«Ολοκληρώνεται το έργο του φράγματος Μαρμαρά στον Δήμο Παγγαίου» δηλώνει με ικανοποίηση ο Αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Μαρκόπουλος

Ολοκληρώνεται το έργο του φράγματος Μαρμαρά στον Δήμο Παγγαίου, τους πρώτους μήνες του 2019, δέκα σχεδόν χρόνια μετά την έναρξή του, το μεγαλύτερο έργο της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας κόστους 14,5 εκ. ευρώ.

Αυτό ανακοίνωσε  ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι επιτέλους ολοκληρώνεται ένα σημαντικό έργο, το οποίο, καθυστέρησε πολλά χρόνια.

Όπως τόνισε αρχικά «Πράγματι πρόκειται για ένα έργο που πέρασε από χίλια κύματα. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια γενικά, ένα έργο για το οποίο ακούω σήμερα από διάφορα ΜΜΕ που δεν προσεγγίζουν σωστά το όλο θέμα ότι απλά δεν τελειώνει!

Ένα τόσο μεγάλο έργο όμως, δεν μπορεί να τελειώσει σε έξι ή οκτώ μήνες! Έκανα μάλιστα μια εκτίμηση ότι ένα έργο αυτού του μεγέθους, που έχει να κάνει όμως  με μια χώρα με τις παθογένειες και τις γραφειοκρατικές της καθυστερήσεις, αν ήταν σε μια άλλη χώρα και είχε απρόσκοπτη χρηματοδότηση, απλά θα τέλειωνε σε 6-7 χρόνια.

Στην Ελλάδα με τη γραφειοκρατία, τα capital controls και με όλες αυτές τις δυσκολίες έρχεται να τελειώσει στα 11 χρόνια. Παρόλα αυτά ήταν μια επιτυχία. Ήταν βέβαια λάθος στην αρχική εκτίμηση, αντί να πάμε σε μια έγκριση της μελέτης και μιλάω βέβαια για το 2012,  η οποία μελέτη θα ερχόταν να σχεδιάσει το αρδευτικό δίκτυο, εμείς πήγαμε σε μια αύξηση του προϋπολογισμού, η οποία καταναλώνεται τώρα, και η οποία θα μπορούσε να έχει επιτευχτεί το δεύτερο χρόνο, αλλά παρόλα αυτά έχουμε εξασφαλίσει ότι το έργο τελειώνει, ότι έχουμε τα χρήματα για τη μελέτη και από εκεί και πέρα κάνουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε για να ολοκληρώσουμε το έργο».

ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ…

Πρόσθεσε δε πως «Βέβαια όσο η λογική στην πόλη μας είναι να βλέπουμε τα πάντα με μια οπτική που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα, πρέπει να προβληματιστούμε. Και αυτό το λέω και δημόσια διότι δεν μπορεί να είναι σύμπτωση ότι το αρδευτικό της κοιλάδας τέλειωσε σε αυτή την θητεία, τα τρία έργα στο λιμάνι τέλειωσαν σε αυτή την θητεία ενώ η Ιχθυόσκαλα, έργο σταματημένο, επίσης τέλειωσε σε αυτή την θητεία και ο δρόμος του Ελαιοχωρίου που δεν είχε καν ξεκινήσει σε αυτή την θητεία επίσης έγινε, όπως και ο δρόμος του Παληού ενώ και το Φράγμα του Μαρμαρά επίσης θα τελειώσει σε αυτή την θητεία».

Ο ίδιος ευθαρσώς δήλωσε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για έργα με εξέλιξη αλλά για έργα εκτός εξέλιξης που πλέον τελειώνουν. «Έργα που είχαν ξεμείνει τώρα τελειώνουν και όλα αυτά δεν μπορούν να είναι σύμπτωση.

Έτσι σε ό,τι αφορά το αρδευτικό του έργου, βρισκόμαστε στην φάση που πρέπει να προκηρύξουμε τη μελέτη. Έχουμε τα χρήματα και περιμένουμε να μας στείλει κάποια σχέδια σύμβουλος του έργου που είναι μια ιδιωτική εταιρεία, οπότε μόλις μας τα στείλει εμείς θα προκηρύξομε το έργο.

Άρα το κομμάτι αυτό τελειώνει και το φράγμα θα είναι λειτουργικό μετά από κάποια χρόνια, χωρίς να χαθεί μέσα στον κυκεώνα των έργων που χάθηκαν σε άλλες περιφερειακές ενότητες.

Σκεφτείτε το φράγμα των Μαριών που είναι πολλαπλάσια μικρό ως μέγεθος και ήταν εγκαταλειμμένο από το 1989 τέλειωσε επί θητείας Μαρκόπουλου. Άρα όταν ένα μικρό έργο ταλαιπωρείται τόσο πολύ, φανταστείτε πόσο καθυστερεί ένα τόσο μεγάλο έργο όσο αυτό του Μαρμαρά».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *