Κύριο άρθροΠολιτική

Περί τα 2.000 δέντρα θα κοπούν στο αισθητικό δάσος Καβάλας για τον Ε61!!!

Δυστυχώς η ανάπτυξη δεν έχει συναισθηματισμούς… Έτσι περί τα 2.000 πευκόδεντρα θα χρειαστεί να θυσιαστούν από το αισθητικό δάσος της Καβάλας για τις ανάγκες κατασκευής του οδικού άξονα Ε61 που θα συνδέει την Καβάλα με τη Δράμα, όπως παραδέχθηκε χθες κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου το μέλος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού ΑΕ κ. Ιωακειμίδης. Ο τελευταίος απέρριψε για λόγους τεχνικούς την εναλλακτική λύση που εξετάστηκε, καθώς όπως υποστήριξε σε αυτήν υπάρχει πολύ μεγάλη ρυμοτομική κλίση και καθιστά το έργο ακατάλληλο. Οι αιτιάσεις του κ. Ιωακειμίδη δεν έπεισαν ούτε στο ελάχιστο τους κατοίκους του Σταυρού Αμυγδαλεώνα που κατέκλυσαν μαζικά την αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και εξέφρασαν την κάθετη αντίθεσή τους με αυτήν την εξέλιξη.

Λίγο νωρίτερα ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Μαρκόπουλος υποστήριξε ότι από τη σύσκεψη που έγινε με την Εγνατία Οδό και τα στελέχη του Τεχνικού Επιμελητηρίου πριν λίγες μέρες, προκύπτει ότι δεν υπάρχει εναλλακτική όδευση, διότι σε αντίθετη περίπτωση καταργείται ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας του έργου.

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Σύμφωνα με τον ίδιο, με βάση το έργο προβλέπεται η αποκατάσταση του δάσους ενώ δεν υπάρχει άλλη εκδοχή για να προχωρήσει η μελέτη του έργου, όπως ακριβώς παρουσιάστηκε με την όδευση του άξονα από το ύψος του Αγίου Σίλα προς το Σταυρό Αμυγδαλεώνα που διασχίζει το αισθητικό δάσος. Μάλιστα επισήμανε ότι το έργο αυτό θα γλιτώσει την Καβάλα από μεγάλο όγκο καυσαερίων, τονίζοντας ότι είναι μονόδρομος η ολοκλήρωσή του, καθώς και ότι υπήρξε αρκετή καθυστέρηση από την πλευρά της Εγνατίας Οδού ΑΕ.

Τέλος, χαρακτήρισε το έργο πολύ σημαντικό, καθώς αφορά τη Θάσο, την Καβάλα, τη Δράμα και τις υποχρεώσεις της Ελλάδος με τη Βουλγαρία με βάση τις διακρατικές συμφωνίες. Συμπλήρωσε δε ότι έχει πολλά οφέλη αυτός ο δρόμος και πρέπει να περάσει, ζητώντας να είναι όλοι αποτελεσματικοί.

ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ

Φυσικά οι κάτοικοι που έδωσαν το παρών τους στη συνεδρίαση εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους με τον όλο σχεδιασμό, καθώς όπως τόνισαν υπάρχει εναλλακτική οδός αλλά δεν τη θέλει η Εγνατία Οδός ΑΕ λόγω κόστους. Και η εναλλακτική οδός είναι μια σήραγγα και μια γέφυρα.

Από την πλευρά της η δήμαρχος κ. Τσανάκα τόνισε ότι προηγήθηκε μια σύσκεψη την προηγούμενη βδομάδα με τα στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, στελέχη της Εγνατίας Οδού αλλά και του ΤΕΕΑΜ, όπου εξετάστηκαν όλα τα δεδομένα και κατέληξαν σε αυτήν την πρόταση. Στη χθεσινή συνεδρίαση παρουσιάστηκε με προτζέκτορα η συγκεκριμένη όδευση του άξονα, που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για το πόσα δέντρα θα κοπούν, ενώ στην παρούσα φάση το μέλος της Εγνατίας κ. Ιωακειμίδης ζήτησε να γίνουν εδαφολογικές μελέτες με τη μέθοδο του καρότου για να διαπιστωθεί η καταλληλότητα του εδάφους για το όλο εγχείρημα.

** Τελικά το Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία ενέκρινε τις εδαφολογικές μελέτες στο περιαστικό δάσος παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων.. Η συζήτηση κράτησε πολλές ώρες με αποτέλεσμα τα ημερήσιας διάταξης θέματα να μεταφερθούν σε μία νέα συνεδρίαση που θα γίνει σήμερα!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *