Συμφωνεί με την χάραξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Καβάλας ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Κωστής Σιμιτσής

Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας έχει αναδειχθεί το τελευταίο διάστημα καθώς ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Κατσιμίγας έθεσε ζήτημα επαναχάραξης του έργου με την σύνδεση του νέου Λιμανιού με αυτή. Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης κ. Κωστής Σιμιτσής σημείωσε πως πρόκειται για μία χάραξη που έγινε από την Περιφέρεια και το κράτος και δεν έγινε τυχαία.

Όπως ανέφερε “Είναι αλήθεια ότι ο κ. Κατσιμίγας είναι αρχιτέκτονας, άρα γνωρίζει καλύτερα από άλλους και από εμένα στοιχεία τεχνικού χαρακτήρα. Και βέβαια έχει και γνώμη για πολλά πράγματα και εμπεριστατωμένη και καλή και μελετημένη.

Εδώ έχουμε να κάνουμε όμως με μια χάραξη που έχει αποφασισθεί όχι τυχαία. Δεν αποφάσισε αυτή την χάραξη της μελλοντικής σιδηροδρομικής γραμμής από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα μέσω Αμφίπολης αυθαίρετα ο μελετητής. Πρόκειται για μια σειρά αποφάσεων του κράτους και της Περιφέρειας μας οι οποίες αποφάσεις επέβαλλαν αυτή την χάραξη.

Ήδη το Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο του 2003, το Εθνικό δηλαδή Χωροταξικό Σχέδιο, προέβλεπε ότι θα μελετούνταν τότε, από το 2003 η σκοπιμότητα τα χάραξης αυτής. Ενώ παράλληλα πρόβλεπε ότι θα συντηρηθεί και θα ανακαινισθεί η παλιά χάραξη Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Σιδηρόκαστρο – Δράμα  – Ξάνθη και θα μελετούνταν και θα γινόταν η συντήρηση ώστε να επιτευχθούν καλύτερες ταχύτητες.

Παράλληλα από το 2003 εγκαινιάσθηκε ο προβληματισμός και για την καινούρια χάραξη της ευθείας γραμμής Θεσσαλονίκη προς Καβάλα και μετά από Καβάλα μέσω του νέου λιμανιού προς την Ξάνθη.

Αυτή τη γραμμή την υιοθέτησε στην συνέχεια το χωροταξικό της Περιφέρειας μας το οποίο εκπονήθηκε όταν ακόμη ήμουν Δήμαρχος, μάλιστα, στα χρόνια του Άρη Γιαννακίδη όταν εκτελεστικός γραμματέας ήταν ο Κώστας Κατσιμίγας. Βέβαια στην συνέχεια υπέστη μια αναθεώρηση και η οριστική του μορφή εγκρίθηκε με υπουργική απόφαση το 2018».

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ

Και πρόσθεσε πως «Τα χρόνια περνούν και το Χωροταξικό της Περιφέρειας προβλέπει αυτή την ευθεία γραμμή. Δηλαδή Θεσσαλονίκη, Βόλβη, Αμφίπολη, Καβάλα. Γιατί τέτοια γραμμή αποφασίσθηκε και από την Περιφέρεια μας εκείνη την εποχή αλλά και από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2018.  Διότι υπάρχει μια γενικότερη ευρωπαϊκή πολιτική, τα λεγόμενα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών που προβλέπουν ότι μέχρι το 2030 κάποιες κεντρικής και μεγάλης σημασίας για την ανάπτυξη της οικονομίας όλης της Ευρώπης, μεταφορικές γραμμές, πρέπει να έχουν τελειώσει μέχρι το 2030.

Άρα επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες. Επίσης ο ΟΣΕ ανέθεσε την μελέτη το 2016. Για τα ελληνικά δεδομένα το να έχει τελειώσει μια τόσο εμπεριστατωμένη μελέτη όπως εγώ την θεώρησα που δεν ξέρω και πολλά πράγματα από τεχνικά στοιχεία, αλλά με εντυπωσίασε το μέγεθος και το πλήθος των πληροφοριών και το γεγονός ότι οι μελετητές, έχουν εξαντλήσει όλα τα θέματα που αφορούν το περιβάλλον όλων των περιοχών που θα διασχίσει η καινούρια χάραξη, των δρυμών, των εθνικών πάρκων, των προστατευόμενων περιβαλλοντικών περιοχών και άρα έχουν μελετήσει πάρα πολύ καλά όλες τις πτυχές του προβλήματος. Και βεβαίως από το 2016 μέχρι το 2019 έχει γίνει αυτή η μελέτη της χάραξης και κατά συνέπεια εκτιμώ ότι θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να αλλάξει αυτή η χάραξη, δεδομένου ότι το 50% της μελέτης χρηματοδοτείται από την Ε.Ε.»

ΠΟΛΛΟΙ ΑΥΣΤΗΡΟΙ

Ακολούθως σχολίασε πως «Σε αυτά είναι πολύ αυστηροί οι εταίροι και έχουν το δίκιο τους μια και θέλουν σοβαρότητα”. Ο ίδιος εκτιμά ότι έτσι πρέπει να πορευθούμε αλλά αναφέρει και τι άλλο πρέπει να γίνει για τη Δράμα. “Πρέπει να πω ότι το χωροταξικό της Περιφέρειας βάζει μια ωραία δικλείδα που πραγματικά είναι πάρα πολύ ενδιαφέρουσα. Θα πρέπει να μελετηθεί η σκοπιμότητα χάραξης γραμμής της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καβάλας Δράμας. Το σημαντικό δεν είναι να παλέψουμε να αλλάξει η χάραξη και να έχουμε καινούρια μελέτη και να έχουμε γκρίνιες και καθυστερήσεις με τους Ευρωπαίους πληρωτές.  Πρέπει να γίνει τουλάχιστον η μελέτη σκοπιμότητας της σύνδεσης Καβάλας με Δράμα. Γιατί όταν μιλάμε για σκοπιμότητα εννοούμε τα εξής: Από που θα μεταφέρουν οι μαρμαράδες της Δράμας τα εμπορεύματα προς την Κίνα όταν κάποτε ξαναγυρίσουμε στην ομαλότητα και στην κανονικότητά; Όταν θα έρθει η ανάκαμψη μετά τον ιό; Άρα θέλουμε να αρχίσουμε να πουλούμε και πάλι, κύρια στην Κίνα πουλούσαν, και καλό είναι να φεύγουν όλα από το λιμάνι της Καβάλας και όχι της Θεσσαλονίκης όπως γίνεται τώρα. Άρα θέλουμε μια μελέτη σκοπιμότητας για να δούμε μήπως μπορεί να γίνει η σύνδεση Καβάλας Δράμας” σημείωσε καταληκτικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *