Σε στάση αναμονής ο Δήμος Θάσου για τα δρομολόγια Καβάλας – Πρίνου

Το θέμα για τα δρομολόγια της πορθμειακής γραμμής Καβάλας – Πρίνου συζητήθηκε την περασμένη εβδομάδα σε σύσκεψη στο Διοικητήριο υπό την αιγίδα του Αντιπεριφερειάρχη κ. Μαρκόπουλου. Ο δήμαρχος Θάσου κ. Χατζηεμμανουήλ τηρεί στάση αναμονής από πλευράς του υπουργού Ναυτιλίας  κ.  Κουρουμπλή.

Όπως τόνισε αρχικά ο δήμαρχος Θάσου «Είναι τραγικό να περιμένουμε συνεχώς. Αλλά πρέπει να γίνει ένα υπουργικό συμβούλιο και να μπουν τα πράγματα σε μια σειρά. Δεν αρκεί μόνο να περάσουν οι αρμοδιότητες καθορισμού των δρομολογίων  από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ)  στην Περιφέρεια. Χρειάζονται να γίνουν πράγματα για να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία. Απλά γνωμοδοτούν όλοι και δεν αποφασίζουν. Για να υπάρχει ένα ισχυρό ΣΑΣ ή μια ισχυρή Αυτοδιοίκηση που ασχολείται με τα δρομολόγια των πλοίων θα πρέπει να είναι εξοπλισμένη με νόμους οι οποίοι όμως να μπορούν να επιβάλλουν τις αποφάσεις του οργάνου γιατί μπορεί να δώσει τα δρομολόγια αλλά δεν θα μπορεί να στηρίξει και να επιβάλει τη γραμμή Καβάλας – Πρίνου. Και για να γίνει αυτό χρειάζεται και ένα Προεδρικό Διάταγμα όπως Προεδρικό Διάταγμα  χρειάζεται και για τις διακομιδές από το Κέντρο Υγείας  Πρίνου».

ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΑΓΩΝΑ

Ο κ. Χατζηεμμανουήλ πρόσθεσε πως «Από εδώ και πέρα θα συνεχίζουμε τον αγώνα για να βάλουμε ένα ισχυρό όργανο με πλαίσιο γνωμοδοτικό είθε και πιο δυναμικό. Διότι δεν είναι δυνατό που συμβαίνει σήμερα. Ένα ολόκληρο ΣΑΣ που είναι και ένα όργανο που αποφασίζει για το έκτακτο δρομολόγιο σε περίπτωση ανάγκης από το Κέντρο Υγείας  και όμως αυτό το όργανο μπορεί να το εξαφανίσει μια απουσία Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.)  είναι παράδειγμα της όλης κατάστασης. Πρέπει να γίνει ένα Π.Δ. και αν χρειασθεί να προβλέπεται η παράσταση του ωραρίου για την άμεση μεταφορά ασθενούς με πλοίο από την Θάσο στο χερσαίο κομμάτι. Αν δεν παίρνουμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες πολλά μπορούν να συμβούν. Και ένα σύστημα δεν μπορεί να λειτουργεί χάρις στον πατριωτισμό κάποιων. Πρέπει να λειτουργεί ως μέρος μιας ευνομούμενης πολιτείας».

ΑΛΛΑΓΗ ΦΩΤΙΣΜΟΥ

Ο Δήμος Θάσου σύντομα πρόκειται να προχωρήσει στην αντικατάσταση όλου του φωτισμού στο νησί με παράλληλη ενίσχυση του. Ο κ. Χατζηεμμανουήλ έριξε το σύνθημα αυτής της πρωτοβουλίας τονίζοντας ότι  «Και τώρα με ένα ωραίο νησί με όμορφο πράσινο φωτισμό». Όπως ανέφερε «Κάναμε μια μεγάλη εκδήλωση παρουσία και των υπουργών Σκουρλέτη και Σταθάκη, εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και εκεί παρουσιάσθηκε ο ενεργειακός χάρτης των επενδύσεων για να μπορέσει ένας Δήμος να αντικαταστήσει με χρηματοδότηση της Τράπεζας και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων όλο το φωτισμό. Η Θάσος ήταν πρωτοπόρα, έγκαιρα αποτυπώσαμε και κάναμε τα βήματα για να υπάρχει χρηματοδότηση και έτσι πετύχαμε κάτι πολύ σημαντικό, όχι μόνο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και για το στίγμα που θέλει να δώσει η Ελλάδα ως χώρα στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε όλο τον πλανήτη. Αυτό δηλαδή που δείχνει την συμμετοχή του καθενός στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και στην ανάγκη αλλαγής αυτής της ποσοστιαίας κίνησης».

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή λοιπόν  μπαίνουν σταδιακά οι 325 δήμοι της χώρας, καθώς ο ένας μετά τον άλλο αναζητούν χρηματοδότηση από το πρόγραμμα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠ&Δ) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) για τον εκσυγχρονισμό των λαμπτήρων οδοφωτισμού με την τεχνική υποστήριξη που παρέχει το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Η Ελλάδα βρίσκεται στον κοινοτικό μέσο όρο της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για οδοφωτισμό, που αντιστοιχεί στο 16% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, με τη δαπάνη να κυμαίνεται στο 1 δισ. ευρώ. Το κόστος αυτό βαραίνει κυρίως τους δήμους της χώρας, αντιστοιχεί στο 36% του ενεργειακού κόστους τους και σε αυτό προστίθεται το 43% του ενεργειακού κόστους που αφορά τα αντλιοστάσια και το 21% για τα δημοτικά κτήρια.

Σύμφωνα με επιστήμονες, υπάρχουν περιθώρια εξοικονόμησης έως και 50%, ενώ ειδικά για τον οδοφωτισμό εκτιμάται πως υπάρχει περιθώριο να εξοικονομηθούν έως και 150 εκατ. ευρώ. Άλλωστε, στην Γερμανία επιτεύχθηκε εξοικονόμηση ενέργειας στον οδοφωτισμό κατά 600 εκατ. ευρώ, με μείωση της κατανάλωσης κατά 6%. Σε αυτή την κατεύθυνση καλούνται να κινηθούν οι δήμοι της χώρας. Ήδη ο Δήμος Έδεσσας εντός των επόμενων μηνών θα αντικαταστήσει τους λαμπτήρες με LED, ενώ ακολουθούν οι Δήμοι Ν. Ιωνίας, Θερμαϊκού και Θάσου, όπως και ακόμη 35 δήμοι.

Το πρόγραμμα δανειοδότησης με επιτόκιο 3% εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα στήριξης των επενδυτικών προγραμμάτων των ΟΤΑ που διαχειρίζεται τους τελευταίους 18 μήνες το ΤΠ&Δ σε συνεργασία με την ΕΤΕΠ με χρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ, που διαμοιράζεται ισόποσα ανάμεσα στα δύο πιστωτικά ιδρύματα, με το 50% της χρηματοδότησης να αφορά ενεργειακά έργα.

ΔΑΣΟΛΟΓΟΙ

Αναφορικά με τις επισκέψεις των δασολόγων στην Θάσο την περασμένη εβδομάδα ο δήμαρχος Θάσου  ανέφερε ότι  «αποφασίσθηκε σε συνέδριο που έγινε στο Ναύπλιο μετά τις φωτιές στην Θάσο να καλέσω καθηγητές και δασολόγους από το Πανεπιστήμιο του Ρότερνταμ και από την Θεσσαλονίκη. Ήρθαν, είδαν τις πληγείσες περιοχές, εξέτασαν τις συνθήκες και τις προβλέψεις για την αναγέννηση του δάσους ώστε να έχουμε σωστές αποφάσεις και ενέργειες για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε για την αναγέννηση του νησιού.  Ήταν μια καλή συνεργασία, θέσαμε την αρχή και είπαμε το νησί μας να αποτελέσει το θερινό σχολείο των δύο πανεπιστημίων και να συνεχίζουν εδώ την εκπαίδευσή τους. Και βέβαια ο τελικός ωφελούμενος θα είναι το ίδιο το νησί αφού εδώ θα δουλεύουν για το δάσος της Θάσου. Ήταν πράγματι ένα πολύ καλό  βήμα, προσκαλέσαμε τον κόσμο και θέλουμε την επιστημονική γνώση για να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις και να αποφύγουμε παράλληλα την λήψη αποφάσεων που στηρίζονται μόνο στην εμπειρία».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση