Καμία πρόοδος δεν έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα στις μελέτες για το έργο του Οδικού Άξονα Ε61 που θα ενώνει μέσω της Εγνατία Οδού την Καβάλα και τη Δράμα

Καμία πρόοδος δεν έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα στις μελέτες για το έργο του Οδικού Άξονα Ε61 που θα ενώνει μέσω της Εγνατία Οδού την Καβάλα και τη Δράμα. Αρχικά το έργο προσέκρουσε στις αντιδράσεις των κατοίκων του Σταυρού Αμυγδαλεώνα, καθώς η χάραξη προβλέπει να περάσει μέσα από το περιαστικό δάσος Καβάλας. Την περασμένη εβδομάδα η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Εγνατία Οδού κ. Ρία Καλφακάκου σε δηλώσεις της στην ΕΡΤ 3 ξεκαθάρισε ότι οι μηχανικοί της Εγνατίας Οδού ΑΕ μπορούν να δώσουν λύσεις στα πάντα! Ο πρώην δήμαρχος Καβάλας κ. Κωστής Σιμιτσής επέρριψε στις δηλώσεις του ευθύνες στη δήμαρχο κ. Τσανάκα και τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Μαρκόπουλο για την όλη εξέλιξη.

Στις δηλώσεις του ο κ. Σιμιτσής έκανε λόγο για μια μελανή σελίδα στην ιστορία των τοπικών αρχών, «που απέδειξαν στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι στη χειρότερη περίπτωση ήταν εύπιστοι και άκουσαν αυτά που τους είπαν τα στελέχη της Εγνατία Οδού και τα πίστεψαν, τη χειρότερη περίπτωση να μην την πω καλύτερα» τόνισε σχετικά και συμπλήρωσε «αλλά υπάρχει μια γκάμα ανάμεσα στην απόλυτη ευπιστία και στην απόλυτη υποταγή. Λυπάμαι πάρα πολύ. είμαι ο πρώτος που θα το πω γιατί έχω διατελέσει και στη διοίκηση του Δήμου Καβάλας οχτώ χρόνια, ότι το στοιχείο του άμεσου οικονομικού κόστους είναι πολύ σημαντικό όταν κάνουμε σχεδιασμό ενός έργου. Και αν μου λέγανε ότι το να κάνουμε οποιαδήποτε άλλη λύση θα κοστίζει ένα δις ευρώ ας πούμε, αναφέρομαι σε ένα ακραίο νούμερο για να καταλαβαινόμαστε, προφανώς θα έλεγα ας πάει και το παλιάμπελο, ας προτιμήσουμε την πιο οικονομική λύση που ενδεχομένως θα προκαλέσει μια ζημιά στο περιβάλλον σημαντική και ανυπολόγιστη, αλλά δεν θα ισοδυναμεί με ένα δις ευρώ. Αλλά ποτέ δεν μας είπαν από την Εγνατία Οδό πόσο θα κόστιζε μια άλλη εναλλακτική λύση και μάλιστα ποτέ δεν μας είπαν ότι υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις το οποίο είναι απαραίτητο. Δηλαδή η ελληνική νομοθεσία που είναι προσαρμοσμένη φυσικά στα ευρωπαϊκά πρότυπα στον τομέα αυτό, υποχρεώνει τους μελετητές να παρουσιάζουν και τις εναλλακτικές λύσεις για να ξέρουμε τι γίνεται. Ποια είναι η σχέση κόστους – οφέλους, ποια προβλήματα θα δημιουργηθούν από την κύρια προτεινόμενη λύση και ποια από τις δευτερεύουσες και στο τέλος να καταλήξουμε όλοι μαζί στη βέλτιστη λύση».

ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Κληθείς να σχολιάσει ο κ. Σιμιτσής τι επιλογές έχουν οι κάτοικοι του Σταυρού Αμυγδαλεώνα, αν το Δασαρχείο εγκρίνει τους Περιβαλλοντικούς Όρους, σημείωσε ότι «είχαμε πει πριν από τέσσερις μήνες περίπου ότι αυτό που δημιουργεί μια εκτελεστή πράξη της διοίκησης είναι η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το δασαρχείο. Εναντίον λοιπόν αυτής της έγκρισης του δασαρχείου αν είναι θετική, γιατί μπορεί να είναι απορριπτική η απόφαση του δασαρχείου, αν εγκρίνει δηλαδή τη διενέργεια ερευνητικών εργασιών και κατ΄ επέκταση αν εγκρίνει και το δρόμο μέσα από το δάσος, τότε οι πολίτες του Αμυγδαλεώνα μπορούν να προσφύγουν εναντίον αυτής της διοικητικής εκτελεστής πράξης στα αρμόδια δικαστήρια. Νομίζω ότι για ορισμένους θα είναι μονόδρομος αυτό, είχαμε συμφωνήσει οι δημοτικές παρατάξεις να συμπράξουμε σε ενδεχόμενες δικαστικές ενέργειες και προσφυγές, πρέπει όμως να τις κάνουν καταρχάς οι κάτοικοι, κάποιοι που να είναι άμεσα θιγόμενοι κι εμείς οι έμμεσα θιγόμενοι να παρέμβουμε και να το υποστηρίξουμε. Να θυμίσω ότι η τροπολογία στο δασικό κώδικα στη νομοθεσία δεν είναι ξεκάθαρο αν επιτρέπει ή απαγορεύει, οπότε εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του δασαρχείου να πει ναι ή να πει όχι. Φυσικά μπορεί να πει όχι και αν κρίνει ότι ναι μεν επιτρέπεται η παρέμβαση στο αισθητικό δάσος, αλλά η συγκεκριμένη παρέμβαση είναι υπερβολικά βαριά. Δυστυχώς δεν έχουν μάθει οι άνθρωποι της σημερινής διοίκησης να διεκδικούν τόσο στο δήμο όσο και στην Αντιπεριφέρεια».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση