Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται και οι εκπαιδευτικοί της Καβάλας για την εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ και κολεγίων

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι είναι οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας μετά την απόφαση  της κυβέρνησης που πέρασε από την Βουλή και εξισώνει τα πτυχία των ΑΕΙ με αυτά των κολεγίων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας κ. Αναστάσιο Ιωαννίδη υποβαθμίζεται με αυτό τον τρόπο τα πτυχία των ΑΕΙ.

Όπως ανέφερε «Οι εξελίξεις είναι αρνητικές για εμάς. Στη Βουλή με 153 ψήφοι, οριακά δηλαδή, ψηφίσθηκε το άρθρο 50! Αυτό λοιπόν μας οδηγεί σε ένα πολύ μεγάλο προβληματισμό και θα πρέπει λίγο να ανατρέξουμε λιγάκι στο χθες μια και εμείς αυτές τις ημέρες προσπαθήσαμε με νύχια και με δόντια για να μην περάσει αυτή η διάταξη.

Η υπονόμευση των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων είναι σίγουρη από εδώ και πέρα. Αυτό να το γνωρίζουμε. Και να πούμε λίγο, τι ακριβώς γίνεται και ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους εμείς αντιδρούσαμε.

Πρώτον η φοίτηση στο Κολέγιο δεν  γίνεται μετά από επιλογή μέσω πανελλαδικών ή οποιοδήποτε άλλων πανελλαδικών εξετάσεων. Η φοίτηση στα κολλέγια γίνεται με βάση την οικονομική δυνατότητα της οικογένειας του σπουδαστή. Άρα λοιπόν γνωρίζουμε ότι το πτυχίο αυτό εισάγει μια πρωτοφανή κοινωνικόοικονομική  ανισότητα στον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών. Αυτό το καταλαβαίνουμε. Όποιος διαθέτει την ανάλογη οικονομική δυνατότητα θα μπορεί να φοιτά σε κολλέγιο και με το πτυχίο αυτό θα διορίζεται στην εκπαίδευση».

ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ

Και πρόσθεσε πως «Βέβαια αυτό θα το δούμε σε βάθος χρόνου, δεν θα το δούμε αμέσως. Επίσης η εφαρμογή αυτής της πρακτικής θα οδηγήσει σε απαξίωση πανεπιστημιακών τμημάτων, καθόσον όλοι γνωρίζουμε ότι οι οικογένειες θα επιλέγουν την εύκολη λύση.

Δεν θα τρέχουν τα παιδιά στα φροντιστήρια όπως κάνουν τώρα όπου οι γονείς δίδουμε ουκ ολίγα χρήματα – και αυτό δεν είναι σωστό βέβαια – αλλά θα διαλέγουν την εύκολη λύση του κολλεγίου.

Η ποιότητα των σπουδών στα κολλέγια είναι πολύ κατώτερη. Και αυτό γιατί οι σπουδές στα κολλέγια διαρκούν μόνο 3 χρόνια, όχι 4. Άρα τα μαθήματα που παρακολουθούν και οι γνώσεις που αποκτούν οι σπουδαστές είναι λιγότερες από αυτές των φοιτητών του Πανεπιστημίου.

Κάτι επίσης πολύ σημαντικό για εμένα. Οι σπουδαστές των κολλεγίων δεν κάνουν πρακτική άσκηση στη δημόσια εκπαίδευση όπως ισχύει με τους φοιτητές των καθηγητικών και παιδαγωγικών πανεπιστημιακών σχολών.

Και επίσης οι σπουδαστές των κολλεγίων δεν διαθέτουν την απαιτούμενη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, εκείνο που φωνάζαμε όλες αυτές τις ημέρες».

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ

Ο ίδιος στάθηκε όμως και σε μια ακόμη σημαντική παράμετρο.

Όπως ανέφερε «Τα κολλέγια δεν αποτελούν ερευνητικά κέντρα όπως είναι τα πανεπιστημιακά τμήματα με το διδακτικό ερευνητικό προσωπικό τους. Άρα; Τα κολλέγια παρέχουν μόνο εκπαίδευση και όχι έρευνα, η οποία αποτελεί βασικό και εκσυγχρονιστικό παράγοντα της εκπαίδευσης στα ΑΕΙ. Χωρίς έρευνα μπορεί να βγει ένας επιστήμονας; Όχι. Η διάταξη του άρθρου 50 χρησιμοποιεί εξάλλου την αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης της επαγγελματικής αυτοδυναμίας των πτυχίων των κολλεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών  με βάση τα επαγγελματικά δικαιώματα  και όχι με βάση την αναγνώριση αυτής της ακαδημαϊκής ισοτιμίας που γίνεται από το ΔΟΑΤΑΑΠ. Οργανισμός που εγκρίνει όλα τα πτυχία, τα μεταπτυχιακά, τα διδακτορικά κλπ

Άρα όλα αυτά τα προσόντα που θα προκύψουν από τις σχολές στα κολέγια δεν είναι υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου. Για όλα αυτά τα αρνητικά, εμείς ζητάμε για άλλη μια φορά από το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την σχετική διάταξη. Θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις, δεν ξέρω ακόμη, αλλά μάλλον πάμε στις 31 Ιανουαρίου σε ένα μεγάλο συλλαλητήριο στην Αθήνα και θα βάλουμε και όχημα για να πάμε όλοι στην Αθήνα. Ψηφίσθηκε ο νόμος αλλά δεν πρέπει να περάσει. Θα παλέψουμε μέχρι εκεί που πάει».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *