Κάθετα αντίθετος με τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων στην Καβάλα είναι ο βουλευτής Καβάλας της ΝΔ Νίκος Παναγιωτόπουλος

Κάθετα αντίθετος με τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων στην Καβάλα είναι ο βουλευτής Καβάλας της ΝΔ κ. Παναγιωτόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο το κόστος για τον τόπο θα είναι πολύ μεγάλο και θα επιβαρύνει το κυκλοφοριακό της πόλης της Καβάλας.

Στις δηλώσεις του ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε πως «η επιβάρυνση για την περιοχή μας θα έλεγα ότι είναι απαράδεκτα εξωφρενική. Τρεις σταθμοί πέριξ της περιοχής της Καβάλας είναι πάρα πολλοί κοντά σε αυτούς που ήδη υπάρχουν. Και με το δεδομένο ότι θα διοχετεύεται η κίνηση βαρέων οχημάτων πρώτον στην πόλη της Καβάλας και δεύτερον στο περιφερειακό δίκτυο και μάλιστα ένα δίκτυο που τους καλοκαιρινούς μήνες παρουσιάζει μεγάλη κίνηση λόγω τουρισμού, το κόστος για τον τόπο είναι πάρα πολύ μεγάλο. Τώρα ακούω ότι έτσι το θέλησε ο παραχωρησιούχος. Αν η άλλη πλευρά που αποφασίζει κάνει ότι ακριβώς θέλει ο παραχωρησιούχος απορώ πώς δεν έχουν μπει 24 διόδια στο Νομό Καβάλας. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει και η άλλη πλευρά. Υπάρχει κάποια μελέτη που να υποστηρίζει την εγκατάσταση τριών σταθμών στην πόλη της Καβάλας; Έχουν υπολογιστεί οι επιπτώσεις για την πόλη και το τοπικό οδικό δίκτυο; Προτάσεις υπάρχουν».

ΠΡΟΤΑΣΗ

Συμπλήρωσε δε πως «στη σύσκεψη της Περιφέρειας που έγινε πριν από δυο βδομάδες περίπου, αν και δεν παραβρέθηκα, από κοινού με τον κ. Δημοσχάκη και τον κ. Κυριαζίδη, τους δύο βουλευτές της ΝΔ της Περιφέρειας, καταθέσαμε πρόταση να υπάρχει καταρχήν σταθμός διοδίων λίγο μετά την πύλη εισόδου στην Ελλάδα, δηλαδή στα σύνορα με Τουρκία και ενδεχομένως και στους κάθετους άξονες της Περιφέρειας με Βουλγαρία. Έτσι ώστε κάποιο φορτηγό μεγάλο που μπαίνει στη χώρα να πληρώνει εκεί τα διόδια και να μην έχει κίνητρο να φύγει στους μικρούς δρόμους επιβαρύνοντας την κυκλοφορία του περιφερειακού δικτύου. Υπάρχουν κι άλλες λύσεις τεχνικά δοκιμασμένες. Όπως ας πούμε αυτή της αναλογικής χρέωσης. Πληρώνεις ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση που θα διανύσεις. Άμα θες να πας από το ένα χωριό στο παραδιπλανό δεν είναι δυνατόν να πληρώσεις το πλήρες αντίτιμο. Σε άλλες Περιφέρειες όπως της Θεσσαλίας γνωρίζω ότι υπάρχουν προγράμματα έκπτωσης για τους τοπικούς οδηγούς. Η οποία έκπτωση φθάνει ακόμα και στο 80% του συνολικού αντιτίμου. Λύσεις υπάρχουν αλλά αυτό το ξερό το ήθελε ο παραχωρησιούχος άρα έτσι θα γίνει εμένα δεν με βρίσκει καθόλου σύμφωνο. Ας διαπραγματευτούνε να μην υπάρχει μεγάλο κόστος για την τοπική κοινωνία και κυρίως μεγάλη επιβάρυνση όση υπάρχει σήμερα για το τοπικό οδικό δίκτυο. Το να έχουμε σταθμούς διοδίων και να τους αποφεύγουν επιμελώς όλοι όσοι κανονικά θα έπρεπε να διέρχονται από την Εγνατία και να πληρώνουν τα διόδια, δηλαδή τα βαρέα οχήματα κυρίως με ξένες πινακίδες επιβαρύνοντας την υπόλοιπη κυκλοφορία, είναι κάτι το οποίο θεωρώ ότι δεν μπορεί να δεχθούμε στην τοπική κοινωνία.  Το σύστημα των σταθερών σταθμών διοδίων όπως έχουμε αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα ήδη είναι παρωχημένο με τα διεθνή στάνταρ. Υπάρχουν αναλογικές χρεώσεις, υπάρχουν τεχνικά μέσα που παρακολουθούν την απόσταση που διανύει κάθε όχημα από σταθμό σε σταθμό και ανάλογα χρεώνει. Και τα πλευρικά διόδια επίσης είναι μια επιβαρυντική κατάσταση ιδίως για τους τοπικούς. Όλα αυτά είμαι σίγουρος ότι είναι μια πολύ κακή πρόταση για την τοπική κοινωνία. Θα πρέπει λοιπόν να αντιμετωπιστεί ανάλογα αυτό το θέμα. Επομένως κι εγώ συμφωνώ με όλους όσοι διαμαρτύρονται σε αυτήν την εξέλιξη, όχι από αντιπολιτευτική διάθεση, αλλά επειδή ακριβώς υπάρχουν λύσεις έτσι ώστε όλες οι πλευρές να μείνουν ικανοποιημένες. Τα έσοδα για τη συντήρηση των δρόμων πρέπει να είναι λελογισμένα και να μην επιβαρύνουν υπέρμετρα την τοπική κοινωνία, επιβαρύνοντας παράλληλα με πολλές ζημιές λόγω της διέλευσης πολλών και βαρέων οχημάτων το τοπικό οδικό δίκτυο».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση