Πρωτόγνωρη διαδικασία για την Καβάλα το 4ο Ελληνογερµανικό Φόρουµ Τροφίμων που ολοκληρώθηκε χθες σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΓΕΩΤΕΕ – ΑΜ Ζαφείρη Μυστακίδη

Ολοκληρώθηκε χθες με συναντήσεις B2B μεταξύ Ελλήνων παραγωγών και αγροτικών συνεταιρισμών και γερμανικών εταιριών, που επιθυμούν να εισάγουν ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα, το 4ο Ελληνογερµανικό Φόρουµ Τροφίμων που διεξήχθη στην Καβάλα. Ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ – ΑΜ κ. Μυστακίδης δήλωσε πως το κέρδος από αυτό το Φόρουμ είναι πολύ μεγάλο και για τις δύο πλευρές.

Σε δηλώσεις του ο κ. Μυστακίδης σημείωσε πως «ήταν μια πρωτόγνωρη διαδικασία για την περιοχή της Καβάλας και την Περιφέρεια ΑΜΘ. Ήταν μια προσπάθεια η οποία ξεκίνησε εδώ και 1,5 χρόνο περίπου να φιλοξενηθεί αυτό το 4ο Ελληνογερµανικό Φόρουµ Τροφίμων στην πόλη της Καβάλας. Το προηγούμενο έγινε στα Χανιά, την προπερασμένη χρονιά έγινε στην Κατερίνη. Είναι μια πρωτοβουλία του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου μαζί με το μέλος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου την εταιρία BSF HELLAS, στην οποία παραβρέθηκε και ο πρόξενος της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, παραβρέθηκαν οι γερμανικές επιχειρήσεις μαζί με ελληνικές επιχειρήσεις του αγροτοδιατροφικού τομέα του τόπου μας κι όχι μόνο. Τη πρώτη μέρα έγιναν κάποιες εισηγήσεις, έγινε μια γενικότερη κουβέντα που είχε πάρα ενδιαφέρον. Από το απόγευμα της Δευτέρας και την Τρίτη έγιναν συναντήσεις B2B, είναι ένας όρος εμπορικών συναντήσεων και μια προσπάθεια δημιουργίας εμπορικών σχέσεων ή ανάπτυξης ήδη υπαρχόντων σχέσεων, προκειμένου να έχει έναν εξωστρεφή χαρακτήρα ουσιαστικά εδώ η παραγωγή διατροφικών προϊόντων του τόπου μας, να υπάρξει ένας προσανατολισμός στις αγορές του εξωτερικού. Είναι μια προσπάθεια που δεν λέμε ότι θα λύσει όλα τα προβλήματα, μπορεί όμως να συμβάλει μαζί με όλες τις άλλες προσπάθειες που γίνονται να υπάρχει ένα μετρήσιμο και ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αυτός είναι ο στόχος. Για το ΓΕΩΤΕΕ είναι χαρά που το φιλοξενήσαμε, ευελπιστούμε να ξαναγίνει και σε άλλες πόλεις εδώ της Περιφέρειάς μας».

ΕΞΩΣΤΡΕΦΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

Τόνισε δε με έμφαση πως «αυτό που τονίστηκε τη Δευτέρα είναι η ανάγκη να υπάρξει και να ενδυναμωθεί και να στηριχθεί και από την Πολιτεία αυτός ο εξωστρεφής προσανατολισμός. Γιατί ουσιαστικά η Ελλάδα όπως και πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης, μια χώρα που τελεί υπό κρίση και προκειμένου όλα αυτά τα προϊόντα να έχουν μια διέξοδο σε αγορές που πιθανόν μπορούν να πληρώσουν καλύτερα ή να απορροφήσουν μεγαλύτερη ποσότητα, να στραφούμε σε αγορές του εξωτερικού. Η ελληνική αγορά δυστυχώς αυτή τη στιγμή σε κάποια προϊόντα με υπεραξία, όπως πχ το σπαράγγι και το ακτινίδιο δεν μπορεί να τα απορροφήσει όλα στην Ελλάδα. Άρα πρέπει να έχουν έναν εξωστρεφή προσανατολισμό. Εν πάση περιπτώσει τέτοιες προσπάθειες νομίζω ότι πρέπει να στηρίζονται από την Πολιτεία και να γίνονται και να ξαναγίνονται. Και με τη λογική ότι σε όλες αυτές οι σχέσεις συνεργασίας πρέπει καταρχήν να υπάρχει υπομονή, χρειάζεται οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης, αξιοπιστίας μεταξύ και του αγοραστή με τον πωλητή που διαμορφώνεται στο πέρασμα του χρόνου. Θέλει υπομονή, σοβαρότητα από όλες τις πλευρές, προκειμένου να υπάρχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ευτυχώς ή δυστυχώς η χώρα μας δεν είναι μια χώρα η οποία μοιάζει με τη Σίλικον Βάλεϊ που πουλάνε μόνο παροχή υπηρεσίας ή λογισμικό. Η χώρα μας είναι μια χώρα που στηρίζεται κατά βάση στη γεωργία, στην κτηνοτροφία και στον τουρισμό. Άρα αυτά είναι τα σημαντικά χαρτιά μας, αυτοί είναι οι σημαντικοί πυλώνες ανάπτυξης που πρέπει να υποστηριχθούν. Και εκεί ίσως θα πρέπει να αναζητήσουμε ένα μέρος της λύσης για διέξοδο από την κρίση. Αυτή είναι η δικιά μας άποψη».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση