίδιοι το επιπλέον κόστος  το οποίο ήδη έχουν καταβάλει οι άλλες τρείς εταιρείες .

3ον   Αποτελεί πλέον πάγια τακτική  των Σαλαμινίων  να δρομολογούν τα πλοία τους  σε άλλες γραμμές εκτός Λεκανοπεδίου μόνο κατά την θερινή περίοδο, να αποσπούν  μεγάλα κομμάτια της πίτας και να εγκαταλείπουν αυτές τις γραμμές   τον χειμώνα . Το έχουν ήδη κάνει πρίν την Θάσο στις γραμμές  Ερέτρια –Ωρωπός , Πούντα-Ελαφόνησο και Νέα Στείρα –Αγία Μαρίνα και Ρίο-Αντίριο . Με την τακτική τους αυτή, αποστερούν από τις τοπικές εταιρείες  μεγάλο τμήμα του μεταφορικού έργου κατά το θέρος  και τις οδηγούν σταδιακά σε οικονομικό μαρασμό και εγκατάλειψη των γραμμών  αφού πλέον με μειωμένα έσοδα το καλοκαίρι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα  λειτουργικά τους έξοδα καθ’ όλο το  έτος .

Και τίθενται πλέον τα εύλογα ερωτήματα  προς  το αρμόδιο Υπουργείο  Ναυτιλίας :

Ι)  Ποίοι λόγοι επιβάλουν  να  εγκρίνονται  οι εποχικές , πειρατικού  χαρακτήρα  δρομολογήσεις πλοίων , του τύπου ΕΡΧΟΜΑΙ  τ’ ΑΡΠΑΖΩ και ΦΕΥΓΩ , όταν οι συγκοινωνιακές ανάγκες υπερκαλύπτονται  από πλοία που εξυπηρετούν την γραμμή               καθ’ όλο το έτος ?

ΙΙ) Ποιος  θα αναλάβει την ευθύνη της ασφαλούς  ναυσιπλοΐας , σε μια περιοχή που στερείται των αναγκαίων λιμενικών υποδομών,   και ο μεγάλος αριθμός  των διακινουμένων πλοίων  οδηγήσει  σε ένα σοβαρό ναυτικό ατύχημα  (πρόσκρουση  , προσάραξη σε αβαθή κλ.π.)?

ΙΙΙ) Τι θα συμβεί αν οι τοπικές εταιρείες οδηγηθούν  σε οικονομικό αδιέξοδο ?. Πως  θα  ανανεώσουν και πώς θα συντηρήσουν τα πλοία τους ?  Πως θα διατηρήσουν ένα επαρκές δίκτυο δρομολογίων καθ΄όλο το έτος ?   Θα έρθουν να  επιλύσουν τα προβλήματα  που είναι βέβαιο ότι  θα ανακύψουν  οι  εκ Σαλαμίνας εποχικοί σωτήρες ?

Απ’  ότι μαθαίνουμε , απάντηση στα ερωτήματά μας , ή τουλάχιστον σε κάποια από αυτά , θα επιχειρήσει  να δώσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών    που  θα συνεδριάσει  την Παρασκευή  26-10-2018.

Ας ελπίσουμε για το καλύτερο .

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.