Ολοκλήρωσε την διήμερη περιοδεία του στην Καβάλα ο υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης

Τρεις είναι οι βασικοί άξονες της νέας νομοθετικής μεταρρύθμισης για τη βελτίωση και την ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως ανέφερε ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψης του στην Καβάλα.

Ο υφυπουργός είχε τη δυνατότητα να επισκεφθεί τη Δευτέρα  και την Τρίτη χθες  σχεδόν όλα τα επαγγελματικά λύκεια της  Καβάλας, συμπεριλαμβανομένων κι εκείνων σε Ελευθερούπολη και Χρυσούπολη, αλλά και να συνομιλήσει με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για τις αλλαγές που σχεδιάζει η κυβέρνηση για την βελτίωση των παρεχόμενων σπουδών στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας «Νικόλαος Μάρτης», ο κ. Μπαξεβανάκης σημείωσε ότι προϋπόθεση για να αποδώσει το νέο νομοθετικό πλαίσιο και να πετύχουν οι αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση είναι να φανεί πως αυτή επηρεάζει την καθημερινότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους. «Μόνο αν δούμε τις επιπτώσεις που έχει αυτή η απόφαση μπορούμε να βελτιώσουμε τις όποιες ατέλειες. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν επισκεφθήκαμε όλα σχεδόν τα ΕΠΑΛ και είχαμε την ευκαιρία όχι μόνο να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας αλλά να κάνουμε μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς».

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΞΟΝΕΣ

Ο κ. Μπαξεβανάκης μίλησε για τρεις άξονες αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, που σχεδιάζει να υλοποιήσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Ο πρώτος άξονας έχει να κάνει με την αποφυγή της πρόωρης ειδίκευσης ή κατάρτισης και την παροχή στείρων γνώσεων στους μαθητές. Ο δεύτερος άξονας αφορά στη διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με εισαγωγή αυτών όχι μόνο στα ΤΕΙ, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, αλλά και στα ΑΕΙ. Τέλος, ο τρίτος άξονας είναι η υλοποίηση μεταλυκειακού έτους στις τάξεις της μαθητείας μέσα από το οποίο θα υπάρχει η δυνατότητα πιο ομαλής πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στην αγορά εργασίας, απαντώντας έτσι σ’ ένα αγωνιώδες ερώτημα των νέων ανθρώπων για το πώς θ’ αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία που είναι απαραίτητη στην αγορά εργασίας.

Ο υφυπουργός χαρακτήρισε εύστοχες τις παρατήσεις και επισημάνσεις που έγιναν από τους εκπαιδευτικούς και εξέφρασε την ικανοποίησή του, αφού μέσα από τις και συζητήσεις με αυτούς, αλλά και με τους μαθητές, διαπίστωσε ότι η προσπάθεια που καταβάλλεται για την ενίσχυση της επαγγελματική εκπαίδευσης γίνεται αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα.

ΑΛΛΑΓΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ

Αναφορικά με τα κενά σε προσωπικό ή σε εξοπλισμούς, αλλά και το επίπεδο του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, ο υφυπουργός επισήμανε ότι ήδη βρίσκονται στο στάδιο της δημοπράτησης ο εξοπλισμός των εργαστηρίων και ο εξοπλισμός σε ψηφιακές υποδομές και συμπλήρωσε ότι «τον καιρό της ευμάρειας έγιναν εγκλήματα στο τομέα των προμηθειών στις σχολικές μονάδες όλης της χώρας. Σκορπίστηκαν πολλά εκατομμύρια για προμήθεια εξοπλισμού που δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ και σαπίζει στα ντουλάπια».

Τέλος, σε ερώτηση του «Χ» για την αποδοχή που έχει η επαγγελματική εκπαίδευση από την ελληνική κοινωνία, ο κ. Μπαξεβανάκης απάντησε ότι «στόχος μας είναι να αλλάξουμε στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας μια παγιωμένη και λαθεμένη εντύπωση που υπάρχει ότι η επαγγελματική εκπαίδευση φαντάζει ως μια επιλογή δεύτερης κατηγορίας. Με αυτή τη λαθεμένη παγιωμένη αντίληψη αναμετριόμαστε κι αυτή είναι που θέλουμε να αλλάξει. Θέλουμε η επαγγελματική εκπαίδευση να γίνει ισότιμη επιλογή για κάθε νέο και νέα που βάζει στόχους στη ζωή του».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση