Σοβαρό πρόβλημα ελλιμενισμού των φέρρυ μπόουτ αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες σε Καβάλα και Θάσο λόγω υποδομών και λόγω του μεγάλου αριθμού των σκαφών
Σοβαρό πρόβλημα ελλιμενισμού των φέρρυ μπόουτ αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες σε Καβάλα και Θάσο λόγω υποδομών και λόγω του μεγάλου αριθμού των σκαφών. Ο κ. Γιάννης Τσούπρας, Διευθυντής της Κοινοπραξίας Πορθμείων Θάσου- Καβάλας, σημείωσε ότι υπάρχουν πολλές ελλείψεις στις υποδομές στα πορθμεία που κάνουν πολύ δύσκολη την δουλεία των εταιρειών.
Πιο συγκεκριμένα δήλωσε ότι «η αλήθεια είναι ότι είμαστε στα μέσα του καλοκαιριού και μέχρι μερικές μέρες πριν, εκτελούνταν έργα στο λιμάνι της Θάσου. Πρόκειται να γίνει κάποια εκβάθυνση στο λιμάνι του Πρίνου ενώ για το λιμάνι της Κεραμωτής ακόμη εκκρεμεί η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού για μια πιο λειτουργική χωροταξία των κρηπιδωμάτων, ούτως ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα και τα πορθμεία. Ο στόλος των πλοίων των τοπικών γραμμών έχει αυξηθεί. Έχουμε 12 πλοία. Τα μεγέθη αυτών των πλοίων δεν είναι, πλέον, της τάξεως των 60-70 μέτρων που ξέραμε πριν από 5-10 χρόνια. Μιλάμε για πλοία που ξεπερνάνε τα 100 μέτρα. Οι ανάγκες, λοιπόν, των λιμενικών υποδομών είναι κι αυτές αυξημένες αλλά, δυστυχώς, διαπιστώνουμε όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες ότι δεν υπάρχει ούτε προγραμματισμός ούτε εκτελούνται αυτήν τη στιγμή έργα στην προοπτική να αναπτυχθούν οι λιμενικές υποδομές, να αυξηθεί το μήκος των κρηπιδωμάτων, να αντικατασταθούν οι σπασμένοι χαλκάδες που δένουμε τους κάβους των πλοίων και όλα αυτά μας ανησυχούν δεδομένου ότι έρχεται κι ένας χειμώνας και καταλαβαίνετε ότι δεν αρκεί να έχουμε απαιτήσεις από τις ναυτιλιακές και να λέμε θέλουμε καινούργια πλοία, μεγάλα πλοία, γρήγορα και πολυτελή. Πρέπει αυτά τα πλοία να τα προστατεύουμε. Και οι φορείς διαχείρισης των λιμενικών υποδομών εισπράττουν κάθε μήνα τα τέλη διακίνησης επιβατών και οχημάτων. Μιλάμε για ποσά τα οποία ουσιαστικά συντηρούν οικονομικά, τουλάχιστον το δημοτικό λιμενικό ταμείο της Θάσου και θέλουμε, όπως ο νόμος απαιτεί, αυτά τα τέλη επειδή είναι άκρως ανταποδοτικά, να προορίζονται στη βελτίωση των λιμενικών υποδομών. Δεν βλέπουμε να γίνεται κάτι τέτοιο και ανησυχούμε».
ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΑ
Για το πρόβλημα που υπάρχει με τις θέσεις ελλιμενισμού είπε «ναι, που έχει να κάνει με το μήκος των κρηπιδωμάτων, που έχει να κάνει και με τα λειτουργικά βάθη. Τα πλοία αυτά τα σύγχρονα που φέρουν ελικοπηδάλια, τα αμφίπλωρα, έχουν μια απαίτηση τουλάχιστον 2,5 με 3 μέτρα βάθος ακριβώς στο χείλος του κρηπιδώματος. Ειδικά στη Θάσο, στο κρηπίδωμα αυτό τυχαίνει να έχει γίνει δίπλα στις εκβολές ενός χειμάρρου. Στην τελευταία νεροποντή που διήρκησε 5 μέρες, οι φερτές ύλες έχουν σχεδόν ακυρώσει μια ακόμη θέση. Κάποιος πρέπει αυτά να τα σκέφτεται και να παρεμβαίνει ούτως ώστε το λιμάνι της Θάσου, τουλάχιστον, που είναι η μοναδική πύλη εισόδου στο νησί, να είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση».
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΛΟΙΑ, ΘΑ ΟΞΥΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Για τις πληροφορίες που αναφέρουν ότι το καλοκαίρι του 2019 θα έρθουν κι άλλα πλοία στις δύο πορθμειακές γραμμές που υπάρχουν είπε ότι «αντιλαμβάνεστε ότι το πρόβλημα θα οξυνθεί. Δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι δεν έχουμε επαρκή μήκη κρηπιδωμάτων για τα πλοία μας, τα οποία σήμερα είναι 12 κι όταν θα γίνουν 16-17, προφανώς θα συμβαίνει αυτό το οποίο συνέβαινε πριν από 2 εβδομάδες. Δηλαδή οι λιμενική Αρχή στη διαδικασία διαχείρισης της αγκυροβολίας των πλοίων, επέβαλλε συνεχώς μεθορμίσεις. Τι σημαίνει αυτό; Δεν έχω θέση σ’ αυτό το λιμάνι, φύγε από ‘δω και πήγαινε στην Πέραμο να δέσεις για το βράδυ. Φύγε από ‘δω και πήγαινε στον Πρίνο, φύγε και πήγαινε στην Κεραμωτή. Όλα αυτά, όμως, για μας που τα παρακολουθούμε, συνεπάγονται κόστος, δηλαδή πετρέλαια τα οποία ξοδεύουμε, συν υπεραπασχόληση των μελών του πληρώματος. Συνεπώς, θέλω να πιστεύω ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες και του Λιμεναρχείου αλλά και του υπουργείου Ναυτιλίας θα λάβουν σοβαρά τις ενστάσεις μας για το θέμα αυτό και να πω και κάτι άλλο το οποίο είναι σημαντικό: Αυτοί οι κύριοι που σκοπεύουν να έρθουν το 2019 στις γραμμές της Θάσου από τις γραμμές της Σαλαμίνας, θα έρθουν μόνο το καλοκαίρι και θα σηκωθούν να φύγουν. Δηλαδή, οι τοπικές ναυτιλιακές εταιρείες τρώνε το βάρος της εξυπηρέτησης όλο το χρόνο, δηλαδή εξυπηρετούν το νησί και τους 8 μήνες που τέλος πάντων δεν υπάρχει η τουριστική κίνηση του καλοκαιριού κι όμως το καλοκαίρι έρχονται κάποιοι, παίρνουν την «κρέμα» που λέμε και σηκώνονται και φεύγουν. Αυτά τα θέματα πρέπει να απασχολήσουν και την τοπική Αυτοδιοίκηση οποιουδήποτε βαθμού, είτε είναι δήμος είτε είναι Περιφέρεια και δεν θα πρέπει να επιτραπεί. Θέλεις κύριε, όπως λες, να εξυπηρετήσεις το νησί; Θα είσαι εκεί όλο το χρόνο, όχι μόνο το καλοκαίρι. Συν το γεγονός ότι όλοι αυτοί οι επισκέπτες δεν αποδίδουν κάτι στην τοπική κοινωνία. Η ΑΝΕΘ έχει 1200 μετόχους. Κάθε χρόνο μοιράζει μερίσματα. Πού πάνε αυτά; Στην οικονομία της Θάσου. Τι ναυτικούς έχουμε στα πλοία; Το 95% είναι Θασίτες. Αυτή, δηλαδή, η αναδιανομή των κερδών της ΑΝΕΘ λειτουργεί υπέρ της τοπικής οικονομίας. Οι Σαλαμινιώτες πλοιοκτήτες θα τα μαζέψουν και θα σηκωθούν να φύγουν».
Κατέληξε λέγοντας ότι «τις ίδιες ανησυχίες με έγγραφό του έχει εκφράσει και το κεντρικό Λιμεναρχείο του Πειραιά προς την κεντρική διοίκηση, προς το υπουργείο Ναυτιλίας. Έχει τοποθετηθεί και έχει καταγράψει τα προβλήματα και κάνει το αυτονόητο, καλεί τους φορείς διαχείρισης των λιμενικών υποδομών να λύσουν πρώτα τα προβλήματα των λιμανιών και μετά να επανεξεταστεί το θέμα της άφιξης και άλλων πλοίων».