«Ο πολίτης μπορεί να προστατευθεί και να παλέψει για τα δικαιώματά του» δηλώνει η  πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών  Κατερίνα Γεροστεργίου

Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια λειτουργούν εταιρείες ενημέρωσης οφειλών είτε έναντι των τραπεζών είτε του Δημοσίου κ.λ.π. Πλην όμως έχει παρατηρηθεί ότι ορισμένες φορές ασκούν υπέρμετρες πιέσεις προς τους οφειλέτες… Η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών κ. Γεροστεργίου έκανε σχετικές δηλώσεις.

Όπως τόνισε αρχικά «Καταρχάς πρέπει να τονίσουμε και να διευκρινίσουμε ποιος είναι ο ρόλος των εισπρακτικών εταιρειών που δεν είναι ακριβώς εταιρείες είσπραξης αλλά εταιρείες ενημέρωσης οφειλών.

Από τον τίτλο τους ακόμη απορρέει ο ρόλος τους και το έργο τους, που είναι απλά να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τις καθυστερημένες τους οφειλές, είτε έναντι των τραπεζών είτε έναντι των διαφόρων άλλων εταιρειών, όπως κινητής τηλεφωνίας κλπ

Δεν έχουν κανένα δικαίωμα να απειλούν ή να κάνουν προτάσεις για την αποπληρωμή αυτών των οφειλών.

Αυτά τα δύο πράγματα πρέπει να  τα ξεχωρίσουμε. Άλλο ότι ο πολίτης έχει μια οφειλή και μάλιστα αν αυτή έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη, και άλλο οι απειλές που δέχονται οι πολίτες, είτε προσωπικά είτε σε μέλη του εργασιακού και του οικογενειακού περιβάλλοντος και άλλοι προτάσεις για το πώς θα γίνει αυτή η αποπληρωμή και μάλιστα με αναφορές του στυλ, αν δεν προχωρήσετε σε αποπληρωμή σε αυτή την ημερομηνία θα προχωρήσουμε εμείς σε άλλες διαδικασίες κλπ».

ΠΟΤΕ

Στην ερώτηση της εταιρείας «πότε θα πληρώσετε» ο πολίτης δεν χρειάζεται να κάνει καμία συζήτηση, τόνισε εν συνεχεία η συνομιλήτρια μας. Και πρόσθεσε ως συμβουλή: « Απλά ο πολίτης  να ενημερώσει ότι θα επικοινωνήσει με αυτόν που του οφείλει και ως εκεί. Δεν έχει κανένα δικαίωμα η εταιρεία οφειλών. ,Μόνο ενημερώνει για τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές και τίποτε άλλο.

Και επειδή ορισμένες εταιρείες ξεπέρασαν τα όρια τους έχει επιβληθεί πρόστιμο, άλλες έχουν κλείσει κιόλας, για αυτό και ο νόμος που αφορά στην λειτουργία των εταιρειών έχει επικαιροποιηθεί προς το αυστηρότερο. Στο πλαίσιο μάλιστα του συνεδρίου καταναλωτή και αγοράς που έγινε προ δύο ετών πρόταση ήταν να επικαιροποιηθεί και να αυστηροποιηθεί ακόμη περισσότερο το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς. Και μάλιστα τονίσθηκε ότι θα πρέπει να εφαρμοσθεί και οι εταιρείες να μην μπορούν να απειλήσουν τον οφειλέτη παραπάνω από μια φορά την εβδομάδα. Οι πολίτες μπορούν όμως από την στιγμή που ενοχλούνται να κρατάν τα στοιχεία αυτού που τους ενοχλεί και να προχωρούν σε καταγγελία. Είτε στην Ένωση Καταναλωτών Καβάλας είτε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Αρκεί να κρατά ο πολίτης τα στοιχεία αυτού που τον καλεί ειδάλλως δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο. Και πρέπει ο πολίτης να ξέρει με ποιον μιλάει για να ξέρει αν μιλάμε για εταιρεία ή για κάτι άλλο.

Μάλιστα ξέρουμε και περιπτώσεις πολιτών μετά από καταγγελίες βέβαια, ότι παρουσιάσθηκε κάποιος ως δικηγόρος ενώ στην πραγματικότητα ήταν απλά υπάλληλος της εταιρείας ενημέρωσης οφειλών.

Αλλά και για άλλα θέματα που έχουν δημιουργήσει δικηγόροι έχει επιμεληθεί ο δικηγορικός σύλλογος Αθηνών».

ΔΕΗ

Αναφορικά τώρα με το γραφείο της ΔΕΗ που λειτουργεί στη δημοτική αγορά και με βάση τις καταγγελίες απλά δεν αποδίδει τα χρήματα στη ΔΕΗ η ίδια σχολιάζει ότι «Για την ιστορία του θέματος να πούμε ότι όταν επρόκειτο η ΔΕΗ να κλείσει το γραφείο που λειτουργούσε στο κέντρο της πόλης προκειμένου να εισπράττει λογαριασμούς, εμείς είχαμε εκφράσει τις αντιρρήσεις μας, είχαμε μιλήσει και κάναμε λόγο για προβλήματα των πολιτών. Προβλήματα που όντως εμφανίσθηκαν στην συνέχεια και τώρα πια ξέρουμε καλά ότι ενώ οι πολίτες πληρώνουν τον λογαριασμό στο γραφείο, τα χρήματα δεν αποδίδονται στη ΔΕΗ με αποτέλεσμα να μην φαίνεται ότι έχει εξοφληθεί ο λογαριασμός τους.

Τα χρήματα εμείς ξέρουμε ότι δεν έχουν δοθεί έγκαιρα στην ΔΕΗ με αποτέλεσμα στον επόμενο λογαριασμό να φαίνεται ανεξόφλητος ο προηγούμενος και να χάνουν οι πολίτες και τις ρυθμίσεις αλλά και την έκπτωση του 15%. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να γίνει μια επώνυμη καταγγελία και εμείς θα μπορούμε να πάμε με όλα τα παραστατικά, την απόδειξη της πληρωμής, την απόδειξη μη πληρωμής για να μπορέσουμε να παρέμβουμε. Επίσης επειδή η Ένωση Καταναλωτών είναι Ένωση Πολιτών και έχει δημιουργηθεί για να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα μας ως καταναλωτές, θα πρέπει να γίνει κάτι με καταγγελίες. Εμείς έχουμε στείλει κατά καιρούς επιστολές, έχουμε όμως μέλη μας από πίσω».

ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Η κ. Γεροστεργίου εξήγησε ότι τα μέλη της Ένωσης τους είναι συνδρομητές  επισημαίνοντας ότι  «Η συνδρομή είναι 10 ευρώ ετησίως για τα μέλη μας  και εν προκειμένω αν κάποιος έχει πρόβλημα μπορεί να γίνει μέλος μας και εμείς μετά από επώνυμη καταγγελία θα παρέμβουμε.

Αν δεν ήταν μέλη μας όσα άτομα στηρίξαμε τότε με την παρέμβαση μας για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές  η τράπεζα θα μας έλεγε με ποιο δικαίωμα εμείς παρεμβαίνουμε. Όλα αυτά γίνονται για την εξυπηρέτηση, αλλιώς μιλάμε για Διευθύνσεις Εμπορίου, για τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτών.

Και αν θεωρεί ο πολίτης ότι πρέπει να υπάρχουν οι Ενώσεις Καταναλωτών γιατί το έργο τους είναι σημαντικό, ας γίνει μέλος τους. Αν θεωρεί ότι δεν κάνουν τίποτε έστω και αν είναι φορείς εδώ και 20 χρόνια και κάνουν έργο, ας μην γίνουν μέλη, και αυτές θα κλείσουν και ο καθείς θα παλεύει μόνος του… Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτή τη δύσκολη χρονική περίοδο με τα διάφορα οικονομικά προβλήματα και με τα δικαιώματα των πολιτών συνεχώς να συρρικνώνονται θα πρέπει να φανεί αν τελικά οι πολίτες μπορούν να οργανωθούν και να στηρίξουν τον εαυτό τους και για τα δικαιώματα τους ή να χάσουν τα κεκτημένα πολλών ετών. Σε αυτό το σταυροδρόμι είμαστε αυτή την στιγμή».

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση