Επιφυλακτικός ο δήμαρχος Θάσου Κ. Χατζηεμμανουήλ μετά τη σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια

Δεν ικανοποιήθηκε εγγράφως παρά μόνον προφορικά το αίτημα του Δήμου Θάσου για σκάφος επιφυλακής στην προχθεσινή σύσκεψη του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως και το αντίστοιχο για αύξηση των δρομολογίων καθημερινά στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας – Πρίνου. Ο δήμαρχος κ. Χατζηεμμανουήλ δήλωσε πως το υπουργείο δεν μπορεί να επιβάλλει στις ναυτιλιακές εταιρίες την επίλυση αυτών των αιτημάτων.

Αναλυτικά τόνισε πως «επανέλαβα αυτά που ένα μήνα πριν είχα υποβάλλει με υπόμνημα κι είχα συζητήσει με τον ίδιο τον υπουργό Ναυτιλίας, με το Γενικό Γραμματέα, με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου. Οπότε έμενε μετά αυτή η συνάντηση, δεν περίμενα να έχει ούτε εκπλήξεις ούτε είχα κάποιες διαφορετικές προσδοκίες πλην ενός σημείου. Της γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, της ερμηνείας του νόμου, που αφορά τους περιορισμούς στις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των πληρωμάτων κι αυτό έχει να κάνει με τα πλοία επιφυλακής. Με το σημείο ακριβώς το οποίο είναι αυτό πίσω από το οποίο κρύβονται οι ναυτιλιακές εταιρίες και δεν βάζουν πλοίο επιφυλακής όλες τις μέρες του χρόνου. Αν και έχει περάσει ένας χρόνος δεν έχει απαντήσει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στο υπουργείο. Είναι βεβαίως ένα θέμα το οποίο πρέπει να γίνει άμεσα, γιατί παρά τις διαβεβαιώσεις ότι δεν θα επιβληθούν πρόστιμα αν εκτελέσει κάποιος δρομολόγιο για ασθενή, όμως το χρησιμοποιεί η εταιρία κατά το δοκούν».

ΤΑ ΕΦΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Διευκρίνισε πως «αυτό που έγινε λοιπόν είναι να ξαναβάλω στο τραπέζι τα εφτά ζητήματα που είναι πάγια και τα έχω βάλει στην προηγούμενη επίσκεψή μου και άλλες φορές και να δώσω μια υπενθύμιση του υπομνήματος που έχει να κάνει πρώτον με την ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας – Πρίνου για τα περισσότερα δρομολόγια, οι εταιρίες εδώ έχουν τον αντίλογό τους και τα επιχειρήματά τους. Η γραμμή τους συμφέρει λιγότερο από το να εκτελούν τα δρομολόγια της Κεραμωτής. Είναι τα πλοία έτσι με νηογνώμωνες, με προδιαγραφές για τη γραμμή της Κεραμωτής, για να μην μπορεί κανείς να πει τίποτα. Πολλές φορές είναι και οι ακραίες καιρικές συνθήκες αλλά και των διακομιδών ασθενών και σοβαρών περιστατικών κάτω από τις οποίες γίνονται  οι διακομιδές. Δεν είναι πάντα το πλοίο του Λιμεναρχείου διαθέσιμο, δεν είναι πάντα το φέρρυ μπόουτ αλλά μπορεί να είναι ένα σκάφος το οποίο είναι ακατάλληλο και με ένα γιατρό ο οποίος παλεύει με την κακοκαιρία, με το περιστατικό του και με τις φυσικές του δυνάμεις και αντοχές. Εδώ λοιπόν είναι ζητήματα πάρα πολύ σοβαρά και έχουμε ένα υπουργείο Ναυτιλίας το οποίο είναι ανήμπορο γιατί δεν διαθέτει τα εργαλεία, δεν διαθέτει το νομοθετικό πλαίσιο, ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες νοιάζονται μόνο για το κέρδος και για τον ανηλεή ανταγωνισμό μεταξύ τους. Στο βωμό λοιπόν αυτού του ανηλεούς ανταγωνισμού θυσιάζεται και η υγεία και η ασφάλεια αλλά και το συμφέρον των Θασίων και το λέω για πολλοστή φορά. Των Θασίων στους οποίους οι εταιρίες αυτές οφείλουν τον πλούτο τους. Και αυτό φαίνεται καθαρά από τα αποτελέσματα των ισολογισμών τους. Υπάρχει κάτι που λέγεται ηθική δέσμευση, όχι νομική, που βλέπω ότι δεν υπάρχει στο αξιακό τους λεξιλόγιο και υπάρχει κάτι που λέγεται εταιρική κοινωνική ευθύνη το οποίο είναι ψιλά γράμματα. Αυτό το οποίο εισπράττω σήμερα είναι ότι έχω ένα υπουργείο ανίσχυρο, ανήμπορο, χωρίς τα μέσα και τις εταιρίες οι οποίες με τον τρόπο τους χλευάζουν. Αυτό είναι που καταθέτω ευθαρσώς και προσεύχομαι να διαψευστώ στο μέλλον».

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Συμπλήρωσε πως «τα άλλα θέματα που θέσαμε είναι το τελευταίο πλοίο στην γραμμή Κεραμωτής, που είναι το πλοίο «Νικητής» που είναι αυτό που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την κατάσταση με τις πτήσεις από Αθήνα για Καβάλα.. Είναι τα δρομολόγια από Αθήνα προς Καβάλα, δεν τολμώ να πάρω βραδινή πτήση ποτέ προκειμένου να διανυκτερεύσω στην Κεραμωτή προτιμώ να τελειώσω δυο δουλείες παραπάνω στην Αθήνα. Είναι το θέμα των διακομιδών, είναι το θέμα των δρομολογίων Καβάλας – Πρίνου που ζητήσαμε το Χειμώνα να είναι τουλάχιστον τέσσερα. Τους περιέγραψα ότι το Κέντρο Υγείας είναι ένα μικρό νοσοκομείο, γιατί στη Θάσο πέρα από το μόνιμο πληθυσμό είναι αυτά τα εκατομμύρια κόσμου που περνούν τα καλοκαίρια, είναι επιχειρήσεις όπου έχουμε εργατικά ατυχήματα, είναι τα πολλά χιλιόμετρα όπου έχουμε τροχαία ατυχήματα. Για όλα αυτά λοιπόν έχει το υπουργείο σαφέστατη εικόνα και έχει βούληση και γνώση, όμως κάτι λείπει. Λείπει το πλαίσιο για να μπορέσει να τα επιβάλει. Προφορικά με σιβυλλικές δηλώσεις και υποσχέσεις και μισόλογα ναι, ικανοποιήθηκαν τα αιτήματα. Όμως από την εμπειρία μου είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός και αμφιβάλλω».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *