«Η εταιρία ψάχνει να βρει δεκανίκια προκειμένου να πείσει την τοπική κοινωνία ότι ο αγωγός ΤΑΡ είναι εκτός Τεναγών» τονίζει ο πρόεδρος των Συλλόγου Αγροτών Δήμου Καβάλας Θ. Καλπακίδης

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας κ. κ. Εμμανουηλίδης και Μορφίδης έδωσαν προχθές μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη τύπου, ενώ επίμαχες ήταν οι δηλώσεις του κ. Μορφίδη για τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι εντός του Ιανουαρίου θα γίνει γνωστή μελέτη του Τεχνικού Επιμελητηρίου στην οποία εξετάζεται η βασιμότητα των ανησυχιών των αγροτών και κατοίκων στο Δημοτικό Διαμέρισμα Φιλίππων.

«Προφορικά μας είπαν ότι όντως δεν περνά μέσα από την Τύρφη και τηρούνται και τα θέματα ασφαλείας. Μένει να το δούμε και επίσημα», σημείωσε χαρακτηριστικά  ο κ. Μορφίδης. Δηλώσεις για το θέμα αυτό έκανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Αγροτών Δήμου Καβάλας κ. Θέμης Καλπακίδης, σημειώνοντας πως «συνηθίζουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις να υπολογίζουν χωρίς τον ξενοδόχο. Παλαιότερα υπήρχε προσπάθεια και από το Γιώργο Καλαντζή και από κάποιους άλλους και από κάποιους από τη σημερινή κυβέρνηση να γίνει αλλαγή της όδευσης. Το ότι δεν μας καλούν στις συσκέψεις μας δίνει μεγαλύτερη δυναμική, γιατί αυτό σημαίνει ότι τα επιχειρήματά μας είναι στέρεα και βάσιμα και δεν μας θέλουν εκεί για να τα αντικρούσουν. Και θέλουν αυτοί μόνοι τους να λένε ότι θέλουν και να αποφασίζουν χωρίς να μας ενημερώνουν».

ΜΕΛΕΤΗ ΤΕΕ

Για τη μελέτη του ΤΕΕ ανέφερε πως «δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι δουλειά έχει το ΤΕΕ Αθηνών στην Καβάλα. Γιατί έχουμε στην Καβάλα ΤΕΕ και δεν είναι υποκατάστημα των Αθηνών. Φαντάζομαι ότι και πριν από αρκετά χρόνια κάποιοι παρόμοιοι «επιστήμονες» θα δώσανε το ΟΚ για να γίνουν τα σπίτια στη Μάνδρα και θρηνήσαμε τόσα θύματα. Όλα αυτά που λέγονται θα πρέπει να αποδειχτούν. Από τη στιγμή που έχουν εξαιρέσει το ΓΕΩΤΕΕ και μας κάνει φοβερή εντύπωση και προφανώς δεν τους συμφέρουν αυτά που λένε, παρόλο που στη συνάντηση γνωρίζω ότι προσκλήθηκαν ήταν και το κεντρικό ΓΕΩΤΕΕ προσκλήθηκε και της Ανατολικής Μακεδονίας, αλλά ουσιαστικά οι θέσεις τους ήταν κατατεθειμένες εδώ και πολλά χρόνια. Μετράνε οι απόψεις αυτών που στο παρελθόν ζητήθηκε η άποψή τους κι όχι αυτοί που φύτρωσαν σήμερα και έχουν κάνει διάφορα προκειμένου να μας αποδείξουν ότι δεν είμαστε ελέφαντες. Όταν ξεκίνησε η διαδικασία από την περιοχή εδώ ζητήθηκε η γνωμοδότηση από το ΤΕΕ της Καβάλας και από το ΓΕΩΤΕΕ της Καβάλας. Δεν ζητήθηκε από το κεντρικό των Αθηνών. Τώρα πώς ξαφνικά εμπλέκονται όλοι αυτοί μας κάνει εντύπωση. Βέβαια αν και αυτοί ήταν αντίθετοι θα φέρναμε το ΓΕΩΤΕΕ από το Αζερμπαϊτζάν να γνωμοδοτήσει θετικά».

ΔΕΚΑΝΙΚΙΑ

Τόνισε με έμφαση πως «η εταιρία ψάχνει να βρει δεκανίκια προκειμένου να πείσει την τοπική κοινωνία ότι ο αγωγός είναι εκτός Τεναγών. Εμείς έχουμε και επιστημονική τεκμηρίωση ότι ο αγωγός περνάει μέσα από την Τύρφη και μέσα από τα Τενάγη, έχουμε και αναλύσεις που δείχνουν ότι υπάρχει αρκετά μεγάλη οργανική ουσία που δείχνει ότι το έδαφος είναι τυρφώδες και ας έρθουν αυτοί οι κύριοι να μας πουν ότι είναι εκτός. Κι όταν αντιπαραθέσουμε τα στοιχεία να δούμε ποιος θα πάει φυλακή. Έχουν εστιάσει σε ένα ζήτημα κι έχουν απαξιώσει όλα τα υπόλοιπα. Όπως είναι το θέμα του αρχαιολογικού χώρου και σε περίπτωση ατυχήματος οι επιπτώσεις, το θέμα της μείωσης της αξίας της γης στα 200 συν 200 μέτρα. Το θέμα του μηδενισμού της αξίας στην περιοχή. Το θέμα της όδευσης δίπλα από σπίτια. Όλα είναι ισάξια. Δεν αποδεχόμαστε η περιοχή μας να γίνει ένας διάδρομος αγωγών. Ο ίδιος ο κ. Σταθάκης μας είπε ότι από κει που προτείνετε χωράνε να περάσουν άλλοι δύο αγωγοί; Βεβαίως είναι όλα ισάξια. Τώρα γιατί εστιάζουν σε ένα κομμάτι συγκεκριμένο και μόνο, αυτό είναι άλλη ιστορία και μπορεί να το καταλάβει οποιοσδήποτε εύκολα. Αν έρθουν και μας παρουσιάσουν τη μελέτη θα παρουσιάσουμε κι εμείς τη δική μας μελέτη με τους δικούς μας επιστημονικούς φορείς και συμβούλους, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε για άλλη μια φορά και να δείξουμε αυτά που λέμε, αν κληθούμε φυσικά. Η Κοινοπραξία στο παρελθόν έκανε το εξής. Στην όδευση στην Καρβάλη έχει κάνει μια πρόταση το Τεχνικό Επιμελητήριο. Άλλαξε την όδευση προκειμένου να δείξει ότι η όδευση δεν είναι εφικτή. Το είδε αυτό το πράγμα ο Λάζαρος Βασιλειάδης και είπε δεν προτείναμε εμείς αυτό, προτείναμε κάτι άλλο. Και λένε κάναμε λάθος εκ παραδρομής. Τώρα εγώ μπορώ να πω ότι ξέρετε μπορεί να μετατόπισαν τα Τενάγη, να μετατόπισαν το σχεδιάγραμμα του αγωγού, χίλια πράγματα. Λέω κάτι πολύ απλό. Έχουμε αναλύσεις εδαφοτεχνικές από την περιοχή όπου ήδη εγκαταστάθηκε ο αγωγός στη Δράμα που λέει ότι το έδαφος είναι τυρφώδες. Έχουμε χάρτες που δείχνουν ότι ο αγωγός περνάει μέσα από τα Τενάγη. Τώρα τι θα έρθουν να μας πουν αυτοί από το ΤΕΕ Αθηνών ή Αζερμπαϊτζάν ή από όπου αλλού αυτό είναι άλλη ιστορία. Γίνεται μια προσπάθεια τον τελευταίο καιρό και υπάρχει μια συστράτευση γενικώς πολλών σε μια προσπάθεια που κυοφορείται εδώ και 3 με 4 μήνες προκειμένου να μας πείσουν ότι ο αγωγός περνάει εκτός Τεναγών ή εκτός Τύρφης και να λήξει το θέμα εκεί. Δεν είναι έτσι. Αν έχουν την αίσθηση και την εντύπωση ότι θα μας πουν ότι περνάει ο αγωγός εκτός Τεναγών και εκτός Τύρφης και θα πούμε εντάξει παιδιά, κάνουν πολύ μεγάλο λάθος».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *