ΚοινωνίαΚύριο άρθρο

Επιτροπή συνέστησε το ΤΕΙ για να μελετήσει τις  περιβαλλοντικές επιπτώσεις του νέου σταθμού διοδίων στην παράκαμψη Καβάλας!!

Την σύσταση επιτροπής  ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΤΕΙ  Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης  κ. Θανάσης Μητρόπουλος η οποία θα μελετήσει τα τεχνικά στοιχεία του έργου του νέου σταθμού διοδίων στην Παράκαμψη της Καβάλας από πλευράς Εγνατίας Οδού ΑΕ καθώς και αν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν  ήταν οι προβλεπόμενες  από την νομοθεσία έτσι ώστε να αποκτήσουν μία σφαιρικότερη γνώμη.  Ο κ. Μητρόπουλος ευχαρίστησε τον καθηγητή – Διευθυντή του Εργαστηρίου Περιβάλλοντος  & Διαδικτυακής Τεχνολογίας   Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά» κ. Ραψομανίκη Σπύρο και τον  Διευθυντή του Τμήματος Μηχανικών Πετρελαίου κ. Χριστοφορίδη, καθώς τα δύο αυτά εργαστήρια θα αναλάβουν την όλη διαδικασία. Το μέν εργαστήριο του κ. Ραψομανική έχει  δεδομένα  για την ατμοσφαιρική ρύπανση της Καβάλας από το 2000, το δε εργαστήριο του κ. Χρυστοφορίδη έχει στοιχεία για την σκόνη στους δρόμους  επίσης από το 2000. «Αυτό σημαίνει ότι  οποιαδήποτε Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων υπάρχει  θα πρέπει πάνω σε αυτό το σενάριο να λάβει υπόψην της αυτά τα δεδομένα τα οποία δεν  τα έχουν άλλα εργαστήρια» σημείωσε χαρακτηριστικά.  Σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο είναι πάρα πολύ σημαντικό να μπορέσουν να αντιπαραβάλλουν τα στοιχεία που προτείνει η  Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων της Εγνατίας Οδού ΑΕ με τα σενάρια τα οποία θα τους δώσουν τα προαναφερθέντα εργαστήρια. Στην Επιτροπή συμμετέχει και ο Νομικός Σύμβουλος  του ΤΕΙ κ. Σιμιτσής  και ο οποίος θα εξετάσει το κατά πόσο όλες οι διαδικασίες  ήταν οι προβλεπόμενες από τον νόμο.  «Συνεπώς αν όλα είναι σωστά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, στην αντίθετη περίπτωση όμως θα τοποθετηθούμε  μετά τα συμπεράσματα που θα φέρει  η Επιτροπή» σημείωσε χαρακτηριστικά.

ΝΑ ΤΑ  ΕΞΕΤΑΣΟΥΝ

Από την πλευρά του ο κ. Ραψομανίκης τόνισε πως θέλουν να εξετάσουν την Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων της Εγνατίας Οδού για τα  διόδια που θα θέλει να κατασκευάσει η Εγνατία στην περιμετρική  τα οποία θα είναι μετωπικά και στην συνέχεια αναλογικά ώστε να γνωρίσουν κατά πόσο θα επηρεάσουν  την ατμόσφαιρα της πόλης.  Πρόσθεσε πως την εργασία τους θα την χωρίσουν σε 2 κομμάτια, το νομικό και το τεχνολογικό – επιστημονικό, ενώ ανέφερε πως θα ζητήσει τις μετρήσεις των αέριων ρύπων από την Καβάλα μέχρι την Καρβάλη από την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας για να διαπιστώσουν και τους ρύπους της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων.  Ο καθηγητής επίσης εξήγησε ότι από την στιγμή που λειτούργησε η παράκαμψη η ατμόσφαιρα της Καβάλας  είναι πολύ καλύτερη ενώ  ανέφερε ότι στα διόδια της Μουσθένης η εκτροπή των οχημάτων πάσης φύσης είναι στο 40% λόγω του ότι οι οδηγοί θέλουν να αποφύγουν τα διόδια.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Από την πλευρά του ο κ. Χριστοφορίδης  εξήγησε ότι η εκτροπή της κίνησης στα διόδια της Κομοτηνής είναι πολύ λιγότερη από αυτήν των διοδίων Μουσθένης καθώς δεν είναι και τόσο εύκολη.  Πρόσθεσε δε πως θα χρησιμοποιήσουν την μελέτη Ραψομανίκη του 2000 για την αέρια ρύπανση της περιοχής από το Παληό έως την Καρβάλη  ενώ έχουν στην κατοχή τους  και στοιχέια της μελέτης για την σκόνη του 1988 που προήλθε από μελέτη του εργαστηρίου τους και του ΥΠΕΧΩΔΕ. Μάλιστα του 1988 οι τιμές της σκόνης στην Καβάλα ήταν πολύ υψηλές όπως ανέφερε.  Καταληκτικά ανέφερε ότι ο θόρυβος σκοτώνει τον άνθρωπο,  με τον κ. Ραψομανίκη να εξηγεί ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ είναι υποχρεωμένη να τους δώσει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων του έργου των διοδίων για να την μελετήσουν και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Επίσης ανέφερε ότι από την στιγμή που θα έχουν τα στοιχεία αυτής της μελέτης οι ίδιοι θα βγάλουν το πόρισμα τους από 2 έως 6 μήνες το ανώτερο.

Επανερχόμενος ο πρόεδρος του ΤΕΙ κ. Μητρόπουλος ανέφερε ότι από πλευράς τους θα εξετάσουν τα τεχνικά στοιχεία για το κατά πόσο επιβαρύνει το περιβάλλον η λειτουργία αυτού του σταθμού διοδίων στην Παράκαμψη της Καβάλας όπως την σχεδιάζει η Εγνατία Οδός ΑΕ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *