Υποτονικός και ο Ιούνιος για την αγορά της Καβάλας

Προβληματικός ήταν ο Ιούνιος από πλευράς εμπορικής κίνησης για την αγορά της Καβάλας. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας κ. Βασίλης Λεμονίδης εξέφρασε την ανησυχία του για το όλο γεγονός.

Ξεκίνησε λέγοντας ότι «οι τελευταίες 10 μέρες του Ιουνίου πραγματικά δεν ήταν καλές εμπορικά. Δεν βοήθησε ούτε ο καιρός. Οι καιρικές συνθήκες ήταν πάρα πολύ άσχημες, οπότε υπήρξε μία πτώση τζίρου που άλλες φορές μπορεί να είναι αναμενόμενη όσον αφορά τις τελευταίες μέρες κάθε μήνα που τελειώνουν και τα χρήματα αλλά ήταν πολύ μεγάλη η πτώση και ο Ιούνιος έκλεισε με αρκετά αρνητικό πρόσημο, δυστυχώς. Η τουριστική κίνηση η οποία υπήρξε δεν ήταν ικανή για να μπορέσει να διορθώσει αυτό το οικονομικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε. Από ‘κει και μετά εμείς ευελπιστούμε ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος που είναι οι δύο πιο καλοί μήνες όσον αφορά την αύξηση του τζίρου αλλά και γενικότερα της επισκεψιμότητας στην πόλη μας, ευχόμαστε να δώσει αυτά που προσδοκούμε ούτως ώστε να μπορέσουμε να κλείσουμε κάποιες υποχρεώσεις και να πληρώσουμε κάποιες υποχρεώσεις οι οποίες τρέχουν και είναι σημαντικές».

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ 9/7 ΕΩΣ 31/8

Για τις εκπτώσεις είπε ότι «βάση Νόμου είναι η δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου. Οπότε στις 9 Ιουλίου είναι η Δευτέρα η οποία ξεκινάνε οι καλοκαιρινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Παλαιότερα οι εκπτώσεις –κι όταν λέω παλαιότερα, πρέπει να πάμε πάρα πολλά χρόνια πίσω- είχαν έναν σημαντικό ρόλο. Ότι όλο τον υπόλοιπο καιρό υπήρχαν συγκεκριμένες τιμές και απλά στην περίοδο των εκπτώσεων κατέβαιναν 20%, 30%, 40%, 50% οπότε ο κόσμος ήξερε ότι εκείνες τις 25-30 μέρες θα μπορούσε να πάρει κάποια προϊόντα τα οποία θα τα έπαιρνε σε μία πολύ καλύτερη τιμή. Αυτήν τη στιγμή εκπτώσεις έχουμε τουλάχιστον 6 μήνες το χρόνο. Και μπορώ να το αποδείξω με πολύ απλά μαθηματικά. Έχουμε τα δύο εκπτωτικά 15ήμερα τα οποία είναι θεσπισμένα και είναι το Μάιο και το Νοέμβριο, έχουμε μία καλοκαιρινή και μία χειμερινή περίοδο εκπτώσεων κοντά δύο μήνες η κάθε μία οπότε πήγαμε στους 4, συν έναν 5. Έχουμε και τα 10ήμερα προσφορών τα οποία πλέον είναι ανεξέλεγκτα και τα οποία ενώ παλαιότερα δεν επιτρεπόντουσαν με Νόμο πριν το ξεκίνημα των εκπτώσεων τουλάχιστον για ένα μήνα πριν και ένα μήνα μετά, τώρα μπορεί κάποιος και την προηγούμενη μέρα να έχει προσφορές, γι’ αυτό και θα δείτε, π.χ., αυτήν την εβδομάδα πολλά καταστήματα και ιδίως «αλυσίδες» να έχουν κάποια ταμπέλα για 10ήμερο προσφορών, οπότε κολλάει μαζί με τις εκπτώσεις και μεγαλώνουμε, δυστυχώς, την περίοδο των εκπτώσεων. Το δυστυχώς το λέω γιατί ακόμη κι αυτοί που ήταν υπέρμαχοι των συνεχών εκπτώσεων και των χαμηλών τιμών, όταν βλέπουν μετά από 2-3 σεζόν, ότι ο τζίρος τους τελικά σε βάθος χρόνου μειώνεται αντί να αυξάνεται, η κερδοφορία τους καταρρακώνεται, βλέπουν ότι δεν τους ωφελεί. Δεν μπορεί να «βγει» ένα κατάστημα όταν πουλάει 6 μήνες με εκπτώσεις. Με απλά μαθηματικά, δεν μπορεί να βγει. Εάν δεν υπάρχει έστω η ελάχιστη κερδοφορία σε ένα κατάστημα, δεν μπορεί να αντέξει όχι μόνο να πληρώνει τα εμπορεύματα τα οποία παίρνει, υπάρχουν πάρα μα πάρα πολλές υποχρεώσεις. Υπάρχουν πάρα πολλοί άμεσοι και έμμεσοι φόροι και άλλες υποχρεώσεις οι οποίες πρέπει να καλυφθούν μέσα από τον τζίρο αλλά κυρίως μέσα από την κερδοφορία. Δεν είναι οι παλιοί καλοί καιροί που μπορεί να υπήρχε καθημερινά ένας πολύ μεγάλος τζίρος, οπότε ίσως να μπορούσαμε να καλύψουμε και αυτήν τη μείωση της κερδοφορίας. Πλέον, ένα κατάστημα με 6 μήνες εκπτώσεις, είναι με μαθηματική ακρίβεια κλειστό και δεν το ξέρει».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *