Εντυπωσίασε στο ρεσιτάλ η διακεκριμένη Καβαλιώτισσα υψίφωνος Μαριάντζελα Χατζησταματίου
Εντυπωσιακή ήταν η παρουσία του κοινού το βράδυ του Σαββάτου στον κινηματογράφο “OSCAR” στο ρεσιτάλ κλασικού τραγουδιού με άριες και τραγούδια, με τη διακεκριμένη Καβαλιώτισσα υψίφωνο Μαριάντζελα Χατζησταματίου και την πιανίστα Νεκταρία Παπαδημητρίου. Στο χώρο του κινηματογράφου δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο καθώς υπήρχαν και όρθιοι ακροατές. Οι δύο καλλιτέχνες παρουσίασαν δημοφιλείς άριες από όπερες των Mozart, Donizzetti, Rossini, Bizet, Dvořák, καθώς και γνωστά τραγούδια σε διάφορες γλώσσες, δεχόμενες το θερμότατο χειροκρότημα των ακροατών.
Σε δηλώσεις της στην ΕΡΤ Καβάλας η κ. Χατζησταματίου σημείωσε πως το κοινό της Καβάλας ήταν πολύ θερμό, εκφράζοντας την συγκίνηση της για αυτή την υποδοχή, τονίζοντας ότι είναι βέβαιο ότι θα έρθει εκ νέου στην Καβάλα για ένα ακόμη ρεσιτάλ. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «τους περισσότερους θεατές τους ήξερα ως παιδάκι, υπήρχε αυτή η συγκίνηση, μού έλεγαν ιστορίες, ότι θυμούνται τον παππού και τη γιαγιά μου. Αυτά ήταν πολύ συγκινητικά και ήταν πολύ θερμό το κοινό και ένιωσα πάρα πολύ άνετα, σαν στο σπίτι μου. Είναι σίγουρο ότι θα ξαναρθώ, τώρα το πότε ακριβώς δεν το ξέρω όπως και σε ποιο πλαίσιο θα έρθω, θα έρθω πάντως σίγουρα».
ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ
Εξηγώντας η κ. Χατζησταματίου τι έργα παρουσιάστηκαν, σημείωσε πως «παρουσιάστηκαν έργα κλασσικού οπερετικού ρεπερτορίου και κάποια τραγούδια λίγο πιο σύγχρονα σε γαλλικά και αγγλικά. Ο κόσμος νομίζω ότι ανταποκρίνεται σε αυτού του είδους τα τραγούδια, υπό προϋποθέσεις. Δηλαδή αν αισθανθεί ότι είσαι ειλικρινής, ότι είσαι απλός άνθρωπος και εγώ φροντίζω πάντα να εξηγώ στον κόσμο τι ακούει και νομίζω ότι αυτό εκτιμούν πιο πολύ, με την κατάλληλη προβολή και κατανόηση του είδους ναι ο κόσμος ανταποκρίνεται σε σημείο εντυπωσιακό. Έχω κάνει τώρα τελευταία κάποιες συναυλίες γενικώς στην Ελλάδα και ο κόσμος δεν χωρούσε στις αίθουσες που ήμασταν. Και δεν ήμουν σίγουρη αν ήταν επειδή επέστρεψα τώρα στην Ελλάδα και ήταν από περιέργεια, ήταν γιατί έχει πραγματικά ανάγκη στην επαρχία να ακούσει κάτι διαφορετικό. Νομίζω ότι αυτό ήταν βασικά, ότι θέλει να ακούσει κάτι άλλο, κάτι που δεν ακούει συνήθως, που δεν το βρίσκει εύκολα».
ΠΑΝΤΟΥ
Ερωτηθείσα πού είναι πιο ζεστός ο κόσμος που παρακολουθεί τις συναυλίες, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, σημείωσε πως «νομίζω το κοινό παντού έχει σωστό κριτήριο. Το ένστικτό του λειτουργεί σε όλες τις περιπτώσεις. Τώρα σε κάποιες χώρες επειδή είναι πιο ζυμωμένο το κοινό και ούτως ή άλλως η όπερα δεν είναι ελληνικό είδος, αλλά νομίζω το κριτήριο του κοινού και το ένστικτό του λειτουργούν το ίδιο παντού. Δεν έχω παράπονο από το ελληνικό κοινό, είναι πολύ αγνό και πολύ ενθουσιώδες και διψάει και μού αρέσει αυτό. Υπάρχουν περιθώρια ας πούμε βελτίωσης και νομίζω ότι πρέπει να καταρριφθούν κάποια στεγανά, κάποιες δεισιδαιμονίες σχετικά με το είδος και να γίνουν προσπάθειες να καταλάβει ο κόσμος ότι η όπερα είναι διαχρονική σήμερα όπως ήταν πάντοτε. Γιατί ασχολείται με πράγματα που είναι διαχρονικά. Η όπερα είναι μουσικό θέατρο και μιλάει για τον έρωτα, την αγάπη για τους ανθρώπους, για την πατρίδα, για την ξενιτιά, για τον πόλεμο, για πράγματα που είναι διαχρονικά. Η παγκοσμιοποίηση και το ίντερνετ έχουν βοηθήσει πολύ για να διαδοθεί η όπερα στο κοινό, γιατί ο κόσμος μπορεί να μπει στο you tube και να ακούσει πράγματα. Οι παραγωγές γίνονται έτσι πιο μοντέρνες πια, προσεγγίζεται το είδος λιγότερο μουσειακά και νομίζω ότι και οι τραγουδιστές είναι πιο απλοί άνθρωποι σήμερα, δηλαδή ο όρος ντίβα είναι κάτι κακό σήμερα. Είμαστε κανονικοί άνθρωποι, νέοι άνθρωποι, ταξιδεύουμε πιο πολύ και νομίζω ότι επειδή είμαστε παιδιά κι εμείς του τόπου και ερχόμαστε σε επαφή με τον κόσμο, ο κόσμος βλέπει ότι είμαστε κανονικοί άνθρωποι και παίζει και αυτό το ρόλο του».
ΜΗΝΥΜΑ
Κλείνοντας η κ. Χατζησταματίου θέλησε να δώσει το μήνυμά της προς τον κόσμο, λέγοντας πως «να αρχίσει ο κόσμος να ψάχνει πράγματα τα οποία δεν είναι τόσο δημοφιλή και τόσο εμπορικά, να κοιτάξει λίγο και το κάτι διαφορετικό, γιατί η ομορφιά είναι σε αυτά που δεν μας προβάλει και τόσο η τηλεόραση. Είναι στα υπόλοιπα, είναι παντού».