Σε τροχιά ολοκλήρωσης το έργο του ΤΑΡ στον νομό  Καβάλας όπως ανακοινώθηκε χθες από τη διευθύντρια της εταιρείας στην Ελλάδα Κατερίνα Παπαλεξανδρή

Όπως ήταν προγραμματισμένο, συνέντευξη Τύπου για την πρόοδο κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ για το κομμάτι που αφορά την Περιφερειακή Ενότητα  Καβάλας, αλλά και για τα έργα υποδομής στα οποία προτίθεται η κατασκευάστρια εταιρεία να συμμετάσχει, παραχωρήθηκε χθες το μεσημέρι σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης, από την διευθύντρια του ΤΑΡ για την Ελλάδα, Κατερίνα Παπαλεξανδρή.

”Όπως ακούσατε τις τελευταίες ημέρες και από τον Υπουργό Περιβάλλοντος κ. Σταθάκη, θέλω κι εγώ να διαβεβαιώσω ότι πραγματικά ο ΤΑΡ είναι έτοιμος και διατίθεται να συμμετάσχει και να συγχρηματοδοτήσει τα μεγάλα έργα υποδομής που έχουν ήδη συζητηθεί με τους τοπικούς φορείς και τις τοπικές κοινότητες, έργα σημαντικά που θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων στα Τενάγη και της τοπικής αγροτικής οικονομίας”, ανέφερε αρχικά στις δηλώσεις της η Κατερίνα Παπαλεξανδρή.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

”Ο ΤΑΡ, στο πλαίσιο του προγράμματος κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων που τρέχουμε σε όλες τις κοινότητες από τις οποίες διερχόμαστε, έχει σαν στόχο και πραγματοποιεί τέτοιου είδους δράσεις και έργα που συμφωνούνται με τις τοπικές κοινότητες. Με βάση αυτή τη διαδικασία και στο πλαίσιο των τελευταίων συζητήσεων που είχαμε και με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και με τους τοπικούς φορείς, τη δήμαρχο, τον αντιπεριφερειάρχη, έχουν τεθεί υπόψη μας δυο σημαντικά έργα υποδομής στην περιοχή της Καβάλας. Το ένα αφορά την επέκταση του αρδευτικού δικτύου Βοϊράνης, που αποσκοπεί στη βελτίωση του υπάρχοντος δικτύου με τη δημιουργία συμπληρωματικών δεξαμενών που θα αυξήσουν τα αποθεματικά νερού και θα βοηθήσει στη διαθεσιμότητα νερού για την άρδευση της περιοχής. Υπάρχει ήδη μελέτη για το έργο αυτό που πρέπει να επικαιροποιηθεί πριν την κατασκευή. Το δεύτερο έργο αφορά την κατασκευή δικτύου ύδρευσης της δημοτικής ενότητας Φιλίππων. Στο πλαίσιο αυτού του έργου προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της επέκτασης του δικτύου της Καβάλας, ώστε να τροφοδοτηθούν τα χωριά στη Δ.Ε. Φιλίππων για να αντιμετωπιστεί η λειψυδρία και η νιτρορύπανση. Για το έργο υπάρχει μελέτη που ολοκληρώνεται και θα είναι σύντομα διαθέσιμο”, τόνισε στη συνέχεια των δηλώσεων της η διευθύντρια του ΤΑΡ για την Ελλάδα.

ΔΕΝ ΠΡΟΤΑΘΗΚΑΝ ΕΠΙΣΗΜΑ

Όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε η κ. Παπαλεξανδρή κανένα από τα δυο έργα δεν έχει προταθεί επίσημα, για αυτό κι όπως ανακοινώθηκε από τον κ. Σταθάκη, την κ. Τσανάκα και τον κ. Μαρκόπουλο, θα συσταθεί άμεσα ομάδα εργασίας που θα έχει στόχο τη μελέτη και υλοποίηση των έργων αυτών.

”Ο ΤΑΡ είναι διατεθειμένος παράλληλα με την κατασκευή του αγωγού στην εγκεκριμένη όδευση των Φιλίππων, να συμμετέχει στην ομάδα εργασίας και να συγχρηματοδοτήσει τα έργα αυτά. Έτσι όπως το βλέπουμε η ομάδα εργασίας θα ξεκινήσει άμεσα, παράλληλα και με την κατασκευή. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου είναι σημαντικό. Ολόκληρος ο ΤΑΡ έχει ξεπεράσει το 70% της κατασκευής. Θα πρέπει να ξεκινήσουμε άμεσα και με την κατασκευή στα εναπομείναντα 11 χιλιόμετρα στην περιοχή της Καβάλας, μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Από αύριο ξεκινάμε προπαρασκευαστικές εργασίες, ώστε να είμαστε έτοιμοι τις επόμενες εβδομάδες για την κατασκευή. Είναι σημαντικό για εμάς και για την Ελλάδα να ολοκληρωθεί αυτή η επένδυση – έργο εντός του χρονοδιαγράμματος. Είναι μέρος των συμβατικών υποχρεώσεών μας, αλλά και της Ελλάδας και είναι σημαντικό να μην έχουμε καθυστερήσεις που πλήττουν την αξιοπιστία της χώρας”, επισήμανε σχετικά η Κατερίνα Παπαλεξανδρή.

ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Αναφερόμενη στη συζήτηση με τις τοπικές κοινωνίες για τις αντιδράσεις που υπάρχουν ακόμη για την όδευση, η διευθύντρια του ΤΑΡ στην Ελλάδα, σημείωσε ότι  ”Από την αρχή ο ΤΑΡ είχε ξεκινήσει μια σημαντική διαδικασία διαβούλευσης στο πλαίσιο της μελέτης των περιβαλλοντικών όρων, η οποία οδήγησε και στην έγκριση της τελικής όδευσης. Μελετήσαμε εναλλακτικές οδεύσεις και λάβαμε υπόψη τις παρατηρήσεις που έγιναν. Η όδευση ήδη έχει μετακινηθεί και αλλαχθεί ώστε να μη διαπερνά την περιοχή της τύρφης στα Τενάγη και με βάση τις αλλαγές αυτές, από τις μεγαλύτερες που έγιναν στη διαδικασία της τελικής όδευσης, εγκρίθηκε η συνολική μελέτη των περιβαλλοντικών όρων το 2014 και αδειοδοτήθηκε πλήρως ο αγωγός με την άδεια και την πράξη εγκατάστασης το 2015 και 2016. Δεν σταματήσαμε εκεί, αλλά συνεχίσαμε να συζητάμε και να απαντάμε σε ερωτήσεις για την όδευση και κατασκευή του αγωγού. Απαντήσαμε με εμπεριστατωμένες μελέτες, με δημοσιεύσεις, αναρτήσεις στην ιστοσελίδα μας, διαφανείς περιγραφές. Είμαστε στη διάθεση των τοπικών κοινωνιών για να απαντήσουμε στα ερωτήματα και τις ανησυχίες που έχουν να κάνουν με την κατασκευή. Ο ΤΑΡ θα συνεχίσει να είναι ανοιχτός στον διάλογο παράλληλα με την κατασκευή.

Θα υπάρχει ομάδα πληροφόρησης που θα λειτουργεί στις τοπικές κοινότητες στα Τενάγη και θα είναι διαθέσιμη να συζητά ερωτήσεις, ανησυχίες που έχουν να κάνουν με την όδευση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά κατασκευής, πιθανές ερωτήσεις ασφάλειας ή ακόμη και αποζημιώσεων χρήσης γης”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *