Απαραίτητο το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης σε μία πόλη με τη μορφολογία της Καβάλας, υποστηρίζει ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Ηλίας Καλανταρίδης

Ο Δήμος Καβάλας πρόκειται να εφαρμόσει το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη της Καβάλας, όπως και στο παρελθόν, να το επαναφέρει δηλαδή. Ο Δημοτικός σύμβουλος κ. Χρήστος Ποτόλιας χαρακτήρισε το μέτρο ως χαράτσι, με ανακοίνωση που εξέδωσε. Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Ηλίας Καλανταρίδης  αρμόδιος για το θέμα αντέκρουσε τις δηλώσεις του κ. Ποτόλια με τα δικά του επιχειρήματα.

Συγκεκριμένα είπε ότι «δεν με εκπλήσσει η άποψη του κ. Ποτόλια και για την παράταξη που εκπροσωπεί στο δημοτικό συμβούλιο αλλά και γενικότερα από τον πολιτικό χώρο από τον οποίο προέρχεται. Οτιδήποτε αποτελεί χαράτσι. Δεν το κατακρίνω, ο καθένας έχει την άποψή του. Ο κ. Ποτόλιας έχει τη δική του κι εμείς τη δική μας. Για μένα δεν αποτελεί χαράτσι αυτή η ρύθμιση. Αντιθέτως, ο σκοπός για τον οποίο γίνεται είναι γιατί πρέπει να έχουμε κάποιο αποτρεπτικό μέτρο για να κατεβαίνει ο κόσμος με το όχημά του στον κέντρο της πόλης. Σε μία πόλη όπου όλοι γνωρίζουν τα προβλήματα που έχει γενικότερα, όχι μόνο στο κέντρο, με τους χώρους στάθμευσης και αυτό οφείλεται στη μορφολογία της. Οι ελεύθεροι χώροι είναι ελάχιστοι, οι δρόμοι είναι στα περισσότερα σημεία τους στενοί. Πρέπει να κάνουμε κάτι για να περιορίσουμε αυτού του είδους την πρόσβαση. Υπάρχουν πολλοί ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης και αυτούς οι οποίοι εξακολουθούν να θέλουν να κατεβαίνουν με το όχημά τους και μάλιστα χώροι οι οποίοι σε σύγκριση με άλλες πόλεις δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό το πάρκινγκ. Άποψή μου είναι ότι θα πρέπει επιτέλους να μπούμε σ’ αυτήν τη διαδικασία, του ότι αν έχουμε τη δυνατότητα και θεωρώ ότι πολλοί την έχουν- να μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, ή αν θέλουμε να μετακινηθούμε για 200 μέτρα, δεν είναι ανάγκη να πάμε με το όχημά μας. Έτσι έχουμε συνηθίσει ως πολίτες και γενικά δεν είναι στην κουλτούρα μας το περπάτημα, αν και τα τελευταία χρόνια έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε κι αυτό, κάτι που είναι πολύ θετικό».

ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

Για το αν θα είναι αποτελεσματικό αυτό το μέτρο, είπε ότι «αυτή τη στιγμή η πρόσβαση στους κοινόχρηστους χώρους είναι ελεύθερη για όλους, χωρίς να καταβάλλει κάποιο τίμημα. Θεωρώ ότι αν κάποιος έχει να σκεφτεί έστω και τα 50 λεπτά για μία ώρα, ότι θα το σκεφτεί δύο φορές και ότι δεν θα το αποφασίσει εύκολα. Σίγουρα το να καταφέρουμε τον πολίτη να κινηθεί σε ένα τέτοιο σκεπτικό, δεν είναι κάτι εύκολο. Αλλά είναι ένα μέτρο που κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση και βέβαια επαφίεται και στην ευαισθητοποίηση του πολίτη. Δεν μπορούμε εμείς να επιβάλλουμε κάτι. Εμείς οφείλουμε να κάνουμε την προσπάθεια, να διαφυλάξουμε αυτόν το χώρο, να προσπαθήσουμε να ελαφρύνουμε αυτήν την κατάσταση αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει αυτών που έχουν τα οχήματα και θέλουν να το κουβαλάνε παντού μαζί τους».

ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ

Για το αν αυτό είναι εφικτό από πλευράς Δημοτικής Αστυνομίας, είπε ότι «στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης υπάρχει ένας περιορισμός. Έχουν αλλάξει οι χώροι, είναι λιγότεροι. Και ακριβώς ότι λόγω του ότι δεν έχουμε πολλά άτομα στη δημοτική αστυνομία, θεωρήσαμε ότι θα είναι πολύ δύσκολη η επιτήρησή τους γι’ αυτό «μαζευτήκαμε» κατά κάποιον τρόπο συν ότι αποκλείστηκαν χώροι που λόγω  των έργων ανάπλασης δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Θεωρώ ότι αυτοί οι χώροι που έχουν παραμείνει και είναι καθαρά στο κέντρο της πόλης, μπορούν να ελεγχθούν από τα άτομα που έχουμε.

Στη συνέχεια θα είναι πιο εύκολο για μας, διότι ο δήμος έχει επιλεγεί για ένα πιλοτικό πρόγραμμα. Θα εγκατασταθεί ένα σύστημα το οποίο θα αυτοματοποιήσει το θέμα του ελέγχου και για την υπηρεσία αλλά και για τον πολίτη, για το αν και πού υπάρχουν ελεύθεροι χώροι έτσι ώστε να κινηθεί απ’ ευθείας προς αυτούς. Από τη στιγμή που θα έχουμε, μέσα στο 2019 αν όλα πάνε καλά, αυτό το σύστημα νομίζω ότι θα διευκολυνθεί πάρα πολύ αυτό το οποίο ονομάζουμε έλεγχο της κατάστασης των χώρων».

Σε ό,τι αφορά το κόστος είπε ότι «δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με την προηγούμενη φορά. Θα είναι 50 λεπτά για μία ώρα και 1 ευρώ για τις δύο ώρες που θα είναι ο μέγιστος χρόνος που δίνεται. Αυτός ο περιορισμός των δύο ωρών υπάρχει για να μην αφήνει κάποιος το όχημά του όλη τη μέρα και να εξυπηρετούνται περισσότεροι».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.