Δεν αλλάζει η όδευση του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ όπως ξεκαθάρισε α[πο την Καβάλα ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης

Ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σταθάκης επισκέφθηκε χθες την Kαβάλα και το δημαρχείο όπου συσκέφθηκε με την δήμαρχο κ. Τσανάκα. Και αυτό διότι δυο σημαντικά έργα, ένα αρδευτικό κι ένα ύδρευσης, που αφορούν την περιοχή της δημοτικής ενότητας Φιλίππων, πρόκειται να υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, με χρηματοδότηση του αγωγού ΤΑΡ και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Όπως προαναφέραμε χθες το πρωί στο δημαρχείο της Καβάλας, υπήρξε συνάντηση μεταξύ της δημάρχου, Δήμητρας Τσανάκα, του αντιπεριφερειάρχη, Θόδωρου Μαρκόπουλου και του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταθάκη, μετά το πέρας της οποίας έγιναν οι σχετικές ανακοινώσεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

«Έχοντας κλείσει έναν μεγάλο κύκλο συζητήσεων για τον ΤΑΡ, είχαμε καταλήξει στην ιδέα να διερευνήσουμε ισχυρά αντισταθμιστικά έργα για την περιοχή. Σήμερα καταλήξαμε στο να προχωρήσουν δυο σημαντικά έργα. Το πρώτο αφορά ένα αρδευτικό έργο που έχει μελετηθεί στο παρελθόν και χρειάζεται επικαιροποίηση και το δεύτερο αφορά ένα έργο ύδρευσης, δεδομένου ότι ενώ υπάρχουν υδάτινοι πόροι σημαντικός αριθμός κατοίκων της περιοχής δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό το αγαθό. Καταλήξαμε στα εξής πράγματα: Πρώτον ότι θα υπάρξει χρηματοδότηση των έργων από τον ΤΑΡ και συμπληρωματικά για την ολοκλήρωση τους θα υπάρξει χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Δεύτερον, συστήνεται τεχνική ομάδα εργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, άμεσα, προκειμένου να αναλάβει τον συντονισμό της ωρίμανσης και της υλοποίησης των έργων. Τρίτον, η συγκρότηση της επιτροπής, όπως και οι αμοιβαίες δεσμεύσεις, θα συνυπογραφούν σε ένα πλαίσιο συμφωνίας που θα υπογραφεί ανάμεσα στα εμπλεκόμενα υπουργεία, τον δήμο και την περιφέρεια», τόνισε σχετικά στις δηλώσεις του ο Γιώργος Σταθάκης.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Από την πλευρά της η δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, δήλωσε  ότι  «Το μεγάλο πρόβλημα της περιοχής ήταν αφενός μεν η όδευση του ΤΑΡ, αφετέρου δε η λειψυδρία. Τα χωριά που είχαν νερό και δεν είχαν λειψυδρία στην περιοχή του κάμπου των Φιλίππων είχαν ένα νερό μολυσμένο με νιτρικά και επομένως εδώ και τρία χρόνια ο δήμος μας, μέσω της Δ.Ε.Υ.Α.Κ., εκπονεί μελέτη για να μπορέσει να δώσει στους κατοίκους των περιοχών αυτών νερό από τον αγωγό που φέρνει νερό στην Καβάλα. Το συζήτησα με τους εκπροσώπους του ΤΑΡ και τον υπουργό την τελευταία φορά στην Αθήνα. Εμείς την μελέτη την έχουμε έτοιμη, παραδόθηκε. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο, αλλά …δει δη χρημάτων ω άνδρες Αθηναίοι! Εμείς δεν έχουμε αυτά τα χρήματα για το έργο. Ζητήσαμε από τον ΤΑΡ με τα ανταποδοτικά του και μέσω του υπουργείου να μας βοηθήσει κι αυτό για να μπορέσουμε να δώσουμε νερό στους κατοίκους αυτής της περιοχής. Το υπουργείο ανταποκρίθηκε. Πρέπει να κάνουμε γρήγορα την ομάδα εργασίας, ο κ. υπουργός είναι πρόθυμος να βάλει την υπογραφή του. Αυτό είναι σημαντικό για εμάς και γι’ αυτό συμφωνήσαμε να τρέξουμε όλα τα διαδικαστικά πολύ γρήγορα. Υποσχέθηκε, επειδή υπάρχουν κι άλλα χιλιόμετρα του ΤΑΡ στον δήμο, μας τα ανταποδοτικά πέρα από την περιοχή των Φιλίππων να πάνε κι αλλού γιατί θα είναι για το καλό όλου του δήμου».

ΔΥΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

«Είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε στον υπουργό ένα έργο που έχει δυο παρεμβάσεις. Είναι τα δυο τρικάναλα που είναι ταμιευτήρες νερού. Είχε ολοκληρωθεί η μελέτη από την εποχή της νομαρχίας κι αυτές θα επικαιροποιηθούν. Είναι δυο ταμιευτήρες, ο ένας έχει και επισκέψιμο χαρακτήρα. Είναι παρεμβάσεις επιπλέον των άλλων έργων που χρηματοδοτεί ο ΤΑΡ στα όρια της Π.Α.Μ.Θ. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, προκειμένου να μπορεί να υπάρχει υδατική επάρκεια χειμώνα και καλοκαίρι και πιστεύω ότι θα είναι σημαντικό να προχωρήσουμε», ανέφερε από τη μεριά του στις δηλώσεις του ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος.

ΠΕΡΙ ΟΔΕΥΣΗΣ

Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με την όδευση του αγωγού ΤΑΡ ο κ. Σταθάκης απάντησε ότι  «Το θέμα της όδευσης το μελετήσαμε διεξοδικά τους τελευταίους έξι μήνες. Πήραμε υπόψη όλες τις ανησυχίες, όπως είχαν διατυπωθεί. Καταρχάς για τον αρχαιολογικό χώρο, για τη γη υψηλής παραγωγικότητας, για την πιθανή επίπτωση στο υδάτινο δυναμικό στην προοπτική αστικής επέκτασης, για την τύρφη κλπ. Κάναμε διεξοδικές μελέτες από το Τ.Ε.Ε. και άλλους φορείς και κάναμε όλες τις αναγκαίες αλλαγές στην υφιστάμενη όδευση, ώστε να μην υπάρξει κανένας απολύτως αντίκτυπος στα τέσσερα αυτά θέματα. Άρα, κάναμε αλλαγές, οι οποίες προστατεύουν τον αρχαιολογικό χώρο, μετακινήσαμε τον αγωγό από εκεί που έχει τύρφη σε μια περιοχή που δεν έχει και δημιουργήσαμε αλλαγές στον ίδιο τον αγωγό. Θα έχει διπλάσιο πάχος για να μην επηρεάσει οποιαδήποτε αστική επέκταση στο μέλλον, άρα έγιναν αλλαγές που έλαβαν υπόψη τους τις ανησυχίες, όπως είχαν διατυπωθεί. Υπό αυτούς τους όρους οριστικοποιήθηκε η όδευση και σε αυτό το θέμα δεν μπορούμε να πάμε πίσω».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *