«Έργα και πάλι έργα για το λιμάνι της Καβάλας και όχι μόνο» παρουσιάζει ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας  Χρήστος Ηλιάδης

Κυριολεκτικά στοίχειωσε το ναυάγιο στην παραλία της Ραψάνης…. Φαίνεται όμως ότι ήρθε η ώρα να απομακρυνθεί καθώς ο εργολάβος  πρόκειται να πιάσει σύντομα δουλειά όπως το διαβεβαιώνει ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας κ. Χρήστος Ηλιάδης.

Σύμφωνα με τον κ. Ηλιάδη «Μιλάμε για μια διαδικασία που έχει κρατήσει πάρα πολύ μεγάλο διάστημα. Η συμμετοχή του ΟΛΚ έχει τελειώσει εδώ και πολλούς μήνες, ωστόσο  γραφειοκρατικές διαδικασίες, αδειδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις από το αρμόδιο υπουργείο έχουν φέρει μια σχετική καθυστέρηση, ωστόσο έχει βρεθεί η σχετική λύση, πάρθηκαν οι απαραίτητες άδειες και ο ανάδοχος σε δέκα ημέρες θα είναι στην Καβάλα.

Ο εργολάβος θα έρθει εδώ και θα ξεκινήσει πρώτα, όπως άλλωστε η σύμβαση το ορίζει από τον Γερανό της Ραψάνης. Μιλάμε για μια παρουσία ετών, περί τα 2.5 έτη. Υπήρξε μάλιστα και διάστημα μέχρι να κινήσουμε τις διαδικασίες του 2881, ένας νόμος που θέλει τροποποίηση γιατί έχει πολύ χρονοβόρες διαδικασίες για να φτάσουμε στο αποτέλεσμα και να έχουμε ανάδοχο.

Στις 6 Μαρτίου ο ανάδοχος θα είναι στην Καβάλα. Και έτσι θα γλυτώσουμε από το γερανό στην Ραψάνη, από το καΐκι στο Καρνάγιο και από ένα υδροπτέρυγο που βρίσκεται στο ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β`.

Βέβαια αυτή είναι η σειρά αλλά σίγουρο είναι μόνο ο γερανός. Από εκεί και πέρα θα δούμε. Ο γερανός είναι κάτι που δεν προσφέρει κάτι, μόνο ζημιά φέρει, Το κέρδος είναι από το υδροπτέρυγο για αυτό και είπαμε πρώτα ο γερανός και μετά τα άλλα.

Έχει δίκιο ο κόσμος που διαμαρτύρεται αλλά υπάρχουν νόμοι που πρέπει ν α τηρηθούν. Ο συγκεκριμένος νόμος είναι δυσκίνητος και φέρει πολλές καθυστερήσεις».

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ

Αναφορικά με το υδατοδρόμιο που πρόκειται να γίνει στην Καβάλα ο ίδιος τόνισε ότι «όλα προχωρούν κανονικά. Έχουμε ετοιμάσει τα σχέδια για να καταθέσουμε τον σχετικό φάκελο προς έγκριση και είμαστε στο τέλος.

Είχαμε και Δ.Σ. και πήραμε και αποφάσεις όπως ορίζει η νομοθεσία. Τα δικαιολογητικά μας είναι εντάξει και θέλω να πιστεύω ότι το επόμενο διάστημα μια και είμαστε με την εταιρεία σε επαφή θα καταθέσουμε το τεχνικό φάκελο.

Βέβαια η διαδικασία θα είναι χρονοβόρα. Περιμένουμε και το νέο νόμο για τα υδατοδρόμια ώστε να εξομαλύνει αυτές τις διαδικασίες και βέβαια ένα υδατοδρόμιο στη Βόρεια Ελλάδα μόνο δεν παίζει ρόλο αν δεν έχει δίκτυο.

Οι εταιρείες αναμένουν να πάρουν υδροπλάνα μέχρι όμως να γίνουν τα υδατοδρόμια δεν μπορούν να πάρουν και αυτές τα υδροπλάνα. Ότι  δεν είναι στο χέρι μας δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά να πιέζουμε.

Και μιλάμε για χώρο έξω από το λιμάνι. Και υπάρχει πρόβλεψη για έκτακτο διάδρομο σ ε περίπτωση άσχημου καιρού. Αλλά σιγά σιγά θα μπαίνει μέσα στο υδροπλάνο. Ο χώρος μέχρι να αξιοποιηθεί ως αίθουσα επιβατών θα είναι ο χώρος των παλαιών αποθηκών. Γενικά όμως θα χρειασθεί χρόνος μέχρι να δούμε το καλό αποτέλεσμα».

 

ΕΡΓΑ

 

Αναφορικά με τα σχεδιαζόμενα έργα σημείωσε ότι  «Είμαστε και εμείς ως ΟΛΚ μέρος του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ)  με σχέδιο και έργα προϋπολογισμού 1.5 εκ. ευρώ» τόνισε στην συνέχεια ο κ. Ηλιάδης αναφορικά με τα έργα μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.

«Μιλάμε για επέκταση του δικτύου φωτισμού και ηλεκτροδότησης σκαφών καθόλο το μήκος του προσήνεμου μόλου. Θα φωτισθεί όλος ο μόλος, δεν θα υπάρχει σκοτάδι πια. Θα γίνουν και επιστρώσεις δαπέδων μια και από το έργο της επέκτασης και της θωράκισης του προσήνεμου το έδαφος δεν είναι σε καλή κατάσταση ενώ θα μπουν και προσκρουστήρες. Μιλάμε για δομές για τον πολίτη και την κρουαζιέρα αλλά γενικά χρειάζονται στο ΛΙΜΑΝΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ.

 

Μετά τις πλωτές εξέδρες και τις άλλες παρεμβάσεις που γίνονται τα τελευταία χρόνια στο λιμάνι η εικόνα αλλάζει και αυτό είναι καλό προς όλους.

 

Όσο για την κρουαζιέρα μπορεί να μην έχουμε καλές ειδήσεις αλλά είμαστε κοντά στην Τουρκία,  9-10 πλοία πάνε στην Πόλη. Άρα όσο εκεί είναι ανεβασμένοι τόσο εμείς θα ανεβαίνουμε. Δυστυχώς τα πράγματα δεν μας βοηθούν αν και εμείς κάνουμε προσπάθειες για την αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά και των υποδομών.

 

Δυστυχώς όμως τίποτε δεν γίνεται έστω και αν συμμετέχουμε σε εκθέσεις και κάνουμε επαφές, όταν έχεις το πρόβλημα δίπλα σου Απλά είναι μια συγκυρία που θα λάβει τέλος και εμείς είμαστε έτοιμοι και για αυτό δουλεύουμε ώστε να μπορέσει να δεχθεί και άλλα πλοία η Καβάλα.

 

Έχουμε μάλιστα και τεχνητό υπόμνημα για χωροθέτηση μαρίνας δυτικά του λιμανιού μας. Το λιμάνι μας αναπτύσσεται, δεν μας φτάνει. Θέλουμε μελέτη ανάπτυξης του λιμένα και για αυτό πασχίζουμε να βρούμε χρήματα για επέκταση. Βλέπουμε την πραγματικότητα και προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις τωρινές και μελλοντικές ανάγκες.

 

Θέλουμε και χερσαίες εγκαταστάσεις για την μαρίνα αλλά γενικά πρέπει να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Όσο για το πάρκινγκ του τελωνείου, πλέον έχουμε ηλεκτρονικό σύστημα και οι χρεώσεις αλλάζουν μετά από το 6ωρο. Ο ΟΛΚ δεν επιδοτείται από πουθενά.

 

Υπάρχουν έσοδα και έξοδα. Άρα για να κάνουμε έργα, παρεμβάσεις, αναβάθμιση υπηρεσιών πρέπει να έχουμε έσοδα. Και δεν αυξήσαμε κανένα τιμολόγιο, παρά μόνο κατεβάζουμε και τιμές. Έχουμε ένα πάρκινγκ που βγάλαμε σε διαγωνισμό. Κάναμε κάτι για να έχουμε έσοδα

 

Δική μας πρόταση ήταν οι πρώτες 6 ώρες να είναι 2 ευρώ το αντίτιμο. Από εκεί και πέρα υπάρχει εξτρά χρέωση. Δεν είναι κάτι τόσο τραγικό και δύσκολο. Διασφαλίσαμε ότι η εξυπηρέτηση του πολίτη μέχρι 6 ώρες, απαραίτητος χρόνος εξυπηρέτησης είναι εύκολη. Και όλα αυτά σε μια πόλη που έτσι και αλλιώς έχει φθηνό πάρκινγ».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση